top of page

חופשה בקפריסין, לא מה שחשבתם

עודכן: 25 בספט׳ 2023

קפריסין, קצת על היעד עצמו


בקפריסין יש מספר יעדי תיירות. לרנקה היא אחד מהם. העיר השוכנת בחוף הדרום מזרחי של האי קפריסין. זוהי העיר השלישית בגודלה בקפריסין, אחרי ניקוסיה ולימסול, ואוכלוסייתה מונה כ-80 אלף איש. היתרון הגדול בבחירה בלרנקה כיעד לחופשה קצרה או ארוכה הוא זה שהיא נמצאת רק כ-45 דקות טיסה מישראל ולא פחות חשוב, הנופש כאן יעלה זול יותר מרוב יעדים האחרים. בנוסף, במקביל לחופשת בטן-גב באחד מן הקלאבים, תוכלו לצאת לגיחות קצור ליעדים שונים השוכנים במרחק נסיעה קצר מהעיר.


תוכן הכתבה:


דקלים, בריכת מלון וחוף ים

לפני שנצלול לפרטים, להלן כמה עובדות שיתנו לכם כיוון על קפריסין


היסטוריה: לא נפרט את כל ההיסטוריה של קפריסין, אלא נתמקד בלרנקה. העיר הייתה מרכז מסחר חשוב בתקופה הפיניקית, ולימים הפכה לעיר רומית. תוכלו לבקר באתרים היסטוריים ולראות מונומנטים רבים בלרנקה, כולל טירת לרנקה, מסגד Hala Sultan Tekke והאתר הארכיאולוגי העתיק - קיטיון.



תותחים על רקע חומה עתיקה בטירה
טירת לרנקה


 

חופים: קפריסין שוכנת לחופי הים התיכון ולרנקה ידועה בחופים היפים שלה, המשתרעים לקילומטרים ארוכים. חוף 'פיניקודס' הוא אחד החופים הפופולריים ביותר בלרנקה עם החול הזהוב והמים הצלולים שלו, לאורכו פרוסה גם הטיילת של העיר.



אנשים מטיילים לאורך טיילת בחוף ים בלרנקה
טיילת בלרנקה

 

אוכל: המטבח הקפריסאי הוא שילוב של השפעות יווניות, טורקיות ומזרח תיכוניות, ולרנקה אינה יוצאת דופן. תוכלו ליהנות מהתמחויות מקומיות טעימות, כגון סופלאקי, קלפטיקו (בשר כבש בצלייה איטית) ו'מזה' (מבחר מנות קטנות). מומחיות נוספת של המסעדות בלרנקה היא דגים ופירות ים טריים המוגשים במסעדות רבות לאורך החוף.



דגים ושרימפסים על צלחת
פירות ים - מוגש בזפירוס

בקצרה, לרנקה היא עיר יפה עם היסטוריה עשירה, חופים מדהימים, אוכל טעים וחיי לילה תוססים.


 

בחירת מקום אירוח בלרנקה


לרנקה מציעה מגוון רחב של אפשרויות לינה שיתאימו לכל תקציב והעדפה. הנה כמה מהאזורים הטובים ביותר להזמנת מלון בלרנקה:


אזור חוף פיניקודס

כפי שכבר ציינו, זהו אחד האזורים הפופולריים ביותר בלרנקה, הממוקם על חוף הים ומציע נופים מדהימים על הים התיכון. הוא ביתם של מסעדות, ברים ובתי קפה רבים, כמו גם מגוון רחב של אפשרויות לינה, כולל מלונות יוקרה, מלונות בוטיק ואפשרויות מותאמות לתקציב.

יתרונות:

  1. נמצא במרכז העיר, במרחק הליכה מרוב מוקדי הפעילות.

  2. נופים מדהימים של הים התיכון.

  3. מגוון רחב של אפשרויות לינה לבחירה.

  4. קרוב להרבה מסעדות, ברים ובתי קפה.

  5. אווירה תוססת עם שפע של פעילויות ואירועים.

חסרונות:

  1. יכול להיות רועש וצפוף בעונת השיא.

  2. מחירים גבוהים יותר בהשוואה לאזורים אחרים בלרנקה.

  3. לבאים עם רכב שכור אפשרויות חניה מוגבלות, נדרש לוודא שיש חניה חינם בקרבת המלון.


אוטובוס תיירים
אוטובוס תיירים

 

אזור חוף מקנזי

אזור זה ממוקם ליד נמל התעופה הבינלאומי של לרנקה והוא פופולרי בקרב תיירים ומקומיים כאחד. הוא כולל חוף חולי ארוך, חיי לילה תוססים ומגוון אפשרויות לינה, כולל בתי מלון, דירות ווילות.

יתרונות:

  1. קרבה לשדה התעופה הבינלאומי של לרנקה (כ-15 דקות נסיעה).

  2. חוף חולי ארוך.

  3. חיי לילה תוססים.

  4. מגוון אפשרויות לינה לבחירה.

חסרונות:

  1. אזורים מסוימים עשויים להיות מושפעים מרעשי מטוסים.

  2. יכול להיות רועש וצפוף בעונת השיא.

  3. לבאים עם רכב שכור אפשרויות חניה מוגבלות, נדרש לוודא שיש חניה חינם בקרבת המלון.




אזור מרכז העיר

אזור זה ממוקם בלב לרנקה והוא ביתם של אתרים היסטוריים ומונומנטים רבים, כמו גם מגוון של חנויות, מסעדות ובתי קפה. הוא מציע מגוון אפשרויות לינה, ממלונות יוקרה ועד לבתי הארחה בתקציב נמוך.

יתרונות:

  1. קרבה לאתרים היסטוריים ומונומנטים רבים.

  2. מגוון רחב של חנויות, מסעדות ובתי קפה.

  3. מגוון אפשרויות לינה לבחירה.

  4. קישורי תחבורה טובים לאזורים אחרים של לרנקה.

חסרונות:

  1. יכול להיות רועש וצפוף בעונת השיא.

  2. מרוחק טיפה מחוף הים.

  3. לבאים עם רכב שכור אפשרויות חניה מוגבלות, נדרש לוודא שיש חניה חינם בקרבת המלון.


 

אזור מפרץ לרנקה

אזור זה ממוקם בפאתי לרנקה ומציע סביבה שקטה ושלווה יותר. הוא כולל מגוון אפשרויות לינה, כולל מלונות ווילות מול החוף, ומהווה אופציה מצוינת למי שמחפש חופשה רגועה ושלווה יותר.

יתרונות:

  1. סביבה שקטה ושלווה יותר.

  2. מגוון אפשרויות לינה על חוף הים לבחירה, כולל חופים פרטיים של מקומות האירוח.

  3. מקומות חניה שבשפע.

  4. קישורי תחבורה טובים לאזורים אחרים של לרנקה.

חסרונות:

  1. אפשרויות מוגבלות לחנויות, מסעדות ובתי קפה.

  2. רחוק יותר ממרכז העיר ומכמה מהאטרקציות התיירותיות העיקריות (נסיעה של כ-15 דקות).


בסך הכל, יש הרבה אפשרויות ללינה בלרנקה, בהתאם לתקציב, ההעדפות שלכם וסוג החופשה שאתם מחפשים. אם אתם מתכננים לשכור רכב, תוכלו להזמין מקום אירוח באזור מרוחק טיפה מן המרכז. אם לא בא לכם על נסיעות ואתם באים למלון מהשדה עם מונית, אז תבחרו אזור מרכזי יותר.



בחרנו במלון גולדן ביי ביץ' הממוקם על חוף הים, ומציע לאורחיו מגוון רחב של שירותים.

המלון מציע חדרים מרווחים ונוחים, שלרובם יש נוף עוצר נשימה של הים התיכון. למלון חוף פרטי עם מים צלולים, כמובן שיש בריכה חיצונית גדולה ובריכה פנימית קטנה יותר אך מחוממת. בנוסף, קיים מרכז ספא ובריאות הכולל מגוון טיפולים ושירותים שיעזור לכם להירגע.

המלון מציע מגוון פעילויות, לרבות ספורט ימי, טניס, פינג פונג, סנוקר והמתאמנים שבינכם יוכלו להשתמש באופן חופשי בחדר כושר המרווח והמאובזר של המלון.

בגדול, מלון גולדן ביי ביץ' הוא יעד מומלץ מאוד למי שמחפש שהות יוקרתית ומרגיעה בלרנקה.

קצת תמונת של המלון להמחשה:



 

תחבורה ציבורית או השכרת רכב בקפריסין


אם החלטתם באיזה אזור לבחור מקום אירוח, אז אתם כבר יודעים פחות או יותר איך תתניידו בלרנקה. כמובן שאפשר להסתדר בחופשה זו גם ללא רכב, להתנייד במוניות, לקחת טיולים מאורגנים מוצעים כמעט בכל פינה ולהסתובב ברגל או לנסוע בתחב"ץ. הכל תלוי במה בא לכם לעשות.


מונית - בעת הזמנת מקום אירוח תוכלו לתאם, בתשלום נוסף מול המלון ישירות, שירות של הסעה משדה התעופה . ככלל יש זמינות מוניות גבוהה בלרנקה, וישנן תחנות מוניות הממוקמות ברחבי העיר. תעריפי המוניות מוסדרים על ידי הממשלה ומבוססים על מערכת מדידה מוסדרת. מומלץ להסכים על תעריף הנסיעה לפני הכניסה למונית כדי למנוע אי הבנות. נסיעה מהשדה לעיר או לאזור המפרץ תעלה כ 20-30 יורו לזוג. בעיר, עליה למונית עולה 3.5 יורו וכל ק"מ כ- 1 יורו, אבל כדאי לדייק זאת עם הנהג בטרם הנסיעה.


תחבורה ציבורית - רשת האוטובוסים המקומית בלרנקה מופעלת על ידי חברת האוטובוסים Zenon ומכסה את רוב אזורי העיר. האוטובוסים אמינים ובמחיר סביר. ניתן לרכוש כרטיסי אוטובוס על עצמו או בקיוסקים ובחנויות ברחבי העיר. נסיעה בודדת תעלה 1.5 יורו, כרטיס יומי עולה 5 יורו.


השכרת רכב - השכרת רכב היא אופציה מצוינת למי שרוצה לחקור את האזורים והאטרקציות שמסביב בקצב שלו. ישנן מספר חברות השכרת רכב הממוקמות בלרנקה, והמחירים בדרך כלל סבירים.

להזכירכם, ההגה בקפריסין נמצא בצד הימין של הרכב ולכן אם תהיה לכם בעיה להעביר הילוך ביד שמאל, עדיף שתקחו רכב עם תיבת הילוכים אוטומטית.

  1. השכרת רכב מראש - זו היא אפשרות זולה יותר למי שמתכנן להשתמש בכלי רכב לאורך כל החופשה.

  2. השכרה תוך כדי החופשה - גם אם לא הזמנתם רכב מראש, תוכלו לתאם השכרה באחד מהמוקדים ברחבי העיר או באזור של המלונות מחוצה לו. זוהי אפשרות יקרה יותר ואתם מסתכנים גם בכך שבשיא עונת התיירות לא יהיו רכבים זמינים. נכנסתי לאחד המוקדים כדי להשוות מחירים, ראשית לא היה רכב זמין באותו בוקר וזה לא היה בשיא עונת התיירות. הוצע לי רכב מקלאס הנמוך ביותר למחרת בלבד. שנית, הצעת מחיר להשכרת הרכב ל48 שעות שקיבלתי הייתה 90 יורו, לעומת זאת השכרת רכב מראש לכ- 4 ימים מלאים עלתה כ- 60 יורו.

את הרכב לחופשה מצאנו דרך השירות של Rentalcars בחברה קפריסאית קטנה בשם Aercar, המגרש שלהם ממוקם כ-5 דקות נסיעה משדה התעופה ותגיעו לשם עם הסעה חינמית שתאסוף אותכם ביציאה משדה התעופה.


חניות - חניה בעיר לרנקה הינה בתשלום. עלות החניה נעה בין 2 ל 3 יורו ליום שלם. את החניונים ניתן למצוא על מפות גוגל. שימו לב, ברוב החניונים התשלום במזומן, בחלקם משלמים בעת הכניסה לחניון ובחלקם בעת היציאה ממנו.




 

איפה לבקר ומה לטעום בלרנקה



אגם המלח המקומי של לרנקה בו שוכנים ציפורי הפלמינגו נמצא ממש כ 5 דקות נסיעה מטיילת והעיר העתיקה של לרנקה. לא מצאנו כאן הרבה ציפורים, ראינו 2 תוך כדי המעוף. לאוהבי דבר, שווה לשלב את הביקור באגם עם הביקור במסגד 'האלה סולטן טקה', מקום היסטורי וקדוש למוסלמים. היינו מצידו השני בדיוק. אפשר לטייל או לרכב על אופניים לאורך האגם. תקפצו לביקור אם אתם נמצאים באזור.

מיקום: חניה חופשית בסמוך לעמדת תצפית על האגם.


אגם וחוף האגם בלרנקה
נוף על האגם מעמדת תצפית

תחנו את הרכב באחד החניות בעיר (כפי שהסברנו לעיל, החניה בתשלום). ותמשיכו ברגל לכיכר שסביב כנסיית לזרוס הקדוש. זוהי כיכר שקטה ונחמדה מאוד. תעברו כאן לפני שתרדו לטיילת של לרנקה. יש כאן חנויות מתנות, מסעדות ובתי קפה.


מקדש סנט לזרוס
כנסיית לזרוס הקדוש

טיילת של לרנקה הינו מקום נחמד לסיור לאורך החוף. תעצרו להפסקות קצרות בבתי קפה או אם מספיק חם, כנסו למים. אפשר לבקר גם במרינה.

טירת לרנקה, ממוקמת בחוף פיניקודס, אם ירדתם מכיכר לזרוס הקדוש, תגיעו בדיוק לטירה. לטירה הייתה היסטוריה סוערת, לאחר שנכבשה ושימשה מגוון של אימפריות ופלגים שונים במשך מאות שנים, כולל העות'מאנים, הבריטים ואפילו הגרמנים במהלך מלחמת העולם השנייה.

כיום, הטירה היא אטרקציה תיירותית פופולרית ובה נמצא מוזיאון ימי הביניים של לרנקה. בנוסף, כפי שאמרנו, הטירה ממוקמת בסמיכות לחוף Finikoudes המפורסם של לרנקה ולטיילת ההומה של העיר, מה שהופך אותה ליעד פופולרי עבור חובבי היסטוריה וחוף כאחד.

מיקום: טירת לרנקה.



מסעדת 'זפירוס' ידועה ומוכרת מאוד בקפריסין. המסעדה ממוקמת בלרנקה במרחק כ 1.5 קילומטר מהטיילת מציעה מבחר רחב של דגים טריים ופירות ים אחרים. המחירים במסעדה סבירים, שירות טוב והמנות גדולות וטעימות. ארוחה לזוג תעלה בסביבות 35-40 יורו. ביקרנו במסעדה לא בשיא העונה ולכן היה מקום לשבת לאכול בשעות הצהריים, להערכתי בשיא עונת התיירות די עמוס כאן וכדאי להזמין שולחן מראש. יש חנייה חופשית ממש ליד המסעדה, אך אפשר גם להגיע ברגל מהטיילת (הליכה של כ15 דקות לאורך חוף הים).


מסעדה במרינה בלרנקה
מסעדת זפירוס

חוף סלעים לבנים (white stones) - מקום נחמד מאוד שיסייע לכם לנקות את הראש מטרדות יומיומיות, אין כאן הרבה אנשים והרעש של המים המתנפצים על הסלעים הענקיים מרגיע מאוד. תביאו מחצלת, פירות ומשהו לשתות ותוכלו לערוך כאן פיקניק על שפת הים! יש מסעדת דגים בקרבת המקום, מהסתכלות ראשונית, המחירים די יקרים, אבל כנסו אם תרצו לנשנש משהו.

מיקום: חוף סלעים לבנים.


חוף ים ולגונה בלרנקה
לגונה בסלעים לבנים

חוות פירות הדרקון - העונה בה צומח הפרי היא בחורף, בערך עד פברואר. ביקרנו בסוף מרץ ולא הזדמן לנו לראותו, אבל אפשר להסתובב בחווה ולדבר עם הבעלים, איש חביב שיוכל לספר לכם על איך מגדלים את הפרי ואיזה עוד פירות יש לו. ניתן לרכוש כאן פירות וריבות מתוצרת מקומית. החווה נמצאת ממש בדרך לסלעים הלבנים במרחק נסיעה קצר, לא תוכלו לפספס אותה.




כפר לפקרה - תקדישו חצי יום כדי לבקר בכפר לפקרה הנמצא בין לימסול ללרנקה וידוע בזכות רוקמות התחרה וצורפים המכינים תכשיטי וכלי כסף. בעיקרון יש 3 כפרים באותו איזור, אנו ביקרנו בכפר הגדול הנקרא בשמו המלא, פנו לפקרה (Pano Lefkara).

ברחבי הכפר יש חניות ציבוריות שעדיף להשאיר בהם את הרכב ולטייל ברגל (רוב החניות הם ללא תשלום). הכפר די קטן ובמרכזו נמצא מדרחוב המציע חנויות תחרה, תכשיטי כסף, גלידריות, בתי קפה ואוכל רחוב.

האנשים בכפר מאוד ידידותיים ובכיף יספרו לכם סיפורים מקומיים והמפורסם ביניהם על ביקורו של דה וינצ'י בכפר שבזכותו, לטענתם, התחילו הרוקמות במלאכתם שנמשכת עד היום. כנסו לחנויות ובתי קפה ושוחחו איתם. בקרבת הכפר יש חוות חמורים ואפשר לתכנן ביקור גם שם. אפשר לבלות כאן בין שעתיים לשלוש.

מיקום: חניון ציבורי ללא תשלום.


רחוב עם חנויות ומטיילים בכפר לפקרה
מדרחוב של לפקרה

בתוך הכפר, המקום שבו חייבים לבקר, זהו בית קפה קטנטן עם עוגיות תחרה. בעלת הבית היא גם היוצרת של העוגיות הטעימות והיא גם המארחת ובקיצור אישה עם המון אנרגיה חיובית שתעשה לכם את היום בעיקר בזכות הטעם הטוב (תרתי משמע) שיישאר לכם מהביקור במקום. אפרודיטה (זהו שמה) היא בהחלט סלב מקומי (ולא מקומי בלבד), בסבלנות רבה היא מזלפת ציפוי צבעוני על עוגיות ומגישה אותם לאורחים בשילוב סיפורים שונים והכל תוך אהבה רבה, חיוך וקשב לבקשת האורח. תטעמו פאי תפוחים או לימון ולא תצטערו!




לסיכום ניתן לומר שאפשר לשלב חופשת בטן-גב בלרנקה עם פעילות מגוונת ומעניינת.

סרטון אחד שווה 1000 תמונות - סיכום קצר של חופשה בלרנקה:




להלן מספר המלצות למנועי לחיפוש מלונות:


התעכבה לכם הטיסה - לבדיקת זכאות וקבלת פיצוי לחצו כאן .

רכישת כרטיסי כניסה לאתרים מגוונים ברחבי אירופה - כאן.

תקשורת - ניתן להזמין דרים-סים אוניברסלי הביתה לפני הטיסה - כאן.

השכרת רכב - ניתן להזמין במחירים סבירים - כאן או כאן. אפשר לקבל קופון הנחה להשכרת רכב בחו"ל כאן.



מצאתם טעות בכתבה, מוזמנים לפנות אלי דרך צור קשר.




216 צפיות0 תגובות
bottom of page