top of page

היער השחור והסביבה, תוכנית לטיול משפחתי משלב ההכנות ועד הביצוע

עודכן: 25 בספט׳ 2023

תוכנית שלכם לטיול ביער השחור

יער השחור ושעון הקוקיה הגדול בעולם בעיר בסמוך לעיר טריברג
שעון הקוקיה גדול בעולם

אין ספק שתכנון טיול משפחתי הינה מלאכה קשה ואף ארוכה יותר מטיול עצמו. אני בכלל טוען שבעת הכנות הטיולים לומדים יותר על מקומות בהם נבקר מאשר במהלך הטיול וזה חלק בלתי נפרד מהחוויה הכוללת. כחצי שנה מראש אתה פותח ספר או אתר אינטרנט ומתחיל לקרוא על אזור מסוים וללמוד מה מיוחד בו ולאן כדאי להגיע קודם. לעניינינו, יש כאלה שלוקחים טיול מאורגן לאזור המדובר (האזור לביקור עצום ויש הרבה מה ללמוד עליו בפרק ההכנות) , אני העדפתי לבנות תוכנית בעצמי. מבדיקה שערכתי בדיעבד, הסתבר שזה יצא יותר זול בכ- 1000 יורו לאדם מאשר להזמין טיול מאורגן.

בשלבי התכנון קראתי בעצמי מספר פוסטים ובלוגים בנושא ולכן בכתבה הזו אנסה להתמקד בדברים שלי אישית היו חסרים, לא תמצאו כאן שעות פעילות או כתובות הגעה כי בפרטים אלה הרשת רוויה, אתמקד יותר במה לעשות ומתי לעשות זאת (תוכנית מפורטת אפשר לקבל כאן בחינם). בסוף הכתבה צירפתי קישורים שימושיים. קריאה מהנה.


תוכן הכתבה:


 

תכנון הטיול ליער השחור

לפני תחילת התכנון מומלץ לקנות ספרון ומפה של היער השחור, למרות החומר הרב המצוי ברשת הספר שימש אותנו גם בשלב ההכנות וגם בשלבי טיול השונים.

תקופת הטיול המומלצת היא בחודשי הקיץ (יוני-אוגוסט).

אחרי שסגרתם טיסות (תערכו חיפושים במנועי חיפוש שונים ותבחרו את הזול ונוח ביותר, אני מסתפק ב-KIWI, JETRADAR, SKYSCANNER) תתחילו לחפש מלון/דירה באזור. שימו לב, המיקום הינו קריטי להצלחת הטיול. רוב האטרקציות השוות נמצאות בדרום היער השחור, כך גם נוחה הקרבה למפלי הריין, אי הפרחים (מאינאו) וגבול לשוויץ (למי שמחליט לנחות בציריך או באזל, אנחנו נחתנו בציריך) ולכן המקום האידאלי ל"טיול כוכב" נמצא ליד אגם טיטיזי (נוישטדט). אם תרצו לבקר גם באזור באדן-באדן (צפון היער השחור), תצטרכו לקחת מלון/דירה גם שם (במידה וזה יותר מביקור אחד באזור, כי הנסיעה לשם כשעה וחצי-שעתיים).


מקום אירוח ביער השחור

עוד משהו לגבי מיקום אירוח, יש מגוון רחב של מקומות אירוח באזור טיטיזי, תחפרו באתרים שונים (דוגמת: hotelscombined, agoda, ostrovok ועוד) ותחליטו האם תרצו דירה או מלון. במקרה ותלכו על הדירה, תוודאו שקיים מטבח מאובזר כי תצטרכו לבשל בעצמכם (גם מנגל הינו אביזר חשוב במקרה זה). באזור טיטיזי יש מספר סופרמרקטים (5-10 דקות ברכב) ולכן אין בעיות עם מילוי המקרר (לאלה שאוכלים כשר, ממליץ לבדוק את הנושא לעומק כי לא לקחנו את זה בחשבון). אחד הסופרמרקטים הקרובים נקרא schmidts markte ונמצא במרחק של כ10 דק' נסיעה.


צימר מושלם לאירוח משפחתי ביער השחור בגרמניה
צימר שלנו ביער השחור - אזור טיטיזי



השכרת רכב

לגבי השכרת רכב, לפני הטיסה תבצעו השוואה בין חברות הנותנות שירות בתחום (שימו לב שאין הגבלת קילומטראז'), המלצתי להוסיף ביטוח מלא (עם ביטול השתתפות עצמית) ,יש לכם לא מעט קילומטראז' לסגור במהלך הטיול ועדיף את הדאגה על הרכב להוריד מעצמכם. עכשיו שימו לב, חוקי תעבורה בנוגע להגבלת מהירות תנועה נאכפים בכל מיני אמצעים ולכן חשוב לשים לב לתמרורים ולציית להם (בחלק מהמקומות המהירות היא 30 ק"מ - תתאפקו ואל תלחצו על הגז), אם לא, הכנס כבר יגיע בדואר אחרי שתחזרו לארץ! לאחר חיפושים, השוואות מחירים ותנאים מגבילים במספר מקומות ברשת, מצאתי עסקה משתלמת ביותר כאן. עוד פרט חשוב, הנפקת רישיון נהיגה בין לאומי (עולה בארץ 8 ש"ח באופטיקות ברחבי הארץ, תקף ל 3 שנים), בלעדיו לא יתנו לכם את הרכב.

החניה הנה בתשלום ברוב המוחלט מהמקומות (גם בחניוני האטרקציות, עלות בין 4-10 יורו תלוי בזמן שתהיו במקום).

מכונית מושכרת לתקופת טיול משפחתי ביער השחור בגרמניה
הרכב לתקופת הטיול

בעת תכנון המסלול ופעילות משפחתית הספר ופריסת האטרקציות באזור הם בהחלט המושך העיקרי. מומלץ להיכנס לאתר שמפרט את האטרקציות הכלולות בכרטיס האדום (כאן) ולהיעזר במפה לתכנון מסלול נסיעה ברמה היומית. כרטיס אדום ניתן בחינם ברוב הצימרים/מלונות/דירות בעת הזמנת מקום לינה של 2 לילות ויותר.

בעת ניווט במקום אל תסמכו על WAZE, עדיף להשתמש בניווט של גוגל. למי שלא לוקח חבילת גלישה, יש אופציה להוריד אזור שלם לנייד.


 

מקומות בילוי ביער השחור והסביבה.

עכשיו לפרקטיקה, בסביבת אגם טיטיזי ובמרחק נסיעה קצר יחסית (עד 20-30 דקות) יש מלא מה לעשות, כמו כן, גם באזורים מרוחקים מעט מטיטיזי יש מקומות יפים שחייבים לבקר בהם ( שעה-שעה וחצי), תתכנו את הימים לסירוגין כך שאחרי יום ארוך בדרכים תוכלו להישאר בסביבת האגם/מקום מגוריכם כאתנחתא מנסיעות שלא נגמרות.

האתר פארק החבלים הנמצא בפלדברג הנו פופולרי ביותר ולא רק בקרב תיירים ולכן מומלץ להזמין אליו מקומות למועד הרצוי בטרם ההגעה, אפשר גם במייל - מומלץ לתאם כשבוע מראש (חובה להגיע עם נעליים סגורות). באותו אזור שוכן לו מגדל תצפית שעולים אליו ברכבל וקיים גם אגם קטן (שריד מעידן הקרח האחרון מלפני כ -15,000 שנים, ניתן לראות אותו בדרך למגדל) שניתן להגיע אליו ברגל. זמן בילוי מומלץ באזור - יום שלם. הפעילות כלולה בכרטיס האדום. זמן נסיעה מטיטיזי כ-25 דק'.


מפלי טרייברג

אתר מפלי טרייברג נמצא בכ 45 דק' נסיעה (לא כלול בכרטיס האדום, עלה 11 יורו ל4 אנשים כולל הבוטנים להאכלת סנאים שרצות ביער), אחרי הסיור ביער תלכו למוזיאון היער השחור (עלות 13 יורו ל4) על מנת להבין עמוק יותר את האזור בו אתם נמצאים. ניתן לסייר בחנויות העיירה ולהתרשם מכמות אסטרונומית של שעוני הקוקיה מכל הסוגים (השעונים הומצאו שם לפי שנים רבות כתוצאה מחוסר מעש בימים חורפיים הרבים והקשים במיוחד). השעון הקוקיה הגדול בעולם (שהוא בעצם בית) נמצא במרחק של נסיעה קצרה משם (בתמונה הראשונה בפוסט). משך הפעילות כחצי יום.


חנות שעוני הקוקיה הנמצאת בטריברג לא רחוק משעון קוקיה הגדול בעולם
חנות שעוני הקוקויה בטריברג

לאן ממשיכים אחר כך? יש עוד מספר אטרקציות באזור, אנחנו נסענו לחור המכשפה hexenlochmuehle, מקום נחמד כדי לשבת ולאכול אך לא יותר מזה. אם סיימתם מוקדם סעו לשוק (במיוחד בימי שבת) של פרייבורג (כשעה נסיעה) וטיילו בשוק הנמצא בכיכר הקתדרלה בעיר העתיקה וברחובות העיר בין תעלות המים החוצות אותו. קחו בחשבון שהכל נסגר יחסית מוקדם בגרמניה ולכן אם תחליטו לשלב באותו יום את השוק וטיול במפלים אז תתחילו קודם מהשוק.


רוצים לקבל תוכנית מפורטת בחינם? לחצו על הכפתור מטה



מפליי הריין

יום נוסף כדאי להקדיש לביקור במפליי הריין אשר בשוויץ (כשעה נסיעה), אפשר לטייל לאורך הנהר ולקחת שייט אל המפל עצמו (כ-9 יורו תלוי באורך השייט). בחלקו השני של היום, סעו לאי הפרחים - מאינאו (האי בבעלות פרטית של משפחה שוודית ) ,אפשר בקלות לטייל שם יום שלם ולהתפלא מיופיו של האי. כנסו לגלריית הפרפרים השוכנת באי (עלות 44 יורו ל4 כולל חניה).


אי הפרחים הפרטי מאינאו הנמצא בגרמניה
אי הפרחים מאינאו

חבל אלזס - צרפת

תשריינו (לפחות) יום שלם לחבל אלזס אשר בצרפת. נסיעה לקולמר כשעה ורבע ולשטרסבורג (בירתה של חבל אלזס) כשעה וחצי, אם סגרתם מקום לינה גם בדרום היער השחור אפשר לחזור לאזור זה שוב. תעשו ביקור רכוב בקולמר או בשמה השני ונציה הקטנה (יש רכבת תיירים עם הסברים בעברית על העיר-עלות 20 יורו ל4), היעד הפופולרי לביקור הוא עיר העתיקה. משם סעו לשטרסבורג המדהימה ותתרשמו מהקתדרלה הניצבת במרכז העיר. לא לשכוח לבקר את שעון האסטרונומי בין הגדולים בעולם הנמצא בצידה הדרומי.


שייט גונדולות בנהר הנמצא באזור חלב אלזס הנקרא גם דרך היין בעיר קולמר אשר בצרפת
קולמר - ונציה הקטנה

עד כאן התמקדנו בימים שתבלו מחוץ לאזור הלינה פרט לפארק אירופה, הנמצא במרחק של כשעה נסיעה מטיטיזי, בצמוד לגבול עם צרפת. הבילוי בו דורש יום שלם (עדיף לא ביום ראשון כי אז הכי עמוס במקום) ומבטיח הנאה צרופה לכל המשפחה, פירוט לגבי פעילות בפארק כאן וכאן.

עכשיו קצת על האטרקציות הקרובות לאזור מגורכם, שתוכלו לתכנן ימים קצת יותר רגועים עם נסיעות קצרות יחסית.

סיור ברכבת Rothaus Express באזור אגם שלוכזי - כ 25 דק' נסיעה, מומלץ לתכנן בצמוד להגעה על מנת להבין מה יש בסביבה - כלול בכרטיס האדום. פעילות של כחצי יום (סיור הארוך בתוספת תשלום).

טודנאו - מזחלות הרים - Hasenhorn Coaster - אתר חובה! המסילה הינה באורך של כ-3 ק"מ, לא מאשרים לצלם בזמן הירידה (קשה לשלוט על המזחלת אם מחזיקים מצלמה) אז מומלץ להצטייד במצלמת גו פרו (כ-70 ש"ח (כאן) או לקשור מצלמה לילד :-) ). כלול בכרטיס האדום, ניתן לחזור לאתר כל יום. הפעילות היא די קצרה (כשעה וחצי) ולכן אחריה ניתן להמשיך למפלי טודנאו הנמצאים באזור. פעילות של כחצי יום.

פעילות באגם טיטיזי הנה מגוונת מאוד ויכולה בקלות להעביר לכם יום שלם. יש מלאה אטרקציות הכלולות בכרטיס האדום (SUP, שייט באגם, סירות מכלל הסוגים, רכיבה על אופניים (קיימות מגבלות גילאים לילדים), טיולי סיגווי, קייקים). למי שתנאי מזג האוויר וזמן הטיול מאפשרים לו, יכול לשכב על חוף האגם או להתרחץ באגם להנאתו.

פארק היער השחור בלופינגן - מקום נחמד, במיוחד אם יש לכם ילדים קטנים. במקום משחקיה ענקית (כלול בכרטיס האדום) וגן חיות (בתשלום נוסף) .

פארק שעשועים באגם שלוכזי - Spass-Park Hochschwarzwald הפעילות כלולה בכרטיס האדום, אפשר לבלות כאן בכיף כמה שעות. ניתן לשלב עם הסיור ברכבת.

פארק המים טיטיזי - Badeparadies Schwarzwald או הדובדבן שבקצפת. האטרקציה כלולה בכרטיס האדום ומוגבלת לשעה וחצי ליום (הארכה עולה יורו 1 לשעה לאדם). אטרקציה חובה ואף חובה לחזור לשם כל יום לפני השינה ולהרגיע את הגוף ואת הנפש. במקום קיים אזור מיוחד אשר מוגבל לכניסת ילדים, בו המבוגרים יכולים לנוח ללא רעשי רקע וילדים לא יפסיקו להנות להם במגלשות. מותרת כניסה להורים עם תינוקות.


רוצים לקבל תוכנית מפורטת בחינם? לחצו על הכפתור מטה


פארק המים בטיטיזי
פארק המים בטיטיזי

לסיכום, הטיול היה מוצלח מאוד והשאיר טעם של עוד. את התוכנית עם פירוט ההוצאות תמצאו בקישור למטה.

עברנו כ- 1500 ק"מ ב 9 ימים (8 לילות) כאשר עוד יומיים היינו בגרינוולד באתר FIRST CLIFF WALK BY TISSOT .

עלות הדלק 132 יורו, עלות האכול 300 יורו, בילויים 340 יורו (כולל חניות באתרים שונים, לא כולל פארק אירופה, בממוצע הכרטיס לפארק עולה 44 יורו לאדם). מגורים (ללא לילה בשוויץ) 680 יורו.



FIRST CLIFF WALK BY TISSOT
גרינוולד - FIRST CLIFF WALK BY TISSOT

FIRST CLIFF WALK BY TISSOT
חופשה מהנה לכולם

 


קישורים שימושיים:

קישור לקבוצת פייסבוק עם מגוון טיסות ומקומות לינה זולים.

קישור לאתר המוקדש כולו ליער השחור.


בילוי נעים.


רוצים לקבל תוכנית מפורטת בחינם? לחצו על הכפתור מטה


להלן מספר המלצות למנועי לחיפוש מלונות:


רכישת כרטיסי כניסה לאתרים מגוונים ברחבי אירופה - כאן.

תקשורת - ניתן להזמין דרים-סים אוניברסלי הביתה לפני הטיסה - כאן.

השכרת רכב - ניתן להזמין במחירים סבירים - כאן או כאן. אפשר לקבל קופון הנחה להשכרת רכב בחו"ל כאן.


668 צפיות0 תגובות
bottom of page