top of page

Airbnb או Fairbnb, הנזקים והתועלת

עודכן: 14 באפר׳ 2023

אלטרנטיבה שונה לפלטפורמת אירוח בחו"ל


הרבה ערים אירופיות משמשות כיעדים אהובים ופופולריים עבור המטיילים בכל רחבי העולם. לאורך השנים, ענף התיירות שינה את פניהם של הערים רבות באירופה. החידושים בענף, כמו חברות תעופה המוזלות ושירותי אירוח מגוונים אפשרו כמעט לכולם לטוס למקומות חדשים. כולנו יודעים שאין כמו להזמין טיסה זולה, לקחת דירה דרך Airbnb ולהעביר סופ"ש באמסטרדם. אך יחד עם זאת, לא כולם מודעים לנזקים הנגרמים לקהילה מקומית עקב כך. אזורים רבים סובלים מתיירות המונית הפוגעת כלכלית בתושבים המקומיים. לא, אל תחשבו לרגע שאני קורה להפסיק לטייל בעולם, אבל לאחרונה נתקלתי באלטרנטיבת אירוח מעט שונה ומעניינת אשר תוכל לסייע למקומיים לצד המשך קיום חיי התיירות ביעד המבוקש.

תוכן הכתבה:


איך מושפע שוק נדל"ן המקומי מהתיירות?

אחד המגזרים שהושפעו ביותר הוא ענף הדיור. בכמה מהערים המתויירות ביותר באירופה, דמי השכירות הפכו לגבוהים מדי עבור המקומיים בגלל התחרות הכלכלית של פלטפורמות השיתוף הביתי. באמסטרדם, למשל, כ- 22,000 דירות מוצעות להשכרה מדי שנה ומעל כולם, כמובן Airbnb . בלונדון הספקולנטים קונים בניינים שלמים כדי להציעה אותם בפלטפורמת האירוח Airbnb ובכך מגבירים את מצוקת הדיור וגורמים לעליית המחירים לטווח הארוך. מספרים שבסנט' פטרסבורג בתקופת המונדיאל ב 2018, בעלי הבתים סילקו שוכרים מקומיים רבים כדי לעשות קופה על חשבון האוהדים שהגיעו לעיר בהמוניהם.

כך שוק הנדל"ן נחשף לספקולציות, ובמקרים רבים הוא נגיש וזמין הרבה יותר לתיירים מאשר לתושבים המקומיים שמחפשים דיור לטווח ארוך. כאן נכנסת לתמונה Fairbnb . כפי שניחשתם כבר לפי השם, החברה מציעה אלטרנטיבה הוגנת יותר מזו של Airbnb.

חברת Fairbnb מוכיחה שאפשר ליצור פתרון בענף האירוח שהופך את התיירות מבעיה להזדמנות עבור קהילות מקומיות. הרעיון הראשוני של שיתוף המגורים שקודם על ידי פלטפורמות כמו Airbnb השתנה, והפך את המארחים עם שלל בתים לספקולנטים שמשכירים דירות לטווח קצר כמעט ללא שליטה. כאמור תהליך לא מוגבל זה תרם לעליית מחירי השכירות עבור המגורים לתושבים המקומיים. דחיפות הבעיה הניע סטר-אפ ששילב גישה שיתופית אשר שאפה להציע מודל של שיתוף כלכלי שעדיף למשתמשים, לקהילות ולשוק התיירות עצמו.


לאילו בעיות גורמת Airbnb ?

ההשפעה של תיירות ההמונים באירופה הינה תופעה מורכבת הקשורה לגורמים רבים. עם זאת, ההתרחבות הבלתי מוסדרת של פלטפורמות אלה הביאה לעליית מחירי שכר הדירה במקומות רבים. לעתים קרובות שכונות שלמות איבדו את זהותן בעוד רבים מהאנשים והעסקים המקומיים נאלצו לעבור בגלל העלאת דמי שכר הדירה.

ההשפעה החיובית של התיירות מורגשת רק על ידי חברות ובעלי בתים, ואילו ההשפעה השלילית מורגשת על ידי הקהילה כולה. השפעה זו אכן קשורה למחירי שוק הדיור. הטכנולוגיה של FAIR מקדמת את רווחתם של אנשים על פני הרווח של המארחים בלבד ומאפשרת לאנשים לשתף פעולה ולתמוך זה בזה.

איך Fairbnb עובדת?

הפלטפורמה מאפשרת למקומיים להציע חדרים, דירות, בתים ומלונות בבעלות מקומית, עם זאת הם יצטרכו להקפיד על התקנות המקומיות, ומעל לכל זה, לעמוד בכללים שהוסכמו על ידי המקומיים. ערים שונות עשויות לפעול על פי כללים שונים ויכולות להיות חריגות, אך באופן כללי, מוצע כלל הזהב של בית אחד לארח בו תיירים.

אין שום עמלה למארחים וגם המארח לא מנוע מלפרסם את הנכס בפלטפורמה אחרת. העמלה למעשה מוטלת על התייר שנדרש להחליט לאיזה פרויקט חברתי מקומי הוא רוצה לתרום את 50% מדמי שירות שמקבלת הפלטפורמה מהעסיקה.

בכל רגע של תהליך ההזמנה, לכל הצדדים היה חזון שקוף ופתוח לאן הולך הכסף. ניתן יהיה גם לתרום ישירות לפרויקט אחד או יותר מבלי שתצטרך להזמין חדר או דירה. זה יאפשר לקהילה המקומית להשתמש ב- Fairbnb ככלי למימון יוזמות מקומיות.

על ידי חלוקת הרווחים והגבלת פרסום הנכס שואפת Fairbnb ליצור איזון בשוק הנדל"ן המקומי תוך התחשבות בצרכיה של הקהילה שגרה באותו האזור. צריך להגיד גם שהחברה פועלת כקואופרטיב שמבוסס על שוויון, שקיפות, עזרה הדדית ותרומה משותפת של בעליה להצלחת הפרויקט. כמו כן, החברה מתואמת על אופי פעילותה מול רשויות המקומיות בדגש על שקיפות בנוגע לתשלומי מיסים מקומיים.

הפיילוט רץ נכון לכתיבת שורות אלה ב6 ערים אמסטרדם, ברצלונה, ונציה, ולנסיה, גנואה ובולוניה וניתן כבר להזמין בהם מקום אירוח דרת אתר של fairbnb.


לסיכום

אז בפעם הבאה כשאתם מזמינים דירת נופש, תחשבו אם בא לכם להשתתף באופן ישיר במימון של איזה מיזם או פרויקט מקומי ולא רק לאפשר לפלטפורמה לגזור קופון ללא שום תמורה או ערך לקהילה המקומית. כך תוכלו ליהנות מאירוח וארוחת הבוקר בצורה הוגנת יותר ומשתלמת לכולם.

Win win situation


100 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page