top of page

איך לבחור מלון מתאים לחופשה או פענוח קודים של סוגי האירוח

עודכן: 25 בספט׳ 2023

שוני בין סוגי אירוח במלונות

לעתים קרובות, כשאתם מזמינים חדר במלון, אתם נתקלים במינוח שנשמע לכם כמו קוד פענוח של מכונת 'אניגמה'. במיוחד בהודו ובמדינות אחרות באסיה בהן מונחים כאלה אינם מובנים כלל כמו במערב. הזמנת חדרים עם ארוחות זה בדיוק דבר כזה. כאן אסביר את ההבדל בין סוגי אירוח במלונות וגם שוני שבין תוכנית אירופאית, תוכנית אמריקאית ותוכנית קונטיננטלית שמוצעים על ידי מלונות.



RO – Room Only


פירושו "חדר בלבד". הפענוח חד משמעי: אתה מזמין רק חדר, הארוחות אינן כלולות במחיר. סוג כזה של אירוח נפוץ במלונות, אכסניות ווילות. אפשרות זו אידאלית למי שלא רוצה להיצמד ללוח הזמנים של ארוחת הבוקר, ארוחת הצהריים וארוחת הערב. תוכלו לתכנן את היום שלכם בטיול כרצונכם, מבלי לחשוש שהחמצתם ארוחה שכבר שולמה. תוכלו לבשל אוכל במטבח או לטעום מכל התענוגות של המטבח המקומי במסעדות ובתי קפה.



BB - Bed & Breakfast


זהו סוג האירוח השכיח ביותר בבתי מלון (המכונה "לינה וארוחת בוקר"). מחיר החדר יכלול ארוחת בוקר. ישנם שני פורמטים נפוצים להגשה - מזנון וארוחת בוקר קונטיננטלית:

מזנון - קו מזנון נרחב עם מנות ראשונות, מנות חמות, פירות וקינוחים. מספר בלתי מוגבל של גישות ומנות בכל גודל.

ארוחת בוקר קונטיננטלית - לרוב מורכבת מביצים מקושקשות, בייקון או נקניקיות, ירקות, טוסט, קרואסון וקפה.

זהו אירוח אידאלי למי שלא ממהר על הבוקר. אתה לא צריך לטרוח לבשל או לבחור בית קפה, הם מגישים ומנקים הכל, אתם רק צריכים לאכול טוב (כמעט כמו אצל אמא או סבתא שלכם 😊 ).



HB-Half Board


תחת הקיצור HB מסתתר חצי פנסיון - סוג של אירוח הכולל ארוחת בוקר וערב. ארוחת הבוקר כוללת בדרך כלל שתייה (תה, קפה, מיץ, מים), אך ארוחת הערב לא. משקאות יעלו יקר יותר מקנייה בחנות. עם זאת, אירוח מסוג זה נוח מאוד למשפחות עם ילדים ואנשים השומרים על התזונה. לא תצטרך לדאוג לארוחות בוקר וערב - הכל יהיה בהתאם לשעון, ותוכל לאכול ארוחת צהריים במהלך טיול שלכם בעיר.




FB-Full Board


הקיצור FB (פנסיון מלא) מתייחס לשלוש ארוחות ביום - ארוחת בוקר, צהריים וערב. אירוח מסוג זה מתאים למי שזקוק לחופשת 'בטן-גב' מדודה ללא תנועה מיותרת. כמו HB, המשקאות כלולים רק בארוחת הבוקר. לארוחות צהריים וערב ניתן להגיש אותם בתשלום.


HB + ו- FB +


בחלק מהמלונות יש אופציה לחצי פנסיון HB + ופנסיון מלא FB +. סוגים אלו של ארוחות כוללים שתייה חינם במהלך כל הארוחות. מבחר וכמות לאורח תלוים במלון.



AI-All Inclusive


שיטת ה- AI ( או "הכל כלול". לחובבי קזינו, לא לבלבל עם All In 😊 ) מוכרת למי שהזמין מלון באילת לפחות פעם אחת. הכל כלול, כולל שלוש ארוחות ביום, שתייה ואפילו אלכוהול מקומי. אירוח מסוג זה מוצע במלונות נופש הדומים לעיר שנמצאת בתוך עיר. יש להם תשתיות משלהם: בריכות שחייה, חוף הים, מסעדות, ברים ובתי קפה, מועדוני כושר, חנויות ועוד - במילה אחת יש את הכל כדי להתפנק ולא לצאת שוב מחוץ למלון. אירוח מסוג זה מתאים למטיילים עייפים כרונית שרוצים לחגוג את חג 'העצלנות', כמו גם למשפחות עם ילדים, כך שהנופשים הצעירים יוכלו לאכול בכל עת.


UAI-Ultra All inclusive


זה בעצם AI מתקדם. בנוסף לשלוש ארוחות ביום ומשקאות מקומיים, תוכלו לטעום משקאות מיובאים, אלכוהוליים ולא.

 

עכשיו בטוח לא תיכשלו בבחירת מלון עם סוג האירוח הנכון. תיהנו בחופשה הבאה שלכם.


אז למה לחכות? חפשו מלון לחופשה שלכם. להלן מספר המלצות למנועי לחיפוש מלונות:




עוד מושגים שימושיים מעולם האירוח במלונות:



הזמנת ארוחה לפי תפריט מובנה במסעדה.


EP- European Plan


תוכנית אירופאית, פירושה שהשהות כלולה בתעריפים ותצטרך לשלם תוספת עבור ארוחות. באופן כללי, אפשר לקרוא לזה תוכנית "חדר בלבד", כמו RO.

CP- Continental Plan


תוכנית קונטיננטלית, המלון כולל ארוחת בוקר יומית עם שהות החדרים שלכם. המלון יכול להציב תפריט ארוחת בוקר לפי בחירתו או לספק ארוחת בוקר בופה באזור האוכל, כמו BB.

AP- American Plan


התוכנית האמריקאית כוללת את שלוש הארוחות, ארוחות בוקר, צהריים וערב למשך שהותכם. בדרך כלל התעריפים בתוכנית זו גבוהים יותר אך מציעים תמורה טובה לכסף , וכמובן כמו שכבר ציינו, נוחות נוספת, כמו FB

MAP- Modified American Plan


תוכנית אמריקאית מותאמת, היא גרסה שונה מעט של התוכנית האמריקאית, וכוללת שהות בחדר עם ארוחת בוקר ובחירה בין ארוחת צהריים וערב. בחלק מהמלונות יתכן כי מדיניות ארוחת צהריים או ארוחת ערב קבועה ואינכם יכולים לעבור בין השניים, אך בדרך כלל זה מותאם לאורחים הצפויים להיעדר בשעות הצהריים או הערב, דומה ל HB.



מתכננים טיול? תבדקו אפשרויות הבאות:

תקשורת - ניתן להזמין דרים-סים אוניברסלי הביתה לפני הטיסה - כאן.

השכרת רכב - ניתן להזמין במחירים סבירים - כאן או כאן. אפשר לקבל קופון הנחה להשכרת רכב בחו"ל כאן.

התעכבה לכם הטיסה? תבדקו אם מגיע לכם פיצוי כספי. כתבתי כתבה בנושא כאן.




מתכננים טיול לחו"ל ומחפשים מלון ברמה טובה ומחיר סביר או רוצים להשכיר רכב ?

להלן מספר המלצות למנועי לחיפוש מלונות:

תקשורת - ניתן להזמין דרים-סים אוניברסלי הביתה לפני הטיסה - כאן.

השכרת רכב - ניתן להזמין במחירים סבירים - כאן או כאן. אפשר לקבל קופון הנחה להשכרת רכב בחו"ל כאן.

התעכבה לכם הטיסה? תבדקו אם מגיע לכם פיצוי כספי. כתבתי כתבה בנושא כאן.


444 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page