top of page

נופש משפחתי בחו"ל - בכפר Villages Nature בצרפת

עודכן: 25 בספט׳ 2023

כפר נופש Villages Nature (וילג'ס נאטור) הנו כפר ייחודי הממוקם בקרבת דיסניילנד (כ- 6 ק"מ) וממש לא רחוק מפריז (כ- 30 ק"מ). הכפר שייך לרשת Center Parks ההולנדית ונפתח לביקור לא מזמן. אם אתם מתכננים נופש משפחתי בחול, תמשיכו לקרוא ותגלו איך נערכים נכון לקראת הגעתכם לכפר, איפה עושים קניות, האם כדאי להשכיר רכב ועוד.

להלן כמה דרכים שבחנתי לפני הזמנת החופשה לשם לחודש אוגוסט:

דרך האתר של Booking או Hotels , דרך האתר הישראלי המשווק את החופשה לשם או דרך האתר הרשמי של הרשת כאן. אחרי השוואות בין האתרים הזמנתי דרך Booking (המקום די מבוקש ולכן אל תמשכו עם החלטתכם בנושא, הזמנו כבר בפברואר).

איך להיערך נכון לנופש בכפר?


קודם כל צריך להבין שלא מדובר בבית מלון רגיל אלא בכפר נופש המשתרע על שטח עצום ולכן חשוב להיערך בהתאם בטרם הגעתכם. אז מה זה אומר בעצם? בהרבה מאוד ביקורות שקראתי בטרם הזמנת הנופש ניכר בצורה מובהקת שהדעות על איכות השהייה במקום חלוקות, יש תיירים שנהנו מאוד ויש כאלה שממש סבלו... די מפחיד ומלחיץ לקרוא תגובות כאלה למישהו שמתכנן לנפוש שם. עכשיו אחרי שחזרנו ובהמשך לשיעורי הבית שעשינו בטרם הנופש, אני יכול להגיד שהציפיות של אותם אלה ש'סבלו' לא באו בקנה אחד עם מערכת ההכנות שקדמה ל'סבל'. או בקיצור, "איך שתציע לעצמך את המיטה ככה תישן".

להלן ריכזתי את כלל הטיפים והמלצות מהמסע שלנו לוילאג'ס נאטור.

 

השכרת רכב ודרכי הגעה.

יש דרך להגיע לכפר משדה התעופה בתחבורה הציבורית או במונית, בתוך הכפר יש שאטל (בחינם) שנוסע במסלול מעגלי בין מתקני הכפר בכל 15 דקות ויש גם שאטלים מהכפר לדיסניילנד (2 יורו לאדם לכיוון), אך בכל זאת ממליץ להשכיר רכב לתקופת הנופש כדי שלא תהיו תלויים בתחב"צ בחו"ל ותוכלו לצאת מהכפר לכל עבר כאהבת נפשכם. ניתן להזמין רכב במחירים סבירים - כאן או כאן.

ביום ההגעה והעזיבה ניתן להגיע עם הרכב עד הבקתה כדי לפרוק ציוד ואחר כך תחנו אותו בחניה מוסדרת הקרובה לקוטג' שלכם. אין מניעה להתנייד עם הרכב בתוך הכפר, אך זה פחות נהוג.



 

הזמנת קוטג' וצ'יק אין.

אם ביצעתם הזמנה באופן עצמאי, לאחר ההזמנה ובסמוך (כשבוע לפני) למועד הנופש, צרו קשר עם המקום כדי לוודא שהם קיבלו את פרטי ההזמנה שלכם ולא פחות חשוב את שמכם בלעז. חלקנו רשומים באתר של בוקינג בעברית, הדבר יוצר בעיה בזיהוי שמכם המלא. ברגע שמערכת כפר הנופש זיהתה אתכם, תקבלו מייל לביצוע צ'יק אין, זהו פרט חשוב מאוד וחייבים לבצע אותו. הדבר יחסוך לכם זמן יקר ועצבים בהגעה למקום.

כאן חשוב לציין שתי עובדות:

ראשית מדובר בכפר הנופש 'ירוק' המשתמש באנרגיה גיאותרמית וכנראה כחלק מסיבה הזאת אין בכפר מזגנים לקירור הבקתות בקיץ. מי שחושש מחום כבד, זה הזמן לבקש להעמיד בחדר מאווררים (קיבלנו 2 יחידות, אך רוב הזמן לא הדלקנו אותם כי מזג האוויר היה נעים).

שנית, כפי שכבר ציינתי קודם, מדובר בכפר גדול ומיקום הבקתה יכול להשפיע על הניוד שלכם בתוך הכפר, היות ולא בכל פעם תחכו לשאטל או תניעו את הרכבכם השכור כדי להגיע מנקודה לנקודה ולכן תבקשו ממקום האירוח לאכלס אותכם קרוב ככל האפשר למרכז הכפר (צפוי תשלום נוסף בעבור בקשות מיוחדות).

בקיצור, אם ביצעתם את כל השלבים בתהליך הצ'יק אין, כבר בשער הראשי כשתציגו שובר הזמנה מודפס, תקבלו צמידים מקודדים למנעול הבקתה שלכם ותיסעו ישר אליה לפרוק את המזוודות.



 

מה להביא לבקתה?

טוב, כאן אפשר כמובן להתפרע ולהביא מכולה עם מערכת תופים האהובה שלכם, אבל נסתפק בדברים שימושיים וניתן לשכנינו לנפוש בשקט וללא הופעות צד לא מתוכננות :-).

נתחיל מהמטבח אשר די מאובזר לחובבי בישול ביתי ולכן מבחינת כלי הבישול והאכילה אין צורך במשהו מיוחד. לי היה חסר רק פותחן ליין ולכן נאלצתי לאלתר עם טריק ישן הנקרא 'דחוף את הפקק פנימה'. אפשר להביא קצת חד פעמי, לאלה שפחות אוהבים שטיפה בכיור והפעלת מדיח כלים. תביאו טבליות מדיח וסבון כלים קטן. בגדול תמצאו במטבח קומקום, טוסטר, מכונת קפה פילטר, מיקרוגל, מדיח כלים וכיריים חשמליים. הכל מותאם ומוכן לשימוש לקראת הבישול.

תבלינים ומוצרי מזון לא תמצאו בקוטג' ולכן צאו מנקודת הנחה שכל מה שלא תביאו, תצטרכו לקנות שם. ממליץ להביא נס קפה, סוכר, תה, מלח, פלפל.

רחצה ואמבטיה. כאן אותו עיקרון כמו במוצרי מזון. אמבטיה תמצאו חתיכת סבון וזהו! תביאו את מוצרי ההיגיינה אתכם או תקנו שמפו וג'ל רחצה בסופרמרקט.

מגבות קיימות בחדרי רחצה, אך תביאו מגבות לברכה, היות אם לא הזמנתם שירות VIP לא יהיה לכם שירות חדרים והמגבות של הקוטג' ישמשו אותכם גם לברכה שזה לדעתי פחות נעים.

כאן תמצאו רשימת ציוד שתעזור לכם לארוז מזוודות לחו"ל.



 

איפה עושים קניות?

אם הגעתם ללא רכב, תמצאו בתוך הכפר סופרמרקט קטן שיספק לכם מזון לכל השבוע לבישול עצמי.

במידה ואתם ניידים, ממליץ לנסוע למרכז מסחרי ב VAL d'EUROPE השוכן במרחק של כ -7 דק' נסיעה ולערוך קניות שם בסופרמרקט ( Auchan ), הקנייה תהיה יותר זולה וגם תוכלו לבחור ממגוון רחב של מוצרים הקיימים שם. את ההשלמות תוכלו לעשות במהלך השבוע בחנות שבכפר הנופש.



 

אני בנופש ולא בא לי לבשל!

אין עם זה שום בעיה! בכפר קיים מגוון רחב של מסעדות המציעות ארוחות שונות, תבחרו את המסעדה הרצויה בכפר והפינוק מיד יתחיל. קיימת אופציה להזמין אוכל ישירות לקוטג' שלכם או פשוט לקנות אוכל מוכן בחנות או במאפייה אשר בכפר.

צאו לאכול ארוחת בוקר בבית קפה הצמוד למשחקיית ילדים שנמצאת בחוות הכפר. הכניסה למשחקייה ללא תשלום. תוכלו לשבת בשקט עד שהילדים משחקים להם להנאתם.

אטרקציות ובילוי בכפר הנופש

הזמנת אטרקציות.

לאלה שהזמינו את הנופש באתר הרשמי תינתן אפשרות לבצע רישום לאטרקציות דרך האפליקציה של הכפר. לאלה שהזמינו דרך אתר אחר מומלץ לגשת ללובי קבלה ביום ההגעה ולהזמין את הפעילות ישירות בדלפק הקבלה. בעת הזמנת הפעילות, תבואו עם הצמיד למקום הנדרש ותציגו אותו לסריקה על ידי הצוות.

אין ספק שהאטרקציה המרכזית היא פארק המים והפעילות בו מותאמת לכל הגילאים. תמצאו כאן מגלשות מים שונות מאלה המותאמות לתינוקות דרך מגלשות אבובים ולבסוף המגלשה שתשגר אותכם כמו טיל, ג'קוזי, ברכת גלים פנימית מחוממת, ברכה חיצונית מחוממת, מפלי מים, גייזרים, מסלול מערבולת שיסחוף אותכם בזרם ועוד. מומלץ ואף רצוי לשלב על בסיס יומי את הפעילות המשפחתית בפארק המים עם פעילות אחרת שתבחרו. תביאו אתכם משחקי ברכה לילדים. הכניסה לפארק מתאפשרת באמצעות הצמיד שקיבלתם בעת ההגעה.


באתר של הכפר (כאן) תמצאו את כל הפעילויות המוצעות. חלקם כלולות במחיר וחלקם הגדול בתשלום נוסף.

לא ניסינו את כולם, אז אפרט רק את אלה שכן כולל המלצות קצרות:

משחקיית ילדים - מקום נחמד מאוד. מאפשר להורים לתכנן מסלול מחדש כל עוד הילדים עסוקים בלכבוש את המקום. ניתן להזמין אוכל במקום. הכניסה חופשית.

סדנאות שונות (אפייה, הכנת בובת פרווה אישית) - סדנת אפייה מומלצת לכל המשפחה, בכל מקרה נדרש ליווי מבוגר אם תחליטו להתפצל. לסדנת הכנה בובת פרווה אישית אפשר לשלוח את הילד ללא ליווי, תתפלאו שהילד יבין מה עושים גם ללא ידיעת צרפתית או אנגלית. מומלץ בחום. הפעילות בתשלום ובהזמנה מראש.

רכיבה על פוני - מומלץ לקטנטנים, קיימת אפשרות להרחיב את הפעילות לטיפול בסוס הפוני בטרם הרכיבה. נחמד ורגוע. תבואו עם נעל סגורה. הפעילות בתשלום.

שייט באגם - קיימים סוגים שונים של סירות. לקחנו קאנו זוגי ורוב הזמן נאבקנו בו כדי לא להתהפך. הנאה מובטחת לאלה שחוזרים למזח יבשים :-). הפעילות בתשלום ובתאום מראש.

באולינג - אין מה לפרט יותר מדי. פעילות משפחתית נהדרת. התשלום פר שעה ולא פר משתתף.

ביקור בחווה וטיפול בחיות - הפעילות מלווה בהדרכה והסברים (אנגלית/צרפתית), בסה"כ נחמד ומבדר. ללא תשלום נוסף.



הצגה ביער האגדות - נחמד למביני שפה צרפתית. ללא תשלום נוסף.

הצגה בחווה - אין כל כך מה לפרט כי היא בוטלה ברגע האחרון. ללא תשלום נוסף.

השכרת אופניים - ההשכרה על בסיס יומי. קיימים סוגים שונים של האופניים המותאמים לכל הרכב משפחתי. פעילות משפחתית מצויינת ואף כלי תחבורה מעולה וזמין לניוד ברחבי הפארק. מחירים שונים התלויים בסוג האופניים ומשך ההשכרה, העיקרון פשוט, השכרה למספר ימים גדול יותר מוזילה את ערך ההשכרה היומי. מומלץ בחום!

דיסקו לילדים - מתאים לילדים קטנים. נחמד מאוד ודי מעסיק את הילד. ללא תשלום נוסף.

מיני גולף - בילוי נחמד ולא יקר לכל המשפחה. לרוב אין הגבלה בשעות השכרת הציוד.

דיסניילנד פריז - פעילות שיכולה להימשך בין יום ליומיים, תלוי בסוג הכרטיס שרכשתם. לכתבה המלאה על הביקור בדיסניילנד.

קניות בפריימארק וביקור באוטלט לה וולה וילאג' - במרחק של פחות מ 10 דקות נסיעה תמצאו מתחם פתוח של עשרות חנויות עודפים של מותגים מובילים ומעצבי על כמו גוצ'י, פראדה, ארמני, וורסצ'ה, קלווין קליין ועוד.

ביקור בפריז - אם השכרתם רכב, תוכלו לגוון בקפיצה לפריז הנמצא במרחק של כ -35 דק' נסיעה. לפרטים על הפעילות בעיר פריז . מומלץ לנסוע ביום ראשון, החנייה ברחובות העיר ללא תשלום וזה מאוד מקל על המעבר בין האטרקציות באמצעות הרכב.



לסיכום, מדובר בהחלט בנופש משפחתי מגבש, מרגיע, ייחודי ואיכותי מאוד אך יחד עם זאת לא זול. במחשבה שנייה תמצאו בכפר את כל הפעילות שרק אפשר לתאר ולאחל לה ותחסכו טרחה והשקעת אנרגיה המתבזבזת על נסיעות ותכנונים בלתי פוסקים.

חופשה מהנה!







מתכננים טיול לחו"ל ומחפשים מלון ברמה טובה ומחיר סביר או רוצים להשכיר רכב ?

להלן מספר המלצות למנועי לחיפוש מלונות:


תקשורת - ניתן להזמין דרים-סים אוניברסלי הביתה לפני הטיסה - כאן.

השכרת רכב - ניתן להזמין במחירים סבירים - כאן או כאן. אפשר לקבל קופון הנחה להשכרת רכב בחו"ל כאן.





4,403 צפיות0 תגובות
bottom of page