top of page

9 מקומות שחייבים לבקר בהם בסוף שבוע בפריז

עודכן: 25 בספט׳ 2023



הינה 9 המקומות שחייבים לבקר בהם בפריז


אחרי שבחרתי כותרת לא קלישאתית לכתבה על "עיר האהבה", חייב להיצמד אליה אז בואו נתחיל.

קודם כל כמובן קצת לוגיסטיקה, ענייני תקשורת: בעת הנחיתה בשדה התעופה "שארל דה גול" ולאחר איסוף הכבודה, בדרך מטרמינאל 2A ישנה חנות הנקראת Casino Shop ובא ניתן לרכוש כרטיס סים מקומי בעלות של 30-39 יורו (שיחות וגלישה).

נסיעה לעיר, יכולה בהחלט להתבצע באמצעות הרכבת-RER היוצאת מטרמינאל הישר למרכז העיר ותעלה 10 יורו, ניתן לשלב את הנסיעה עם רכבת תחתית(מטרו) הפועלת בתוך העיר ומגיעה כמעת לכל נקודה.

את המלון תבחרו איפה שבא לכם אך בתנאי שהוא נמצא במרחק הליכה ממטרו (היינו במלון הזה-כאן), כך תוכלו להתנייד ברחבי העיר בקלות ובמהירות. כרטיס לכיוון אחד במטרו עולה 1.9 יורו, יש אפשרות לרכוש כרטיס התקף למספר ימים ומקנה מעבר חופשי בין כלי התחבורה בעיר ללא הגבלה (מחירים כאן). לעניות דעתי, אין צורך ברכב אם לא יוצאים מחוץ לעיר ומכיוון שבפעם הקודמת שלנו בפריז חרשנו על ארמונות ורסאי, יורודיסנאי, יער בולון ועמק הלואר (לא תמצאו באתר כתבה מאז כי חלפו להם כבר 19 שנה) הפעם השלמנו פערים וריעננו זיכרונות באתרי העיר השונים.

 

הקטקומבות של פריז

ממליץ לרכוש כרטיסי כניסה דרך אתר אינטרנט כאן או כאן (לכלל האטרקציות בפריז), אז נכנסים דרך תור המהיר ללא המתנה לקופות. המקום מוגבל ל 200 מבקרים, אז תבואו בעת הפתיחה. קחו בחשבון שתצטרכו לרדת 131 מדרגות כדי להגיע למסלול הליכה באורך של 1.5 ק"מ. בסיום תעלו רק 112 מדרגות, קטן עליכם :-) אין מעלית/גישה לעגלות. עלות הכניסה 13 יורו ועד 5 יורו למי שמעוניין במדריך אודיו באנגלית בלבד. זמן דרוש לפעילות כשעתיים. תחנת מטרו - denfert rochereau.



גאלרי לאפייט

זהו בהחלט אחד המקומות ששווה לבקר בהם. הגלריה מורכבת משלושה מבנים, כאשר שתיים מהם מחוברים ביניהם במעבר עילי ועוד מבנה שמהווה מעין שוק אוכל(דומה לשרונה מארקט בתל אביב) שנמצא ממול. שימו לב, למרות אין ספור מותגים משלל המעצבים המובילים בעולם, ניתן למצוא דברים במחירים סבירים, אך אם אדרש לסכם את הביקור בשתי מילים-יקר ומרשים. ניתן לערוך קניות בגדים במחירים סבירים בחנות הנמצאת ממש ממול ונקראת C&A. מומלץ ביותר להיכנס ולאכול בשוק האוכל המרכז דוכני אוכל שונים ומגוונים משוקולדים ועד פירות ים. בגג הגלריה יש תצפית מצוינת המשקיפה על בית האופרה הנמצאת בצמוד אליה. זמן משוער לפעילות - תלוי בעובי הארנק :-). תחנת מטרו Chaussée d'Antin – La Fayette


מוזיאון ד'אורסה

תזמינו כרטיסי כניסה למוזיאון דרך האינטרנט כאן (למנוע המתנה בתור לקופות-לא חייבים להדפיס). בכניסה ישנו שירות שמירת חפצים הניתן בחינם. עלות הכרטיס כ-15 יורו. למי שמבקר שם ביום ראשון של שבוע הראשון של כל חודש הכניסה חינם, אז תכננו בהתאם. מי שטרם ביקר במוזיאון הלובר שישקול לבקר שם קודם כי הביקור בשניהם די כבד לעיכול בשביל פעם ראשונה בעיר(במיוחד אם זמנכם קצר). ניתן להגיע אל המוזיאון לאחר טיול רגלי קצר (כ 20 דקות) מגלריה לאפייט דרך בית האופרה, להמשיך אל כיכר ונדום, משם חוצים לרוחב את גני טווילרי (בקצה המזרחי של הגנים נמצא הלובר) עוברים בגשר קטן מעל הנהר והגעתם. מאז שעיריית פריז החליטה להסיר כ-5 טון מנעולי ברזל מגשר האוהבים (פון דז אר-הנמצא מול הלובר) ולהחליף בו מעקה מרשתות לזכוכית, המנעולים עברו דירה לגשר שנמצא מול ד'אורסה. משך הפעילות-לפי מוקדי התעניינות.


בילינו במוזיאון כ-3 שעות ואחר כך דילגנו לבית קפה נחמד (Le Café Marly) הנמצא הישר בתוך מוזיאון הלובר. הבילוי די יקר (47 יורו עבור 2 עוגות ו2 כוסות שוקו חם) אך בית הקפה מעוצב מסגנון עתיק, האוכל טעים והעובדה שאתה צופה אל עבר חופת הלובר שנמצאת במרחק נגיעה, משאירים תחושת סיפוק אחרי הביקור.




כנסיית סן סולפיס


זוהי הכנסייה השנייה בגודלה בעיר אחרי קתדרלת נוטרדאם. כאשר עומדים מבחוץ, תנסו לראות מה כתוב למעלה על הצריחון השמאלי של הכנסייה באותיות מוזהבות. בתוך הכניסה, מצד ימין ניתן לראות את הציור של אז'ן דלקרואה-יעקב נאבק עם מלאך. חפשו בכנסייה גם את שעון השמש. לחובבי הרומנים של דן בראון, זאת הכנסייה שמשמשת כחלק מהפאזל בסיפורו "צופן דה וינצ'י". מגיעים לכנסיה במטרו אל Saint-Sulpice ומכאן ממשיכים לרובע הלטיני הנמצא בצמוד עליה.



הרובע הלטיני

שדרות סן ז'רמן-טיילו ברחובות הצפופות של הרובע ובפינותיה המוסתרות לעיני עוברים ושבים ברחוב הראשי אתם תגלו מקומות מעניינים, חנויות בוטיק שונות(חנות ריבות, חנות חיילי צעצוע בעבודת יד), פאבים מגוונים(כמו זה שבתמונה המבשל בירה ממש מול עיני הלקוחות) שוק רחוב ועוד. תוך כדי הטיול אפשר להתקדם לכיוון קתדרלת נוטרדאם ולאכול קרפ צרפתי באחד המסעדות ברחוב.


נוטרדאם דה פרי

לא לפספס את מזרקה סן מישל הנמצאת בתוך מבנה ושוכנת ביציאה מרובע הלטיני ממש בסמוך לקתדרלת "נוטרדאם דה פרי" המשמשת כאחד ממוקדי התיירות החשובים בעיר.



 

מונמארטר

רובע מונמארטר הנו רובע האומנים ומוקד חיי הבוהמה של פריז במאה ה-19. המלצה לטיול קצר בתוך הרובע, תגיעו במטרו ל-chateau rouge, משם הליכה כ-10 דק' לבזיליקה "הלב הקדוש" - סקרי קר הניצבת בראש הגבע, מפה תמשיכו לכיכר האומנים-פלאס דו טרטר, אם בניתם על קניית מזכרות אז חפשו בחנויות הקטנות בסביבת הכיכר, לקנות כאן מזכרות זול יותר מאשר במקומות אחרים בעיר(לפחות לא ראיתי משהו זול יותר במקום אחר), אחר כך ממשיכים בירידה לתחנת רוח עתיקה-מולן דה לה גאלט ואז לקיר האהבה. כאן יש מסעדה נחמדה ולא יקרה כדי לשבת לאכול (le saint jean). תחנה הסופית של הרובע הנה מועדון מולן רוז' המפורסם. משך הסיור ברובע כולל הפסקה עד שלוש שעות.



מגדל אייפל

לא שכחנו את המגדל אייפל ושדה מרס. תעשו הזמנת כרטיסים באתר כאן או כאן (לכלל האטרקציות בפריז) יחסוך לכם עמידה לקופות. מחיר 16 יורו לקומה שנייה ו25 יורו לפסגה במעלית. אם תרצו לשבת במסעדה הנמצאת במגדל, תבצעו הזמנה מראש(לא ניסינו). אחרי שירדתם מהמגדל ניתן להמשיך ברגל לאי הברבורים (כ 15 דק' הליכה) ולראות את פסל חירות המוקטן שמוצב בו וצופה אל עבר באחותו הגדולה בניו יורק. באזור תמצאו רחוב עם חנויות ובתי קפה להפסקה קצרה. משך הפעילות שעתיים-שלוש (תלוי באורך התור).





מועדון לידו ושאנז אליזה

אחרון חביב Lido de Paris, מועדון לידו הממוקם בשאנז אליזה. אתחיל בכך שהבילוי אינו זול ובפעם הקודמת בפריז ויתרנו על החוויה. הפעם השלמנו את הפער ולא הצטערנו לרגע. מדובר על בילוי זוגי נהדר. ניתן לרכוש כרטיס משולב הכולל הגשת ארוחת ערב בת 3 מנות(פתיחה, עיקרית, קינוח - כאן). יש מספר תפריטים שניתן לבחור מהם ולכן המחיר שונה מתפריט לתפריט. בחלק מהפורומים ראיתי שאנשים ממליצים לאכול בחוץ ולבוא למופע בלבד, תשקלו את האופציה פעמיים כי לא תמצאו מקום לארוחת ערב זוגית בפחות מ 50-70 יורו. הכרטיס כניסה למופע עולה כ-100 יורו ועם הארוחה 130, לדעתי שווה לבלות ערב שלם במקום אחד מאשר לרוץ ולחפש לאכול משהו בחוץ, לשיקולכם. לא ממליץ להוסיף אופציה של צילום תמונה בעת הזמנת הכרטיס כי לפני תחילת המופע ניתן להצטלם באופן חופשי ואף אפשר לצאת לרקוד ברחבה תחת צלילי מופע חימום. הארוחה טובה, חלק מהמנות אהבתי יותר וחלק פחות. בואו ונגיד שמהאוכל לא נפלנו, אבל בשילוב עם האווירה ומופע פתיחה שמלווה את הארוחה זה בהחלט מספק. המופע עצמו מושקע מאוד!! במה אינטרקטיבית עם תפאורה משתנה בשילוב אפקטים אורקוליים מתקדמים יוצרים תחושה של מימד נוסף שלא קיים וכמובן השילוב של זמרים, שחקנים, אומנים, פעלולים, אקרובטים ואיך שכחנו את "הליידיס" שמחליפות תלבושות אין ספור פעמים ורוקדות בלבוש מינימאלי וחשוף, כל אלה סוחפים את הצופה ולא משעממים לרגע.




ניתן לרכוש Paris pass המקנה הנחות רבות על אטרקציות ברחבי העיר.



כרטיסים לאטרקציות מרכזיות בעיר ניתן לרכוש כאן דרך האתר של 'טיקטס' ולקבל אותם ישירות לנייד תוך חצי שעה לכל היותר.

עוד הצעה למסלול רומנטי בעיר כאן.

עדין מתלבטים איזה מלון לקחת? כנסו ותגלו מה הם 100 מלונות הטובים בעולם והמחירים די מפתיעים לטובה.

להלן מספר המלצות למנועי לחיפוש מלונות:

רכישת כרטיסי כניסה לאתרים מגוונים ברחבי אירופה - כאן.

תקשורת - ניתן להזמין דרים-סים אוניברסלי הביתה לפני הטיסה - כאן.

השכרת רכב - ניתן להזמין במחירים סבירים - כאן או כאן. אפשר לקבל קופון הנחה להשכרת רכב בחו"ל כאן.


התעכבה לכם הטיסה? פספסתם טיסת המשך? תכניסו את פרטי הטיסה כאן ובסבירות גבוהה תקבלו החזר כספי. כתבה המלאה עם פירוט זכויות נוסעי האוויר כאן.


לחיפוש כרטיסי טיסה זולים ליעדים שונים בקרו כאן.


רוצים לקבל עדכונים על כתבות חדשות הירשמו לרשימת תפוצה דרך עמוד צור קשר.




#טיול_זוגי,#רומנטיקה,#לידו,#מגדל_אייפל, #פריז

519 צפיות0 תגובות
bottom of page