top of page

טיסה שלכם התעכבה? קבלו 700$ פיצוי

עודכן: 17 בפבר׳

איך לפעול בעת עיכוב בטיסה


תחשבו על סיטואציה שבקלות יכולה לקרות לכל אחד מאיתנו ביום מן הימים. תכננתם טיול לחו"ל, קניתם, ארזתם, תיאמתם, התארגנתם ואז פשוט הגעתם לשדה התעופה וברגע אחד בהיר גיליתם שיש עיכוב בטיסה. אפשר להתעצבן, לכעוס, להשתולל אבל את העובדה שהטיול כבר מתחיל לא לפי תוכנית המקורית זה כבר לא יישנה.

עיכובי טיסות קורות, אבל זה לא אומר שאתה צריך לקבל אותם. חוק ביטול טיסה של האיחוד האירופי הנוגע לזכויות 'נוסעים אווירים' ידוע רשמית כרגולציה (EC) מס' 261/2004 של הפרלמנט האירופי או בקיצור קוראים לו EC 261. זהו חוק אירופי שמחייב את חברות התעופה לפצות את הנוסעים בגין עיכובים ארוכים בטיסה, ביטולים ובמצבים בהם נשללת מהם עלייה למטוס. לפי EC 261 יש לשלם לנוסעים בטיסות האיחוד עד 700 דולר פיצוי בגין עיכובים בטיסה של יותר משלוש שעות. תחשבו על זה כדמי טרחה עבור הצרות שעיכוב לא מתוכנן מביא עמו.

אז המשכו לקרוא כדי לגלות אם אתם מכוסים, מה הפיצוי על עיכוב בטיסה שמגיע לכם, מה הזכויות שלך, גלו איפה מגישים בקשה לפיצוי כספי והמשך את המסע שלך יותר רגוע.



 

שלבים לקבל פיצוי על עיכוב בטיסה


מיליוני תיירים טסים מדי שנה, אך מספר גדול מהם אינו מבין כי ישנן זכויות בסיסיות ל'נוסעי אוויר' ויש מי שיגן עליהן בעת הצורך. ננסה להסביר את זכויותיך, ואף נגיד לך דרך מי לתבוע את הפיצויים שאתה זכאי להם.

נתחיל מרשימת צעדים פשוטים שברוב המקרים תזכה אותכם בפיצוי כספי בעת עיכוב הטיסה.

כרטיס טיסה הוא אישור על ההתקשרות עם שדה התעופה שתועבר לנקודה שצוינה במועד הנקוב. עיכוב וביטול טיסה הם הפרת חוזה. כדי להחזיר כספים עבור הכרטיס, בצע את הצעדים הבאים:

  1. שמרו את כרטיס הנסיעה ואת המסמכים הנלווים כולל כרטיסי עליה למטוס;

  2. תבררו את הסיבה לכך שהטיסה מתעכבת או מבוטלת;

  3. צלמו את לוח המראות שבו ניתן לראות שהטיסה מתעכבת או שמרו הודעה בה חברת התעופה מאשרת את העיכוב;

  4. תרשמו לעצמכם את זמן ההגעה ליעד הסופי (חשוב לשמור פרטים גם על טיסות המשך);

  5. אם העיכוב או ביטול הטיסה כרוכים בעלויות נוספות, הקפידו לשמור על כל הקבלות - חברת התעופה מפצה על ההוצאות. אל תחתמו על מסמכים כלשהם ואל תקבלו שוברים לטיסה נוספת. הניסיון מראה כי שוברים מסוג זה יכולים לשלול מכם אוטומטית את הזכות לפיצויים.

שימו לב! אם הטיסה מתעכבת או מבוטלת ללא כל אשמת חברת התעופה, היא אינה מחויבת לפצות על ההפסדים. לדוגמה: בגלל סופות רעמים, שביתה של עובדי שדה תעופה או אירוע בטחוני.


הטיסה שלכם התעכבה, תבדקו אם מגיע לכם פיצוי


 

זכויות 'נוסעים אוויריים'


עיכוב בטיסה סדירה ושכר - בעת עיכוב הטיסה מגיע לכם פיצוי כספי (סוג וגובה הפיצוי תלוי באורך העיכוב) וכן אספקת מזון ומשקאות, תלוי באורך העיכוב. חברת התעופה גם מתחייבת לספק לנוסעים חדר במלון אם הטיסה תתעכב עד למחרת. הסעות למלון ובחזרה משלמות על ידי חברת התעופה.

טיסת המשך - החברה יכולה להציע טיסה אחרת לאותו יעד אך אם תוכננה טיסת המשך והנוסע איחר אליה, על חברת התעופה לספק את הטיסה ליעד הסופי.



איך תדעו מה מגיע לכם בעת העיכוב? זה כבר תלוי במשך שלו. ננסה לעשות סדר גם בזה.

עיכוב טיסה למשך שעה 1 - הנוסע רשאי לבקש לבצע שיחה או לשלוח דואר אלקטרוני. באותה עת עדיף לבדוק עם צוות חברת התעופה את סיבת העיכוב ולפעול על פי התוכנית הנ"ל לאיסוף מסמכים/עובדות.

עיכוב טיסה למשך שעתיים - העיכוב כרוך באספקת שתייה וחטיפים לנוסעים. יש להעניק להורים עם ילדים קטנים עד גיל 7 גישה לחדר האם והילד. הנוסעים עדיין יכולים לבקש שימוש בתקשורת.

עיכוב טיסה למשך 3-4 שעות - לאחר 3 שעות, על חברת התעופה לספק אוכל ושתייה לנוסעים, וכן להציע לטיסה חלופית לאותו יעד. הזכויות שפורטו מקודם נשמרות לרבות ביצוע שיחת טלפון נוספת.

עיכוב טיסה למשך 5 שעות - חברת התעופה יכולה להציע החזר עלות הכרטיס (תוך 7 ימים), כמו כן, גם להחזיר אותך לנקודת ההתחלה של המסלול, אם המשך הטיול כבר לא הגיוני.

עיכוב טיסה למשך 6 שעות - לאחר 6 שעות של עיכוב טיסה בלילה, על חברת התעופה לספק לנוסע חדר במלון, כמו גם הובלה חינם למלון ובחזרה. אם הטיסה מתעכבת בשעות היום - לאחר 8 שעות.

עיכוב טיסה למשך 12 שעות - האפשרות ללינה במלונות עדיין תקפה. על החברה לפצות גם על הפסדים שנגרמו לנוסע ברכישת פריטים חיוניים. לשם כך, הקפד לשמור את הקבלות רכישה.


הטיסה שלכם התעכבה, תבדקו אם מגיע לכם פיצוי

 

איך אקבל פיצוי כספי


כדי לקבל פיצוי, עליך לאסוף חבילת מסמכים אלה:


  1. מידע על טיסה: מסלול הטיסה, מספר הטיסה ומועד.

  2. מספר הזמנה.

  3. כרטיס עלייה למטוס, כרטיס הזמנה או טיסה (מסמך המאשר שקנית את הכרטיס).

בשלב הבא עליך להגיש בקשה לתביעה מקדימה לחברת התעופה.


לעיתים קרובות תהליך קבלת הפיצויים, שאנו מנהלים בעצמינו, מתעכב ומתארך . חברות תעופה מתחילות להציע אפשרויות חלופיות להפחתת עלויותיהן וזה נגרר בלי סוף. ניתן לחסוך זמן משמעותית על ידי בדיקת זכאות לפיצוי כספי במילוי טופס פשוט (כאן). השירות ניתן בחינם וללא שום התחייבות לתהליך. מומחים מנוסים בתחום חקיקת תעופה יכינו עבורך את כל התיעוד, וכן יפנו לחברת התעופה כדי להגן על זכויותיכם.


שתפו את הכתבה לחברים ומכרים והם יודו לכם אל האפשרות לקבל פיצוי שאולי מגיע להם.



הטיסה שלכם התעכבה, תבדקו אם מגיע לכם פיצוי



 

סטטיסטיקת עיכובים

אז מה הסבירות שלכם לחוות את העיכובים? דו"ח של אתר flightstats המספק מידע על 35 מיליון טיסות בשנה קובע שנכון לשנה 2023 ממוצע כללי של הגעה בזמן ליעד עומד על 83.67%. המידע מבוסס על השוואה שהתקיימה בין 10 חברות הטובות ביותר לאותה שנה ומתייחס לעיכוב החל מ-15 דקות לטיסה.


אם ממשיכים להתעמק בדו"ח וצוללים לחברות התעופה האירופיות אז המצב מחמיר עוד יותר והממוצע יורד ל 80.82% בלבד. כאשר חברת KLM נועלת את הטבלה עם איחורים בהגעה ליעד בכ- 24% מהטיסות.

לא קשה לראות שחברות ישראליות ובעיקר 'אל על' לא נכנסו לרשימת 10 הטובות, גם אם מציצים בניתוח האיחורים של החברות במזרח התיכון שם במקום ה10 נמצאת חברת Kenya Airways עם איחורים בכ-29% מהטיסות שלה.

אז מה האלטרנטיבה?

די ברור שלחוות איחור בטיסה זה לא דבר נדיר, לא נעים להיתקע בשדה תעופה בדרך אל היעד שלכם. למקרה זה ובנוסף לבדיקת פיצויי על עיכובי טיסות, מציאה חברת AIRHELP שירות שנקרא AirHelp Plus, הכולל:

  1. תשלום מהיר של 150 אירו עבור כל תיק שביצע בצ'ק-אין והלך לאיבוד או מתעכב בטיול שלכם, וזה ללא צורך בהוכחת תכולתו.

  2. תשלום של 100 אירו ימים בודדים לאחר ביטול הטיסה, עיכוב של יותר מ-3 שעות או הסטת יעד הטיסה וזה בנוסף לכל פיצוי שאתם זכאים לו.

  3. גישה לטרקלין בזמן עיכובים - תוכלו להמתין בנוחות באחד מ-1,100 טרקלינים בנמל תעופה ברחבי העולם בעת עיכובים של יותר משעה או ביטול של 6 שעות לפני ההמראה.

  4. 10 עד 20 אחוז הנחה על כרטיס eSim של חברת airalo.

  5. תמיכה ויעוץ בזמן אמת ועוד.


מחיר השירות סביר וכולל כיסוי שנתי ל3 עד 7 טיסות בשנה ומתחיל מ-25$ לשנה. אם תרצו לקבל הנחה בהזמנת השירות בשנת 2024, הזינו קוד קופון הבא: AHPLS5 ותהיו זכאים ל 5% הנחה.


 



מתכננים טיול לחו"ל ומחפשים מלון ברמה טובה ומחיר סביר או רוצים להשכיר רכב ?

להלן מספר המלצות למנועי לחיפוש מלונות:


תקשורת - ניתן להזמין דרים-סים אוניברסלי הביתה לפני הטיסה - כאן.


השכרת רכב - ניתן להזמין במחירים סבירים - כאן או כאן. אפשר לקבל קופון הנחה להשכרת רכב בחו"ל כאן.



158 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page