top of page

לילות לבנים בעיר ללא הפסקה - סנט פטרסבורג ב 5 ימים.

עודכן: 25 בספט׳ 2023


תקופה מומלצת לביקור בסנט פטרסבורג.

כל כך הרבה אפשר לכתוב על העיר הזאת. עירו של פיוטר הגדול ואלכסנדר פושקין, עיר התאטרונים ובילוים בלתי פוסקים - סנט פטרסבורג או בקיצור כמו שמכנים אותה תושביה - פיטר, היא אחד הערים האהובים עלי. רק בעשור האחרון ביקרתי שם 3 פעמים ואני לא מתכוון להפסיק. גילוי נאות, אין כמו לבוא לביקור משפחתי בעיר ובנוסף להינות ולהתפלא מיופייה של העיר בכל פעם מחדש. תקופת ביקור מומלצת בעיניי, היא באמצע חודש יוני כאשר תופעת לילות לבנים פוקדת את העיר (זה לא אותם לילות לבנים שקמים לתינוק שלא נותן להירדם :-) ) מועד רשמי הנו בין התאריכים 11.6 עד 2.7 בערך. בחורף הטמפרטורות יורדות מתחת לאפס ואין כל כך מה לעשות לא בעיר ולא מחוצה לו, במיוחד שרוב הגנים ומקומות הציבוריים היפים מכוסים בשלג ונראים אחרת מאשר בעונת אביב-קיץ.

לשם השוואת נופים, מצרף שתי תמונות שצולמו באותו מקום בעונות שונות בשנה:



 

תקשורת ותחבורה בעיר.

תקשורת עם הקרובים אף פעם לא הייתה כזאת זולה. פשוט תקנו כרטיס SIM מקומי הכולל חבילת גלישה ושיחות לטלפונים מקומיים. דוכן חברת TELE2 נמצא מצד שמאל ביציאה אחרי איסוף הכבודה.

דרך הגעה המומלצת משדה התעופה למלון הנה בעזרת מונית ספיישל, שימו לב! אל תסכימו להצעות נהגי מוניות המחכים באולם הנוחתים, המחירים אצלם כפולים. תזמינו שירות בPULKOVO TAXI (אתר שלהם כאן), הדוכן נמצא ממש אחרי איסוף כבודה לפני היציאה לאולם הנוחתים. כמובן ניתן גם להגיע לעיר בתחבורה ציבורית. תחבורה בעיר מאוד נוחה ולכן אין צורך בהשכרת רכב. מומלץ להתנייד ברכבת תחתית (מטרו), עלות כרטיס חד פעמי לאדם הנו 45 רובל (2.5 ש"ח).


 

מקומות בילוי בסנט פטרסבורג.

מה עושים בעיר, אתם שואלים, אז כך,

ביום הראשון, אחרי שהתמקמתם (תבדקו אופציות בטרם הגעתכם להשכרת דירה בעיר כאן וכאן, לסמן דירה בתיבת סינון באתר) מומלץ לערוך סיור בעיר, אפשר סיור באוטובוס או שייט בסירה. נקודות מחירה של סיורים פזורים לאורך נבסקי פרוספקט - השדרה הראשית היפה והמתוירת של העיר.

בתום הסיור מומלץ להמשיך לטיול רגלי באזור נבסקי ולראות את האתרים הבאים: פרש הנחושת המוקדש לצאר פיוטר הגדול (נקודת התחלה מצויינת לסיור הנמצאת בתחילתו של נבסקי ליד גן אלכסנדרובסקי), "קתדרלת קאזאן", ניתן לצאת לשיט תעלות בסירה ממש מול "קתדרלת קאזאן" לא רחוק מכנסיית "הגואל שעל הדם", מעדניית יליסייב - מבנה עתיק ומפאור המשמש כמעדניה פעילה אך די יקרה(שווה ביקור), גוסטיני דבור - המבנה משמש כמרכז קניות ומוצב בערך במרכזו של נבסקי, משם תמשיכו למזרקת כדור צף וגשר אניצ'קוב המעוטר בפסלי סוסים ופרשים.

ביום השני, אפשר לצאת מחוץ לעיר לפארק ומתחם ארמונות פטרהוף (פטרגוף) המפואר. אתר משמש כמוזאון מ1918, עד אז שימש כמקום מושבו של קיסר. זמן הבילוי המשוער יום שלם. הדרך הכי מהירה לפארק היא להגיע בסירת "מטאור" ששטה במהירות על הנהר. זמן שייט כ-30 דק' (העסק יעלה לכם 45 ש"ח לכיוון). ה"מטאור" יוצא מאזור ארמיטאז' ומגיע לגן התחתון בפטרגוף. דרך השנייה היא להגיע לתחנת מטרו - AVTOVO ולקחת משם מונית שתביא אותכם לגן העליון של הפארק גם אחרי כ-30 דק' (נסיע במונית תעלה כ- 4 ש"ח). מספרי מוניות: 424, 224, 424а. קחו לכם בוטנים להאכיל את הסנאים במקום ואל תתעצלו לחרוש את כל הפארק כדי לראות מה הוא מציע, אתם תופתעו לטובה (עלות הכניסה כ -60 ש"ח).



יום השלישי כדאי להשאיר לביקורים במוזאונים ואתרי העיר.

המוכר והידוע שביניהם כמובן ארמיטאז' וארמון החורף של הצאר הרוסי. המוזיאון ענק ולחובבי אומנות חובה לבקר בו (עלות הכרטיס כ 38 ש"ח). משם תמשיכו ברגל למוזיאון הגדול לאנתרופולוגיה ואתנוגרפיה (kunstkamera), אני אישית אוהב את המוזיאון הזה בגלל שלל תערוכות המוצגות בו. כל אחד יכול למצוא שם עניין. התערוכה הבולטת בעיניי היא של אנומליות בהתפתחות אורגניזמים (עלות הביקור 16 ש"ח).

אחר כך ניתן להמשיך רגלית למבצר פטרופבלובסקיה, מבצר המקורי של העיר הנוסד ב 1703 ולימים שימש ככלאה לאסירים פוליטיים. ניתן לרכוש כרטיס דו יומי בעלות של 33 ש"ח (המקום ענק ויש מצב שתרצו לחזור לשם שוב), פרטים נוספים כאן.

ניתן לקנח עם ביקור באוניית מוזיאון "אברורה" הסמל למהפכה הבולשביקית (כרטיס כ-40 ש"ח).



עוד יום (יום הרביעי), נשארים בעיר וממשיכים לבקר באתרי העיר השונים. אם לא הספקתם משהו ביום הקודם, זה הזמן להשלים. האפשרויות רבות ומגוונות, כנסיית "הגואל שעל הדם" הנמצאת בקרבת תעלת גריבוידוב (משם יצאנו לשייט ביום הראשון) אחד המקומות שחייבים לבקר בהם. ניתן להיכנס פנימה (בתשלום - כ 20 ש"ח) או להתפאר מיופיה מבחוץ. אתר נוסף השוכן לא רחוק משם הנו "קתדרלת איסק הקדוש", ממליץ לעלות למעלה ולהנות מהנוף שנשקף ממרפסות העליונות של הכנסייה (כניסה כ 14 ש"ח).


אחר כך, חובבי אומנות ימשיכו לבית-מוזיאון של אלכסנדר פושקין ויראו את הבית בו מת המשורר מפצעיו אחרי הדו קרב הגורלי (כניסה כ -19 ש"ח יש אפשרות למדריך אודיו). הרופא אף עצר את השעון שבחדרו בעת קביעת המוות.

טיילו בגן הקיץ הקסום וטעמו מפירות העונה הנמכרים שם. אפשר להסתובב בעיר עוד הרבה, אך ממליץ בשלב זה לעשות הפסקת צהריים ארוכה ולאגור כוחות לטיול הלילי הכולל שייט בנהר נייבה וצפייה בפתיחת הגשרים החוצים אותו. טיולים אלה מתחילים לקראת הלילה (סביבות 23:00) ונמשכים בין שעתיים לשלוש ולכן תבואו מרועננים ועם הרבה מצב רוח. לאלה שיחליטו לבקר בעיר בתקופת לילות הלבנים יראו נוף מעט שונה (כי לא באמת מחשיך בשעות אלה). עלות הסיור סביבות 50 ש"ח.

ביום החמישי והאחרון לטיול שלכם צאו מחוץ לעיר לעיירת "פושקין" (לצרסקויה סלו - כפר הצאר) בה נמצא הארמון יקטרינה הידוע בזכות חדר ענבר הנמצא בו. לוחות ענבר המקוריים שכיסו את החדר נבזזו ע"י הנאצים במלחמת העולם השנייה והחיפוש אחריהם עדין בעיצומם.


יהודים ששירתו בצבא הצאר גרו בעיירת פושקין (כ 3200 יהודים שהם 6% מתושביה של העיר) עד תחילתה של מלחמת העולם השנייה ולכן תראו את מצבת הזיכרון ליהודי העיר אשר נפלו בשואה בתחילתה של המלחמה.


הטיול בעיר ישאיר בכם ללא ספק טעם של עוד ויהיה עוד מה לראות שתחזרו בפעם הנוספת.


 

עוד בילויים בעיר:

חובבי הכדורגל יוכלו אף להנות ממשחק טוב באצטדיון קרסטובסקי, זהו האצטדיון היקר ברוסיה נכון ל2018.


אפשר להזמין מקומות להופעת ערב בקרקס המקומי המשלב בהופעותיו אילוף חיות ועוד הרבה דברים יפים, מצחיקים ומגוונים. פרטים כאן.



בקרו באתר לקבלת טיפים נוספים וקופוני הנחה במגוון תחומים: https://www.buyguru.co.il/

הירשמו לתפוצה לקבלת עדכונים מהאתר .




להלן מספר המלצות למנועי לחיפוש מלונות:

רכישת כרטיסי כניסה לאתרים מגוונים ברחבי אירופה - כאן.


תקשורת - ניתן לרכוש סים מקומי, אך צריך לראות שמקום הרכישה יכול גם להפעיל אותו (בצמוד להצגת דרכון). ניתן להזמין גם דרים-סים אוניברסלי הביתה לפני הטיסה - כאן.


השכרת רכב - ניתן להזמין במחירים סבירים - כאן או כאן. אפשר לקבל קופון הנחה להשכרת רכב בחו"ל כאן.


התעכבה לכם הטיסה? פספסתם טיסת המשך? תכניסו את פרטי הטיסה כאן ובסבירות גבוהה תקבלו החזר כספי.




140 צפיות0 תגובות
bottom of page