top of page

צפון איטליה עם ילדים, 15 טיפים לטיול מוצלח

עודכן: 25 בספט׳ 2023

תוכנית טיול לצפון איטליה עם ילדים


יש מלא מה לעשות עם ילדים בצפון איטליה, טיול בתעלות של ונציה, עליה ברכבל, שייט בסירת מנוע באגם, ביקור במוזאון פרארי, ארוחת ערב במופע אבירים וכמובן פארק שעשועים גארדלנד. תמשיכו לקרוא ותקבלו מספר טיפים ומקומות נוספים שכדאי לבקר בהם במהלך הטיול שלכם בצפון איטליה.




כמו בכל טיול כדי שהוא יצליח נדרש לתכנן אותו היטיב. במיוחד כאשר אתם טסים עם הילדים והתוכנית צריכה להיות מותאמת גם להם. התכנון הינו מלאכה קשה ואף ארוכה יותר מטיול עצמו. בעת הכנת הטיולים לומדים הרבה על מקומות המיועדים לביקור.

כמו בכל טיול לחו"ל גם את הטיול לצפון איטליה הרכבנו בעצמינו ולא הזמנו כחבילת נופש (אחרי השוואה מול חבילות מובנות יצא זול יותר), אבל את זה נשאיר בצד כי בכתבה הזו אנסה להתמקד בטיפים שימושיים, מוקדי עניין ואטרקציות שוות ביקור בצפון איטליה והמלצה לביקור בהם בסדר מסוים במהלך הטיול. לא תמצאו כאן שעות פעילות או כתובות הגעה מדויקות (לקבלת תוכנית מפורטת לטיול בצפון איטליה לחצו כאן), אתמקד יותר במה לעשות ומתי לעשות זאת. תעכבו אחרי המלצות וטיפים ותוכלו לשפר, לשדרג ולהנעים את הטיול שלכם בצפון איטליה. קריאה מהנה.


תוכן הכתבה:

 

תכנון הטיול והיערכות מקדימה עם הטיסות


לפני התכנון מומלץ לבקר במספר אתרים המפרטים את האטרקציות שיש בסביבה, לאחר רפרוף בבלוגים שונים תבינו פחות או יותר מה האטרקציות שמעניינות אותכם ובהתאם לזמן שהקצאתם לטיול תחליטו במה להתמקד. צפון איטליה הינו אזור לא קטן ויש בו הרבה מקומות שאפשר לבקר בהם, הכל עניין של כמה תרצו לנסוע כל יום כדי להגיע למקומות אלה.

תקופת הטיול המומלצת היא בחודשי הקיץ (יוני-אוגוסט במיוחד אם תרצו להיכנס למים), למרות החום, הלחות באיטליה הרבה יותר נמוכה מאשר בארץ וכאשר אתם נמצאים בצל, התחושה סבירה ביותר. כמובן שאם תרצו לבקר בקרנבל המסכות של ונציה, תצטרכו להגיע בפברואר.

טיפ: לפני שסגרתם טיסות לורונה, תבדקו אופציה לטיסות למילאנו או ברגאמו. למרות שערים אלה מרוחקים טיפה מאיזור של מקום האירוח המוצע בכתבה (אגם גארדה - פירוט בהמשך) הטיסות לשם זולות יותר. קחו שם רכב ותעשו יום במילאנו לפני הנסיעה לאגם (תערכו חיפושים במנועי חיפוש שונים הינה כמה מהםKIWI, JETRADAR, OMIO) . שימו לב, שלפני הזמת הטיסה אתם מוודאים מול דלפק השכרת רכבים שהוא פתוח בשעות שבהם אתם צפויים לנחות.




רוצים לקבל תוכנית מפורטת לטיול בצפון איטליה בחינם למייל? לחצו על הכפתור למטה





בחירת מקום אירוח בצפון איטליה

הטיול בצפון איטליה מזכיר מאוד את הטיול ביער השחור (כתבה מפורטת כאן) מבחינת בחירת מקום אירוח ויציאה ממנו לפעילות המתוכננת. לרוב קוראים לזה 'טיול כוכב', לנים במקום מרכזי שממנו מגיעים בכל יום לעיר או מוקד עניין אחר וחוזרים בסוף היום לאותו מקום אירוח. כמובן שאפשר לדלג בין מקומות האירוח, אך בטיולים קצרים של 7-9 ימים זה פחות מומלץ.

טיפ: אם החלטתם לנחות במילאנו או ברגאמו, קחו שם דירה או צימר ללילה אחד ותוכלו לבקר במליאנו כבר ביום הראשון לטיול שלכם (ישנו לילה בצימר הסמוך לשדה תעופה של מילאנו - כאן. מקום נקי ושקט במרחק של כ 7 דקות נסיעה מהשדה).

במהלך שאר ימי הטיול התמקמנו בהקצה הדרומי של אגם גארדה בכפר הנופש Belvedere Village. ממנו יצאנו לשאר הפעילויות.

במקרה ותלכו על השכרת דירה או צימר, תוודאו שקיים מטבח מאובזר כי תצטרכו לבשל בעצמכם. במקום בו התארחנו הייתה מסעדה או אולי יותר נכון קפיטריה שבה היה ניתן להזמין ארוחות מוכנות ולהימנע מהבישול, אך העדפנו לעשות קניה בסופרמרקט ולבשל בעצמינו. רק היה חסר קומקום במטבחון שלנו, כך שנדרשנו להרתיח מים כמו במאה הקודמת :-) . באזור יש מספר סופרמרקטים (5 דקות ברכב) ולכן אין בעיות עם מילוי המקרר (לאלה שאוכלים כשר, ממליץ לבדוק את הנושא לעומק). הסופרמרקטים המקומיים הינם LIDL ו Famila.






השכרת רכב וכבישים של צפון איטליה

אל תשכחו להנפיק רישיון נהיגה בין לאומי (עולה 8 ש"ח באופטיקות ברחבי הארץ ותקף ל 3 שנים), בלעדיו לא יתנו לכם את הרכב.

לגבי השכרת רכב כאמור, לפני הזמנת הטיסה תבדקו שדלפק החברה, בה סגרתם רכב, נשאר פתוח בשעות בהם תנחתו ביעד. תבצעו השוואה בין חברות הנותנות שירות בתחום (שימו לב שאין הגבלת קילומטראז' והביטוח שלכם כולל הגנה מלאה, כך תהיו רגועים יותר גם אם משהו יקרה לרכב שלא באשמתכם). המלצתי להוסיף ביטוח מלא (עם ביטול השתתפות עצמית) ,יש לכם לא מעט קילומטראז' לסגור במהלך הטיול ועדיף לצמצם את הדאגה לגבי הרכב. שימו לב להגבלת מהירות תנועה שנאכפת בכל מיני אמצעים ולכן חשוב לציית להם (בחלק מהמקומות המהירות היא 30 קמ"ש).

לאחר חיפושים, השוואות מחירים ותנאים מגבילים במספר מקומות ברשת, מצאתי עסקה לא רעה בכלל כאן.



החניה הנה בתשלום ברוב המוחלט מהמקומות. בנוסף בחלק מן הערים (כמו מילאנו ומודנה) יש אזורים האסורים לתנועת לכלי רכב זרים ואתם מסתכנים בקנסות. הפתרון הוא להשאיר רכב בחניה מסודרת וזולה יותר בפרברי העיר ומשם לעלות על מטרו (פירוט בתוכנית הטיול, לקבלת התוכנית למייל לחץ כאן).


כבישי אגרה מהירים או אוטוסטרדות מאוד נפוצים בצפון איטליה ומאפשרים לחסוך הרבה זמן בדרכים, אך תכינו את המזומן או אשראי כי חוזה שכירות הרכב אינו כולל תשלום זה. בכניסה לכל כביש או ביציאה ממנו תצטרכו לשלם (במהלך 9 ימים בצפון איטליה הוצאנו כ - 50 יורו על הכבישים, לשם השוואה זה כרבע מתקציב הסופי של הדלק שצרכנו במהלך הטיול).

ניווט בצפון איטליה - אל תסמכו על WAZE, עדיף להשתמש בניווט של גוגל, שם יש אופציה להוריד אזור שלם לנייד ולא לצרוך חבילת גלישה.


טיפ: בעת בניית מסלול בכל בוקר, תבצעו השווה בין המסלולים (במפות גוגל) לגבי זמני הגעה דרך אוטוסטרדה (בתשלום) לדרכים חלופיות ותחליטו אם זה הזמן לשלם או אפשר להגיע לאותו יעד בדרך שונה עם הפרש זניח של מספר דקות בודדות.







רוצים לקבל תוכנית מפורטת לטיול בצפון איטליה בחינם למייל? לחצו על הכפתור למטה

 

מקומות בילוי בצפון איטליה

עכשיו תכלס, מה עושים? מתי? איפה? ולא פחות חשוב, באיזה סדר עושים את כל זה. המלצתי היא, כל עוד אתם מלאי כוחות ונמצאים בתחילת הטיול, תעשו את המקומות המרוחקים יותר מאגם גארדה, כאלה שמצריכים נסיעה של שעה ומעלה. טיפ: גם אם תשתמשו בכבישי אגרה כדי לחסוך זמן, לקראת סוף הטיול ימאס לכם ולילדיכם לבלות כל כך הרבה שעות ברכב ולכן את הפעילות שכרוכה בנסיעות קצרות תשאירו לסוף.



מילאנו מרכז אופנה הבינלאומי, האומנם - יום 1

למרות שמילאנו משמשת וידוע בזכות היותה מרכז עסקים ובירת אופנה, בין החנויות של דולצ'ה גבנה וגוצ'י, תמצאו לא מעט מקומות היסטוריים ופארקים לבקר בהם.

טיפ: תשאירו רכב מחוץ לעיר ותעלו על מטרו. רוב מוקדי העניין נמצאים במרחק הליכה אחד מהשני וכאשר תרדו בתחנת מטרו של הקתדרלה Duomo של מילאנו, תעשו את כל המסלול בהליכה איטית וללא שימוש בתחבורה.







אם יש לכם פחות מיום שלם במילאנו, קחו סיור סובב אטרקציות מרכזיות של העיר באוטובוס תיירים מקומי. אפשר לעלות עליו ולרדת בכל תחנה. סיור מלא לוקח כשעה וחצי ואפשר לעלות עליו ממול הקתדרלה.

ניתן גם להיכנס לקתדרלה המרשימה ואף לעלות לסיור בגג שלה.

מכאן תמשיכו ברגל דרך גלריית מעצבים לאיזור בית אופרה Teatro alla Scala ומשם למצודה קאסטלו ספורצ'סקו (Castello Sforzesco) ולפארק הסובב אותה. במצודה מספר מוזיאונים, אך ביום אחד אין סיכוי שתספיקו את הכל, אז תבחרו מה בעדיפות.

לחובבי ספריו של דן בראון (קוד דה ווינצ'י) אפשר לעבור דרך הכנסייה סנטה מריה דלה גרציה, יצירתו המקורית של לאונרדו דה ווינצ'י 'הסעודה האחרונה' נמצאת כאן. נדרש לתאם ביקור מראש למי שירצה להיכנס פנימה.

אפשר לסיים את היום עם הביקור במוזיאון הטכנולוגיה של מילאנו על שמו של דה ווינצ'י, קחו בחשבון שהביקור כאן דורש כ-3 שעות לפחות ותכננו את הזמנים בהתאם.

לעוד רעיונות למקומות בהם כדאי לבקר, כנסו לכאן.




צפון אגם גארדה - יום 2

טיפ: לפני שאתם מצפינים, תרדו לאגם באיזור המגורים שלכם ותזמינו את סירת מנוע שבה תחרשו את האגם בימים האחרונים של הטיול. בשיא העונה זו אטרקציה מאוד פופולארית ולכן יש סיכוי שאם תזכרו מאוחר מדי, לא תצליחו להשכיר סירת מנוע כלל. לחלק מחברות השכרה קיימת אופציה להזמין את הסירה דרך התכתבות איתם בווטסאפ, אך הם לא תמיד הזולים ביותר. תערכו השווה ותחליטו בהתאם.

אם כבר באתם להתארח באגם, תפתחו את החופשה שלכם ביום המוקדש כולו לאגם או ליתר דיוק לאגמים. תעלו לצפון האגם לעיירה ריבה דל גארדה, בקרבתה נמצאים מפלי ורונה (Cascate Di Varone). אם אתם חובבי צמחים, בפארק שמסביב למפל תמצאו גן בוטני נחמד ובו מגוון צמחים, פרחים ועצי נוי. במקום נמצאים גם מקומות מסודרים למנוחה קצרה ופיקניק (ספסלים ושולחנות).טיפ: אם באתם בקיץ, אפשר לוותר על חליפת סערה שנמכרת במקום, אולי כדאי להביא איזה מגבת קטנה שתדרשו לה אחרי יציאה מהמערה העליונה שצמודה ממש למקור המפל (אנחנו לא הבאנו וחזרנו בחיים, הילדים נכנסו שוב ושוב כדי להרגיש את ההשפרצות מהמפל). הביקור כאן לא יעלה על שעה וחצי ולכן אפשר להמשיך מכאן לאגם טנו, אגם יפה שאפשר לשחות בו ולהתמקם כאן לחצי יום.

טיפ: בחצי שעה נסיעה מכאן נמצא אגם טובלינו, אם זה לא בדרך שלכם, אל תבזבזו את הזמן, האגם מהווה שמורת טבע ואין בו חופים. יש בר על שפת האגם ומסעדה בטירה שפתוחה בשעות הערב, בקיצור יש דברים נוספים שניתן לעשות במקום לנסוע לכאן במיוחד.

אם אתם חובבי סרטי ג'ימס בונד, ובדרך לריבה דל גארדה קיבלתם דז'ה וו, אל תיבהלו, חלק ממרדף המכוניות בפתיח של סרט 'קוונטום של נחמה' צולם בכביש הסובב את האגם.





ונציה, עיר התעלות והאוהבים - יום 3

בקיץ הימים באיטליה ארוכים מאוד ולכן את הבוקר של יום השלישי פתחנו מוקדם והקדשנו כמה שעות לקניות באיזור של ורונה (בדרך לונציה). משם המשכנו לונציה ונשארנו שם עד החשיכה (סביבות 21:00).

טיפ: למי שיגיע לונציה בסוף שבוע (שבת-ראשון) השלישי של חודש יולי, יזכה לבקר בחגיגות באיל רנדטורה - חג הגואל העתיק שחוגגים אותו בעיר כבר ממאה ה-16. בסוף הערב, סביבות השעה 23:00 תוכלו לצפות במופע זיקוקים באורך של כ-45 דקות. לא נשארנו למופע כי הילדים כבר התעייפו, אבל בהחלט שווה צפייה.

את הרכב כדאי להשאיר בחניון תחנת רכבת מסטרה (Mestre) ומשם להגיע לעיר ברכבת (נסיעה קצרה של כ-12 דקות).

כל עוד אתם מלאי כוחות, תתחילו את הסיור ברגל, אפשר להתחיל מאיזור הרובע היהודי והגטו שהיה קיים באיזור. משם תמשיכו לגשר הריאלטו Rialto.



טיפ: מהגשר אפשר להגיע לסניף קטן של מפעל זכוכית הנמצא באי מוראנו - vecchia murano glass factory. הביקור בסניף בונציה דורש תאום מראש ופתוח רק לקבוצות ולא לאנשים פרטיים, אך אם אתם משפחה מספיק גדולה תוכלו לתאם דרך המייל את הביקור בסניף ותזכו בחינם להדגמה פרטית של יצירות דברי זכוכית וביקור בחדרי הסניף שמלאים ביצירות אומנות מפוארות העשויות מזכוכית ונציאנית. זה יחסוך לכם את הזמן של נסיעה לאי מוראנו ואת הביקור במפעל עצמו.



תמשיכו את הטיול לכיכר סן מרקו (Piazza San Marco) בה נמצאת בזיליקת סן מרקו. לתצפית מקיפה על העיר ונציה מגובה מעוף הציפור אפשר לעלות במעלית על מגדל הפעמונים. בסמוך למגדל, מאחורי פאלאצו דוקאלה (Palazzo Ducale) נמצא גשר האנחות - פונטה די סוספירי (Ponte dei Sospiri) שדרכו עברו אסירים לכלא הסמוך שאין בו חלונות.



כאן נמצא גם גן ציבורי של ונציה Giardini Pubblici שבו אפשר לנוח. לא רחוק מכאן נמצאת מסעדה הממוקמת במקום שקט עם מחירים סבירים ואוכל שיתאים לילדים, בה אכלנו ארוחת צהריים - Al Giardinetto da Severino.

אל תשכחו לטעום גלידה מקומית, יש הרבה שממליצים על גלידריה מסוימת, אך אל תהיו מקובעים ותטעמו איפה שבא לכם או גם וגם :-)

עכשיו אחרי שחרשתם ברגל את העיר, קחו מאיזור כיכר סן מרקו ואפורטו (אוטובוס ימי) בחזרה למרכז כדי שתכלו לראות את ונציה מהתעלה הראשית. הכרטיס תקף ל 90 דקות מרגע כניסה הראשונה לרציף אז תוכלו לרדת ולעלות שוב במסגרת הזמן זה איפה שתרצו. ניתן לרכוש כרטיסים במקום או ברשת.

לאטרקציות נוספות בונציה ולרכישת כרטיסים ברשת כנסו לקישור.





רוצים לקבל תוכנית מפורטת לטיול בצפון איטליה בחינם למייל? לחצו על הכפתור למטה


חוף המזרחי של אגם גארדה ורכבל מונטה בלדו - יום 4


אחרי יום עמוס בונציה, תישארו באיזור האגם ועתה תבקרו במקומות שלא דורשים הליכה מרובה. עליה ברכבל למונטה בלדו הוא אחד מהמקומות האלה. עדיף שתגיעו מוקדם כדי להימנע מעמידה בתור הארוך. אם התייאשתם מהתור או הרכבל לא מתאים לכם, תחצו את הכביש ותרדו לטייל בעיירה Malcesine, כאן תוכלו לעלות למגדל של Castle of Malcesine ולבקר במוזיאון שצמוד אליו, המוזיאון מספר את ההיסטוריה של האגם ומציג את היצורים השוכנים בו ובסיבתו.

קחו סירה ותחצו את האגם לכיוון limone sul garda, העיירה שנמצאת כמעט ממול Malcesine.

עוד אופציה לסיור הינה בפארק Riserva Naturale Integrale Gardesana Orientale המצא באיזור.





ורונה, העיר של רומיאו ויוליה - יום 5

תשאירו את הרכב בחניה בצמוד לארנה של ורונה ומשם תתחילו את הסיור הרגלי שבתומו תחזרו לאיזור החניה.



בסמוך לPiazza Bra כיכר שבו ממוקמת הארנה נמצא מדרחוב Via Giuseppe Mazzini, הליכה דרכו תוביל אותכם לכיכר העשב (Piazza Erbe) זוהי הכיכר יפה ובקרבתה נמצא ביתה של יוליה (Casa di Giuleitta).

אחר כך אפשר להמשיך לקתדרלה של ורונה Duomo di Verona או לקסטלווקיו (Castelvecchio) הטירה העתיקה של ורונה ידועה בשל הגשר שלה החוצה את הנהר, עליו אפשר להצטלם למזכרת. בצמוד לטירה יש פיצריה מקומית (pizza doge), מומלץ לקחת חתיכה לדרך (אין שם מקומות ישיבה).



טיפ: לאוהבי אופרות ומופעים מוזיקליים, בקיץ מתקיימות הופעות בארנה של ורונה בשעות הערב. תבדקו באתר שלהם ותצאו לבילוי זוגי בשעות הערב.

כאן תמצאו עוד ממה שיש לורונה להציע.


פארקי שעשועים של צפון איטליה - יום 6

אם הקדשתם לפארקים יום אחד, האפשרויות הקיימות הם רבות ולכן תדרשו להחליט (אולי יחד עם הילדים ) לאיזה פארק הולכים.

האופציות הקיימות:

  1. גארדאלנד , טיפ: יש אופציה לרכוש כרטיס מוזל שתקף משעה 18:00 עד 23:00, אך חלק מהמתקנים נסגרים לצרכי אחזקה, אז תשקלו בעצמכם אם כדאי.

כל פארק כזה דורש לפחות יום בילוי. בצמוד לפארק יש גם את המופע וארוחת אבירים, אך לעשות את שניהם באותו היום זה עמוס מדי. נשאיר את זה ליום אחר.





דרום האגם, סירמיונה, שייט באגם וקרב אבירים - יום 7

בילוי בקרבת מקום האירוח בהחלט נחוץ לאחר יום בילוי עמוס בפארקים. זה הזמן להישאר באיזור המגורים ולקחת יום בילוי רגוע.

תערכו ביקור בעיירת סירמיונה ותטעמו גלידה מקומית.



בחלק מהיום תוכלו לצאת לשייט בסירת מנוע שהשכרתם. במהלך השייט תעגנו במרכז האגם או בסמוך לחופים וצאו לשחייה מרעננת. תעברו בקרבת האי הפרטי שעליו נמצאת טירה (וילה) Giardino dell’Isola del Garda , אפשר לערוך ביקור באי והגנים היפים שפרוסים בו רק בתאום מראש. בסירה חיבור בלוטוס לרמקולים, חגורות וגלגל הצלה. קיים גם סוכך שמש. השליטה בה די פשוטה ולא דורשת רישיון וגם אם זה פעם ראשונה שלכם, אין מה לדאוג, הצוות מסביר איך לתפעל אותה ואתם כבר מתנסים בשאר במהלך השייט. טיפ: אם יש לכם יום שלם לבלות על האגם, קחו סירה ל8 שעות, אפשר לעגון בנמלים של עיירות הסמוכות ולצאת לטייל בהם ברגל (לא בכולם ניתן לעגון, למשל הנמל של סירמיונה הוא פרטי, אבל יסבירו לכם איפה כן). אם אין לכם יום של ו/או אתם לא בטוחים איך תרגישו במהלך השייט, קחו אופציה של 3-4 שעות, תעשו סיבוב רחב בחלקו הצפוני של האגם, תעגנו בסמוך לחופים כדי לשחות ותחזרו, זה בהחלט מספק. קחו איתכם מים, קרם הגנה, בגדים להחלפה (אם שחיתם ותרצו לעגון בנמלים ולצאת לטייל בעיירות).



בשעות הערב צאו למופע אבירים. ארוחת הערב שמוגשת בשילוב מופע אבירים ואווירת עידוד מטורפת אשר במסגרתה הנוכחים צועקים, דופקים על השולחן עם צלחות כבדות ומעודדים את האביר שלהם מהווים בהחלט חוויה מגבשת וייחודית אשר מומלץ לסיים איתה את הטיול בצפון איטליה כי זה הדבר שיזכר לילדים ולכם לקראת סוף הטיול. במהלך הארוחה תקבלו שתיה ללא הגבלה (בירה, קולה או מים) ומנות אישיות שיוגשו לכם בכלי מתכת כבדים שכאשר הם ריקים, אפשר לדפוק איתם ליצירת אווירת עידוד. מנות מוגשות הם: פיצה אישית, מרק, עופיון שלם עם צ'יפס, עוגה עם גלידה וקפה. האכילה הינה ללא כלים (ידיים בלבד), תקבלו מגבון לח בתום הארוחה. כיף גדול לעודד את האביר שלך, לאכול ולשתות בירה. טיפ: תזמינו מקומות באתר לפחות יומיים מראש (בעונה עמוסה מומלץ אף לפני), התשלום מבוצע בקופות בהצגת אישור הזמנה.





מוזיאון פרארי - יום 8

המוזיאון בעיר מודנה לאוהדי מותג פרארי או סתם אוהבי מכוניות יוקרה, שווה ביקור. במוזיאון תערוכת מכוניות יפה בשילוב היסטוריית התפתחות המוכניות ופעילות המבוצעת לשימור שם המותג הידוע. טיפ: אם באתם במיוחד, חפשו עוד מה לעשות בעיר כי הביקור במוזיאון במודנה ייקח לכם כשעה - שעתיים. זה ללא הביקור בעיר מאראנלו (נסיעה של כ 25 דקות ממודנה) ששם שוכן המוזיאון השני שמוקדש כולו למכוניות פורמולה 1, זהו סניף הנוסף שלהם. במוזיאון יש אופציה להתנסות בסימולטור פרארי ולהצטלם בתוך מכונית יוקרה המוצבת בתערוכה.



מספרים מדברים - טיול בצפון איטליה עם שלושה ילדים

מספרים מדברים - למרות התוכנית העמוסה הטיול היה מוצלח מאוד והשאיר טעם של עוד. עברנו כ- 1,300 ק"מ ב 9 ימים (8 לילות).

עלות הדלק 229 יורו (ביולי 2022), חניה ותחבורה ציבורית כ - 120 יורו, עלות האוכל (כולל מסעדות, גלידות, פיצות וקניות לשבוע ל 5 נפשות) 570 יורו, בילויים שונים כ - 460 יורו. מגורים (ללא לילה במילאנו) 1296 יורו.

הא, ואל תשכחו לבקר בפריימרק :-), אבל זה כבר הוצאה נפרדת...



רוצים לקבל תוכנית מפורטת לטיול בצפון איטליה בחינם למייל? לחצו על הכפתור למטה



להלן מספר המלצות למנועי לחיפוש מלונות:


התעכבה לכם הטיסה - לבדיקת זכאות וקבלת פיצוי לחצו כאן .

רכישת כרטיסי כניסה לאתרים מגוונים ברחבי אירופה - כאן.

תקשורת - ניתן להזמין דרים-סים אוניברסלי הביתה לפני הטיסה - כאן.

השכרת רכב - ניתן להזמין במחירים סבירים - כאן או כאן. אפשר לקבל קופון הנחה להשכרת רכב בחו"ל כאן.



מצאתם טעות בכתבה, מוזמנים לפנות אלי דרך צור קשר.



417 צפיות0 תגובות
bottom of page