top of page

אוקטוברפסט במינכן

עודכן: 25 בספט׳ 2023

אין ספק שבירת מדינת בוואריה הנה אחד הסמלים הבולטים של גרמניה. העיר מינכן היא יעד פופולרי לאלה שעושים את דרכם ליער השחור אך לא רק בזכות זה. אם אתם נמנים על חובבי הבירה המושבעים, השילוב של היסטוריה, רכבי BMW ואווירה הקסומה של פסטיבל הבירה השנתי יהפכו את הביקור בעיר לחוויה גרמנית אותנטית. אז מה עושים בעיר חוץ מלשתות בירה? איך מתניידים? כמה זה יעלה ואיך לתפוס מקום באוהל של אוקטוברפסט? כל התשובות בהמשך...

 

תכנון הטיול - תחבורה ומלון

תחבורה בעיר - אין צורך להשכיר רכב במיוחד לטובת התניידות ברחבי העיר. התחבורה מאוד מגוונת, מהירה ונוחה ותביא אותכם לכל יעד בעיר. מפת התחבורה ותעריפים כאן.

מלון או דירה - לא באמת משנה מה תבחרו משתי האופציות, רק קחו בחשבון שהמפה של התחבורה הציבורית בעיר מחולקת לאזורים שונים כגון פנימי (לבן במפה), XXL (ירוק במפה) ועוד (ראו בקישור בסעיף הקודם) ואם אתם באים לביקור בעיר למספר ימים כדאי לרכוש כרטיס תלת יומי יחיד או זוגי, רק שכרטיס תלת יומי נמכר עבור אזור 'פנימי' בלבד, עבור אזור XXL ניתן לרכוש כרטיס על בסיס יומי בלבד, הדבר שמיקר במעט את ההוצאה. כאן המלצה למלון הנמצא באזור פארק האולימפי הממוקם במעגל הפנימי של התחבורה העירונית.




תוכנית לביקור במינכן

אז מה עוד אפשר לעשות בעיר חוץ מבילוי בפסטיבל הבירה ולכמה זמן כדאי להגיע לביקור? האמת שהאפשרויות די מגוונות אך בכל זאת מומלץ להגיע לעיר לשלוש לילות לפחות וכדאי לתזמן את הביקור עם יום פתיחת האוקטוברפסט.


סיור מודרך בעיר ומחוצה לו - על ההתחלה מומלץ לקחת את הסיור המודרך באוטובוס. כך תוכלו להבין לאן תרצו ללכת מאוחר יותר. אפשר גם לרדת במהלך הסיור ולעלות על האוטובוס הבא אחרי שמיציתם מקום מסוים (הוא עובר כל 20 דקות). תבדקו אופציה לקחת סיור ליומיים, כך תוכלו ביום השני לצאת לארמונות מחוץ לעיר ולבלות שם. אפשר לבחור את האופציות לסיורים כאן או כאן. למי שמחליט לקחת סיור מלא הכולל ביקור בארמון נימפנבורג למשך יום אחד, ממליץ ישר לנסוע לארמון ואז תספיקו לחזור עם האוטובוס של הסיור בחזרה לעיר או שתמשיכו לתחנה הבא שהיא הכפר האולימפי. משך הפעילות: יום שלם (ארמון נימפנבורג + כפר אולימפי + מוזיאון BMW). אוטובוס הראשון יוצא לקראת 10:00 והאחרון ב-17:00 ואיתו כדי לחזור בתום הסיור. עלות הסיור 20-23 יורו לאדם ליום שלם.


המריאנפלאץ - הכיכר המרכזית של העיר, זהו אזור הומה מסעדות וחנויות שונות. בניין עירייה החדש מעוטר במגדל הפעמונים שעליו מוצבות דמויות שנעות בשעות 11:00, 12:00 ו17:00. בסמוך לכיכר נמצא שוק עירוני ששווה לבקר בו, לטייל בין הדוכנים, לאכול נקניקיה ובייגלה, לשתות בירה או סתם לחוש את האווירה המקומית. במרחק הליכה קצר מהכיכר נמצאת מבשלת בווארית הידוע והעתיקה בעיר בת שלוש קומות- Hofbräuhaus או בקיצור HB. אפשר בקלות לבלות בכיכר מריאן ובסמטאות הסמוכות לה כחצי יום. מומלץ לחזור לכאן גם בשעות הערב.

פארק של הכפר האולימפי - מקום נחמד לטיול רגלי, פיקניק או פעילות ספורט באגם של הפארק. אפשר לעלות על הגבע שממנה נשקפת תצפית מצויינת על רחבי הפארק. לגבע סיפור מעניין בפני עצמו, לפני שנבנה הפארק, הייתה במקום ערימת זבל ענקית שאותו ניצלו כדי לבנות את הגבע. תביאו עמכם קצת לחם או חטיפים אם בא לכם להאכיל ברווזים באגם. לא לשכוח לבקר באנדרטה צנועה לזכרם של 11 ספורטאים הישראלים שנרצחו באולימפיאדת מינכן ב 1972. ניתן למצוא את האנדרטה בקלות על גבי המפות המוצבות ברחבי הפארק תחת מספר 20, סימן נוסף הנו גשר רחב שעובר מעל כביש המהיר (לא גשר שקרוב למוזיאון BMW). בילוי בפארק יכול לקחת בין 15 דקות לחצי יום, הכל תלוי מה באתם לעשות. עלות: חינם.


מוזיאון BMW - כאן אין יותר מדי מה לפרט. מי שזה מעניין אותו פשוט תכנסו ותהנו מהיסטוריית דגמי BMW המוצגת לכם החל מהמנועים הראשונים, דרך דגמים של רכבי ואופנועי פאר של החברה ועד לרכב חזון של העתיד. מוכרח להגיד שגם לבנות המין היפה יהיה מעניין כך שאל תוותרו על הביקור הזוגי במקום. משך הפעילות: כשעתיים. עלות: 10 יורו.

פסטיבל הבירה 'אוקטוברפסט' - זהו כמובן גולת הכותרת או הדובדבן שבקצפת של הביקור בעיר לחובבי בירה שכמותי ולכן השארתי את זה לסוף. נגיד גם שאווירת הפסטיבל מורגשת ברחבי העיר גם בטרם פתיחתו הרשמית. מבשלות הבירה מלאות במבקרים שלבושים בלבוש הבווארי המסורתי והם שרים, שותים ונהנים והכל מתנהל באופן מנומס ורגוע יחסית.



איך להגיע לשם? הפסטיבל נערך באתר הנקרא Theresienwiese, זה גם השם של תחנת הרכבת התחתית שתביא אותכם למקום ומשמם פשוט תזרמו עם ההמון הססגוני שנע לכיוון פתחי הכניסה.


הזמנת מקום באוהל באוקטוברפסט מתאפשרת כמעט מיד בתום פסטיבל הקודם, אך הזמנת שולחן מתאפשרות ל 10 סועדים לפחות. אל דאגה, לא חייבים להזמין מקום, אפשר פשוט להגיע מוקדם, להיכנס לאחד האוהלים הפרוסים ברחבת הפסטיבל ולתפוס מקום פנוי בשולחן. יכול להבטיח לכם שלא תשבו סביב השולחן לבד ויהיה גם צפוף אבל זה שווה מאמץ וזה חלק מהחוויה שבדבר. לעתים תצטרכו להמתין עד שמישהו יקום או כמו שאומרים, כאן כל אחד והמזל שלו :-)


טקס הפתיחה של הפסטיבל מתקיים כמובן ביום הראשון ופתיחת השערים משעה 10:00 כאשר הטקס ותהלוכת משתתפים מתחילים בסביבות 11:00. תגיעו מוקדם כדי להבין איפה אתם נמצאים וכבר לסמן לאן תלכו לשבת אחרי הטקס. מומלץ לעמוד ברחוב הראשי בסמוך לכניסה הראשית לפסטיבל, כך תראו ראשונים את כלל המשתתפים שצועדים או רוכבים על סוסים מטופחים בלבוש הבווארי דרך שער הראשי ואז כל עוד המון עומד ובוהה בתהלוכה תוכלו כבר להיעלם לפני כולם באחד האוהלים שסימנתם. גם אם אתם מסתכנים בלא לתפוס מקום מיד אחרי התהלוכה, שווה לראות אותה. במקרה הגרוע תסתובבו בין מגוון המתקנים בפארק שעשועים עד שיתפנה קצת או שתבואו מוקדם שוב פעם ביום למחרת. משך הפסטיבל 16 ימים והוא מתחיל מאמצע הספטמבר עד יום א' הראשון של אוקטובר.



באיזה אוהל מומלץ לשבת? גם אני חיפשתי תשובה לשאלה הזאת בפורומים בין המלצות המבקרים וראיתי המלצות שונות על אוהלים שונים אך התשובה פשוטה יותר. זה באמת לא משנה איפה תשבו! הבירה מצוינת, האוכל טעים והגרמנים מחשמלים את האוויר בכל מקום שתכנסו אליו ותמצאו בו מקום פנוי, כך שאל תשברו את ראש ותשבו איפה שפנוי ולא איפה שכתוב שצריך לשבת. אגב אם יש לכם מספיק זמן אפשר פשוט לדלג בין האוהלים כדי לחוש את המתרחש ולהתמזג עם החגיגה.

כניסה לאתר הפסטיבל בחינם, הזמנת ליטר בירה 10-12 יורו.


טיפ: תביאו מספיק כסף מזומן לתשלום במתקני הפארק וגם להזמנת משקאות ואוכל.

טיפ 2: אם נשארו לכם תלבושות בוואריות ממסיבות פורים, תביאו אותם גם וכך תרגישו חלק מהמסיבה הענקית שסוחפת את משתתפיה.



מתכננים טיול לחו"ל ומחפשים מלון ברמה טובה ומחיר סביר או רוצים להשכיר רכב ?

להלן מספר המלצות למנועי לחיפוש מלונות:

תקשורת - ניתן להזמין דרים-סים אוניברסלי הביתה לפני הטיסה - כאן.


השכרת רכב - ניתן להזמין במחירים סבירים - כאן או כאן. אפשר לקבל קופון הנחה להשכרת רכב בחו"ל כאן.


התעכבה לכם הטיסה? תבדקו אם מגיע לכם פיצוי כספי. כתבתי כתבה בנושא כאן.



133 צפיות0 תגובות
bottom of page