top of page

בודפשט בשלושה ימים

עודכן: 25 בספט׳ 2023

כל הדרכים מובילות לבודה


טיול בבודפשט, בירת הונגריה, מתאים גם לביקור משפחתי וגם לזוגי. בכתבה הזו נתמקד בבילוי זוגי באורך שלושה ימים. בכל מקרה אם אין לכם שלושה ימים לטיול ואתם נמצאים כאן רק יום אחד אז תתמקדו בקטע הכתבה על החלק המערבי של העיר - בודה. בעיני זהו החלק היפה ביותר של בודפשט ששוכנים בו אתרים היסטוריים משמעותיים רבים, נשקף מכאן נוף מדהים ולא תצטערו על העוגות שתטעמו כאן. זהו גם החלק של העיר שבו מוצבת אבן יחוס שממנה מחושבים כלל המרחקים בכבישי העיר וגם בכל המדינה. תמשיכו לקרוא ותגלו איפה כדאי לבקר, איך מתניידים בבודפשט, מה הן המסעדות ששוות ביקור, כמה כסף להביא ואם בכלל ואיפה הקורטוש הכי טעים.


תוכן הכתבה:


 

אטרקציות בבודפשט



בחירת מקום אירוח בבודפשט

לפני שנצלול לתוכנית הטיול ונפרט על מקומות בילוי בעיר, צריך לציין את עניין המיקום של בית המלון בו תבחרו להתארח. כדאי מאוד שהמלון יהיה ממוקם באזור של פשט במרחק של 10-15 דקות הליכה ממקומות בילוי המרכזיים ובקרבת תחבורה ציבורית. מלון בו התארחנו נקרא Up hotel Budapest, המלון ממוקם במרחק של כ-10 דקות הליכה מרובע היהודי ובקרבת תחנת מטרו וטראם. לגבי אורחות במלון, כדי שתוכלו ליהנות מחגיגת הטעמים שמציעות המסעדות בבודפשט, ממליץ לא להזמין ארוחות בבית מלון אלא להתחיל את היום בארוחת בוקר באחד מבתי הקפה ולהמשיך משם למקומות בילוי בהתאם לתוכנית.


בר משקאות עם כיסאות וכורסאות ישיבה ותאורה אדומה
בר של המלון

יום הראשון בבודפשט


כיכר אדם קלארק

את היום הראשון לטיול כדאי להקדיש לחלקו המערבי של העיר - בודה. זהו בהחלט המקום היפה בעיר ממנו נשקף נוף מרהיב ובו נמצאים אתרים היסטוריים רבים וביניהם ארמון מלכותי, משכן נשיאותי, כנסיית מתיאש ועוד. נכון למועד כתיבת שורות אלה (10.2022) גשר השלשלאות סגור לשיפוצים לפחות עד סוף 2023 ולכן כנראה שתדרשו להגיע לבודה דרך אחד הגשרים האחרים. בכל מקרה תתחילו את הסיור שלכם מכיכר קלארק הקרוי על שמו של המהנדס שבנה את גשר השלשלאות, הגשר הארוך בעולם באותה תקופה. בכיכר מוצבת אבן בצורת ספרה אפס המציינת נקודת יחוס לתחילת מדידת מרחק לכלל הכבישים בבודפשט עצמה ובשאר המדינה.


באמצע הכיככר אדם קלארק בבודפשט מוצב פסל של סיפרה אפס ומאחוריה גשר שלשלאות
נקודת אפס המשמשת כייחוס למדידת מרחקים בהונגריה

מהכיכר תוכלו לעלות על רכבל (פוניקולור) כדי לעלות לאזור הארמון המלכותי או לעלות על אוטובוס חשמלי שמסיע תיירים בין 4 תחנות שונות. לעומת הפוניקולור שמגיע רק לתחנה אחד, האוטובוס עושה סיבוב בכל מוקדי העניין העיקרים בחלק זה של העיר וניתן לעלות עליו ולרדת בכל תחנה כדי לטייל בסביבה. עלות הסיור יקרה רק ב 2 יורו מפוניקולור. בנוסף, קיימת אפשרות לעלות ברגל למי שרוצה, אך זה יהיה לא קל ויגזול את המשאב הכי יקר שלכם בטיול - זמן.


אוטובוס חשמלי שמסיעה אנשים ליד ארמון המלך בבודפשט
טיולית לסיור בבודה

בסטיון הדייגים וכנסיית מתיאש

אחרי שתתפארו מיופיו של הנוף הנשקף מבסטיון הדייגים, שימו לב לעורב שחור שיושב על אחד הצריחים של כנסיית מתיאש ובמקורו מחזיק טבעת. האגדה המקומית מספרת שכאשר המלך התחתן שנית, הוא בטעות הפיל את טבעת הנישואים לפני שהספיק לענוד אותה על אצבעה של בחירת ליבו. באותה עת אשתו הראשונה בדמותו של עורב זינקה, תפסה את הטבעת והתיישבה על אחד הצריחים של הכנסייה. אל דאגה, לסיפור סוף טוב והכל נגמר כמתוכנן, אך מאותה עת החל משמש העורב עם הטבעת כסמל של המלך.


צריחים של בסטיון הדייגים עם נוף על דנובה
בסטיון הדייגים

מכאן תמשיכו בהליכה קצרה בת שתי דקות לבית קפה 'רוזוורם' ותטעמו מהקינוחים הטעימים שיש לו להציע. הזמנו את עוגת הקרמשניט ולא הצטערנו.


מספר סוגים של עוגות שונות מאחורי זכוכית בוויטרינה של בית קפה רוזוורם
ויטרינת עוגות בבית קפה

הארמון המלכותי

תמשיכו עם הטיולית לתחנה הבא, לארמון המלך מתיאש כדי לטייל בסביבתו. אל תשכחו לעבור דרך מזרקה של המלך הנמצאת בחצר הארמון. לאוהדי הארי הודיני, ממש בסמוך לארמון המלך יש בית-מוזיאון המוקדש לאומן יהודי שנולד בעיר בשם אריק וייס והפך לגדול הקוסמים בכל הזמנים.



את היום אפשר לסיים באי מרגיט, המפלט שלכם מתחבורה הסואנת. כניסת כלי רכב לאי אסורה ולכן אפשר לטייל כאן ברוגע ולהישאר עד החושך, אז תזכו למופע מרהיב של מזרקות המזמרות.


מזרקה עם אורות צבעוניים ומוזיקה שמתנגנת ברקע באי מרגיט בבודפשט
מופע מוזיקלי באי מרגיט

רוצים לקבל בחינם תוכנית מפורטת לטיול זוגי בבודפשט למייל? לחצו על הכפתור למטה

 

יום השני בבודפשט


בית הכנסת הגדול

תתחילו בביקור בבית כנסת הגדול באירופה, זהו אתר מרשים עם היסטוריה מפוארת. הביקור במקום יעלה לכם כ10 יורו ותמורתם תזכו תקבלו סיור מודרך במקום. שימו לב למיצג המוצב בחצרו לזכר קורבנות השואה (הערבה הבוכייה) שנבנתה כמנורה הפוכה וכוללת שמות של היהודים שנספו בשואת יהודי הונגריה ובמרכזה עמוד המסמל את לוחות הברית. עוד עובדה מעניינת, הרצל, חוזה המדינה, חגג את הבר מצווה שלו כאן בבית הכנסת.


אנדרטה לזכר יהודי הונגריה בצורה של מנורה הפוכה ממתכת שמוצבת בחר בית כנסת הגדול בהונגריה
הערבה הבוכייה

סיור גרפיטי

בית הכנסת נפתח רק בשעה 10:00 ולכן אם הגעתם לפני תוכלו להסתובב ברובע היהודי ולראות את הגרפיטי שמצויר על קירות הבתים. הבולטים ביניהם לדעתי הם הקוביה ההונגרית בתלת מימד (תסתכלו עליה דרך עדשת המצלמה), בסמוך אליה יש הגרפיטי המנציח את הניצחון ההונגרים במשחק כדורגל על נבחרת אנגליה ולהערכתי הגרפיטי ה'ירוק' והבולט ביותר זהו ציור שנקרא 'יער עירוני', הייחודיות של היצירה גלומה בכך שהיא נועדה למשוך תשומת לב לבעיות הסביבתיות של ערים. הציור נוצר מצבעים פוטוקטליטיים מיוחדים. הצבע מבוסס על פיגמנט שהופך פעיל מתחת לקרני השמש ומתחיל לספוג חומרים מזיקים באטמוספירה. כתוצאה מתגובה כימית נותרים רק חומרים בלתי מזיקים. יוצריו טוענים שהגרפיטי מסוגל לבצע עבודת טיהור האוויר כמו 500 עצים.



אחרי בית הכנסת תוכלו להמשיך ברגל לגלגל הענק - 'העין של בודפשט', לעשות סיור רגלי בקרבת בזיליקת אישטוון הקדוש ולאכול גלידה בצורת פרח בגלידריה Gelarto Rosa .




כיכר החירות ובית הפרלמנט ההונגרי

מכאן בהליכה קצרה תגיעו לכיכר החירות. כיכר יפה שמנציחה שחרור ההונגריה מגרמניה הנאצית. רוב הפסלים שמקורם מתקופת הקומוניזם הוסרו ומוצגים בפארק שמרוחק ממרכז העיר (Memento Park), כאן תמצאו את אחד המונומנטים המוקדשים לצבא הרוסי שלא הוסר. בסמוך, פסלו של נשיא לשעבר של ארה"ב, רונלד רייגן שסייע לשים קץ למלחמה הקרה. תמשיכו לכיכר לאיוש קושוט, כיכר מרשימה ורחבת ידיים בה ממוקם בניין ענק של פרלמנט ההונגרי. כמות החומרים שהושקעה בבניית המבנה בהחלט יכלה להספיק לאיזה עיירה קטנה עם לא פחות מ 30 אלף תושבים.




נעליים על הדנובה

אנדרטת הנעליים (נעליים על הדנובה) הסמוכה לבניין הפרלמנט ההונגרי נמצאת על גדת נהר דנובה. אנדרטה הוקמה לזכר יהודי הונגריה שנרצחו והושלכו לנהר. יהיה זכרם ברוך.


נעלי מתכת המוצבים על גדה מערבית של נהר דנובה בבודפשט ומשמשים כאנדרטה לזכר הנרצחים במהלך השואה בבודפשט
נעליים על הדנובה

קחו מכאן קורקינט חשמלי ותוך פחות מ10 דקות ברכיבה מהירה וכיפית תגיעו לאזור הרחוב ואצי להמשך הטיול. תורידו מראש אפליקציה tier לטובת השכרת הקורקינט באופן עצמאי. עלות השכירות בערך שקל 1 לדקה. במהלך הנסיעה סעו דרך הטיילת כך שלא תוכלו לפספס את הפסל של 'הנסיכה הקטנה' שיושבת על הגדר.



רחוב ואצי והשוק הגדול

רחוב הואצי, זהו המדרחוב של העיר, ניתן לטייל לאורכו, להיכנס לחנויות, מסעדו, בתי קפה וכד'. בסופו של הרחבו (חלקו הדרומי) ממוקם שוק מקורה גדול. השוק פרוס על שתי קומות ומציע מבחר גדול של מצרכי מזון מקומיים כגון נקניקים מסוגים שונים, גבינות, פטה כבד אווז, בשרים, קוויאר שחור ועוד. בקומה השנייה תמצאו דברי טקסטיל, מזכרות, פרטי לבוש, תיקים ועוד הרבה דברים שונים. כל הדוכנים בשוק מקבלים גם מזומנים ובמקביל מכבדים כרטיסי אשראי. אם נכנסתם מהכיוון של הרחוב ואצי, אל תקנו ישר בדוכנים הראשונים, תלכו לסוף, אפשר למצוא שם מצרכי מזון זולים יותר. בכלל מומלץ להסתובב בין הדוכנים כדי להשוות מחירים וכן, אפשר גם להתמקח. אך אז את המחיר הנמוך יותר לרוב תצטרכו לשלם במזומן.


וטרינות ודוכנים בשוק מקורה גדול בבודפשט
השוק הגדול

בילוי לילי בטיקי בר

את הערב אפשר לבלות בפאב טיקי בר, זהו באמת חוויה מיוחדת ושווה. האווירה שמחה, עיצוב מקורי ומשקאות טעמים ישאירו אצלכם טעם של עוד. הבר פתוח משעה 18.00, מומלץ להזמין מקום מראש אחרת תשבו על הבר במידה ויהיה מקום פנוי. גם בזה יש יתרון כי הברמן לא מפסיק להכין קוקטיילים, אז תוכלו לראות את התהליך מקרוב ויהיה לכם קל יותר להחליט ולהתייעץ איתו מה להזמין.


מנורות צבעוניות, אנשים שותים משקאות, שלדים על נדנדות ברומפוס טיקי בר
רומפוס טיקי בר



רוצים לקבל בחינם תוכנית מפורטת לטיול זוגי בבודפשט למייל? לחצו על הכפתור למטה

 

יום השלישי בבודפשט


רחוב אנדראשי וכיכר הגיבורים

ביום השלישי נתרחק ממרכז העיר ודרך שדרת אנדראשי נגיע לכיכר הגיבורים. אך לפני שיצאתם מהמלון, ממליץ לקחת עמכם מגבות וכפכפים כי ביום הזה תבקרו במרחצאות סצ'ני. אם תרצו להתעכב במוקדי עניין ברחוב, אז תוכלו לבקר בקרבת בית האופרה של בודפשט אשר מבחינה האקוסטית ממוקמת במקום השלישי באירופה אחרי הבית האופרה במילאנו ובית האופרה בפריז.

עוד אטרקציה ברחוב זה הינה בית הטרור, המקום משמש כמוזיאון לזכר הקורבנות של משטר הנאצי והקומוניסטי שהופל במהלך המאה העשרים.

כיכר הגיבורים היא כיכר עצומה, שמרכזה מוצבת אנדרטה המוקדשת כולה להיסטוריה ההונגרית הכוללת דמוית היסטוריות החל משבעת מנהיגים של השבטים המדיארים שכבשו את הונגריה ודרך דמויות מפתח ובעיקר מלכיה שמוצבים בסהר. הביקור כאן די קצר ולא ימשך מעבר למספר דקות עד רבע שעה.


כיכר הגיבורים בבודפשט שבמרכזה מוצבת אנדרטת המילניום המורכבת מפסלים שונים המספרים היסטוריה של העם ההונגרי
אנדרטת המילניום

פארק עירוני וטירת ויידהוניאד

מאחורי אנדרטת המילניום פרוס פארק עירוני גדול. אפשר לטייל ברחבי הפארק, לבקר בטירת ויידהוניאד או לקחת סירה כדי לשוט באגם.


אגם עם ציפורים בפארק ונוף על טירת ויידהוניאד
פארק הסמוך לטירת ויידהוניאד

מרחצאות בבודפשט

ביקרנו במרחצאות סצ'ני ואל אף שכותבים שהמקום מיושן ומפוצץ אנשים, למי שבא ליהנות מבריכות פנימיות חמות, סאונות ובריכה חיצונית זה לא אמור להפריע. מרחצאות יכולות להכיל מספר רב של אנשים בו זמנית ועקב גודל המקום העומסים לא מורגשים. יש מספר בריכות פנימיות עם מים בטמפרטורות שונות, החל מ20 מעלות צלזיוס ועד 36. בריכה חיצונית גם מחוממת.

אם אתם באים לביקור בימים קרירים אז כדאי להגיע לכאן בשעות הצהריים כדי לתפוס קצת שמש בעת שהייה בבריכה החיצונית. אם הביקור בקיץ, תבואו לקראת סוף היום, כך יהיה פחות חם ופחות סואן. אפשר לקנות כרטיסים באתר או בקופה בכניסה. חלק מהאתרים מוכרים כרטיס משולב עם פעילות נוספת, למשל כניסה ועיסוי (כמו כאן), תבדקו מה מתאים לכם יותר. בקפה תקבלו שעון שיפתח את הלוקר או את תא הלבשה (תלוי בסוג הכרטיס), ממליץ לקחת תא הלבשה, לא בהרבה יותר יקר, אך הרבה יותר נח.

במקום תמצאו גם קפיטריה קטנה. אפשר לבלות כאן בכיף מספר שעות עד חצי יום. תביאו עמכם מגבות ונעלי רחצה. ליד כל בריכה יש מדפי זכוכית או מתלים כדי להשאיר שם מגבות.

בתשלום נוסף (40 יורו ל45 דקות) תוכלו להיכנס לספא בירה.


בריכה חיצונית מחוממת על רקע מבנה עתיק בצבע צהוב בתוך מרחצאות סצ'ני
מרחצאות סצ'ני - בריכה חיצונית


בריכה פנימית מחוממת בתוך מבנה עתיק במרחצאות סצ'ני
מרחצאות סצ'ני - בריכות פנימיות

בילוי לילי - דוכני אוכל רחוב ו- Ruins bar

המקום נחמד מאוד ומציע מגוון דוכני אוכל מהיר מקומי (קורטוש, לנגוש ועוד) וגם כזה שבא מכל קצוות העולם. בנוסף, בסמוך לאתר הדוכנים נמצא ruins bar, מקום ענק השוכן בבית הרוס ובו מספר פאבים הפרוסים בקומות וחצר הבית. העצוב מדמה בית נטוש, אך בערב כאשר הכל לובש צבעים שונים של תאורה צבעונית זה נראה מגניב ומזמין. הברים נפתחים משעה 15:00 ועד 4:00. הכניסה חופשית, אך תגיעו טיפה מוקדם (20:00) כי קיימת מגבלה לתכולת המבקרים בפנים והחל משעה 21:00 (בערך) תצטרכו לעמוד בתור. תתפסו מקום בחצר או באחד הקומות ותקנו משקה. אפשר לבלות כאן כשעה לצד המוזיקה המתנגנת והאלכוהול שזורם כמו מים.





רוצים לקבל בחינם תוכנית מפורטת לטיול זוגי בבודפשט למייל? לחצו על הכפתור למטה

 

מסעדות בבודפשט

האוכל בבודפשט טעים וזול יותר מאשר בארץ, אז ללא ספק, ניתן לבנות טיול קולינארי שלם סביב האוכל והמסעדות המקומיות. אך כאן אפרט מקומות בהם ביקרנו במהלך הטיול וכאלה שמבחינת המיקום מתאימים למסלול שתואר לעיל.


בתי קפה לארוחת בוקר


סירקוז קפה - Cirkusz Café

מקום מעולה לארוחת בוקר. מנות טעימות ומיוחדות. מחירים סבירים, שילמנו לארוחת בוקר זוגית מלאה כולל שתיה וקינוח כ130 שח (16,000 פורינט). ממליץ מאוד להגיע לכאן מוקדם על בוקר, בין 8 ל9 כדי להימנע מהמתנה ארוכה בתור כי הביקוש עצום והמקום מכיל כמות מצומצמת של סועדים. אפשר לשרוף כך כ30 - 45 דקות בתור וחבל.


ביצים עלומות על לחמניות וקינוח שמורכב מוופל בלגי ופירות
מנות להגשה - סירקוז קפה

בית קפה Csengery Reggeliző és Kávézó

בית קפה ממש נחמד לארוחת בוקר, נמצא די במרכז. ארוחות בוקר טעימות וזולות. אין ספק שזה לא סירקוז קפה, אך בגלל שהמקום פחות ידוע היתרון הוא שלא צריך להמתין בתור כמו לסירקוז ואפשר פשוט להגיע ולאכול כדי להמשיך מכאן בטיול. מומלץ בחום.


שני ביצי בנידיקת על צלחת שחורה
מנה לארוחת בוקר

מסעדות לאכול בהם צוהריים בבודפשט


מנזה - מסעדה עממית הונגרית

מאוד נהנינו לאכול במסעדת מנזה! האוכל טעים ומשביע, אווירה נעימה ויחסית למרכז בודפשט לא יקר בכלל. מומלץ בחום לבקר כאן לארוחת צוהריים. המקומיים באים לאכול כאן צוהריים ולכן בסביבות 12.30 נהיה כבר עמוס ויש סבירות שתדרשו להמתין על הבר או בחוץ מספר דקות. אם לא הזמנתם שולחן, תוכלו להגיע קצת לפני או אחרי שעת הצהריים המקובלת.



גטו גולש - Gettó Gulyás

המסעדה נמצאת ברובע היהודה ולמרות השם, שבערך מתקופת בית ספר היסודי נשמע לנו בעייתי, זהו מקום נחמד מאוד לאכול בו ארוחת צוהריים. עמוס כאן בשעות הצהריים ולכן אם אתם לא רוצים לשבת על הבר, כדאי להזמין מקום מראש. מנות טעימות וגדולות, מחירים סבירים. חיכינו די הרבה זמן למנות, אבל לא הצטערנו על כך.


מקומות נוספים עם אוכל הונגרי מקומי שכדאי לבקר בהם ואלה שלא


Street Food Karavan Budapest - אוכל רחוב

כאן תמצאו דוכני אוכל רחוב מכל מיני סוגים עם אווירה קסומה. מומלץ להגיע בערב. לא חייבים להביא מזומנים. המקום מקבל גם כרטיסי אשראי. כאן תמצאו קורטוש טעים, לנגוש ועוד כל מיני מאכלים טעימים לכל חך.


כוננים עם אוכל מהיר, פנסים צבעוניים
דוכני אוכל רחוב

בית קפה רוזוורם

אחלה מקום לשבת בו להפסקה קצרה ולטעום עוגת קרמשניט הטעימה והזולה ולשתות קפה. חובה ביקור בזמן שאתם מסיירים בבודה.


עוגת קרמשניט
עוגת קרמשניט

בית קפה ניו יורק

לפני שאמליץ או לא על ביקור במקום, אגיד רק שאחרי הרבה ביקורות שקראתי נראה שהדעות על הבית קפה ממש חלוקות ואין קונצנזוס. להערכתי זה נובע מציפיות המבקרים בו וכידוע כגודל הציפיה כך גם גודל האכזבה. עכשיו לעניין, אם אתם מתכננים לשבת כאן לארוחה, אז תזמינו מקום מראש (לא חובה, אך עדיף) ותגיעו בידיעה שארוחה שלמה תעלה לכם המון כסף כי התפריט לא זול יחסית לשאר המקומות בעיר וכך בידיעה תכינו את עצמכם להמתנה בתור (אם לא הזמנתם) ולחשבון מנופח. אם אתם רוצים 'לטעום' מהחוויה שמציע בית הקפה, אז תקפצו לביקור קצר כדי להתרשם מארכיטקטורה של המקום, לשמוע את נגינת התזמורת (מנגנים כל שעה בין 11 ל17) ולטעום מהקפה והעוגה. כך החשבון ייצא סביר, הקינוח טעים וגם תזכו לאותה חוויה רק בהשקעה מופחת ועוצמת החוויה תהיה חזקה יותר ומאוזנת.

שורה תחתונה, כדאי לבקר במקום, אך להנמיך ציפיות ולא להזמין ארוחה שלמה. לשם השוואה, ארוחת בוקר באחד בתי קפה בעיר עלתה לנו כ 7,000 פורינט, כאן 2 קפה ועוגה עלו כמעט את אותו סכום.


שולחנות, שנדלירים ותאורה יפה בבית קפה
זה לא מוזיאון - בית קפה ניו יורק

בר - Rumpus Tiki Bar

בפאב טיקי בר בהחלט שווה ביקור. האווירה שמחה, עיצוב מקורי ומשקאות טעמים ישאירו אצלכם טעם של עוד. הבר פתוח משעה 18.00, מומלץ להזמין מקום מראש אחרת תשבו על הבר במידה ויהיה מקום פנוי. גם בזה יש יתרון כי הברמן לא מפסיק להכין קוקטיילים, אז תוכלו לראות את התהליך מקרוב ויהיה לכם קל יותר להחליט ולהתייעץ איתו מה להזמין.



בר - Ruins bar

מקום ענק השוכן בבית הרוס ובו מספר פאבים הפרוסים בקומות וחצר הבית. העצוב מדמה בית נטוש, אך בערב כאשר הכל לובש צבעים שונים של תאורה צבעונית זה נראה מגניב ומזמין. הברים נפתחים משעה 15:00 ועד 4:00. הכניסה חופשית, אך תגיעו טיפה מוקדם (20:00) כי קיימת מגבלה לתכולת המבקרים בפנים והחל משעה 21:00 (בערך) תצטרכו לעמוד בתור. תתפסו מקום בחצר או באחד הקומות ותקנו משקה. אפשר לבלות כאן כשעה לצד המוזיקה המתנגנת והאלכוהול שזורם כמו מים. גם כאן בכל הדלפקים ניתן לשלם באשראי.


מחירים של שתיה חריפה הרשומים על לוחות בבר בבודפשט
מחירון על אחד הברים במבנה

הקיורטוש של מולנר

יש מקומות הרבה יותר טובים שאפשר לאכול בהם קורטוש טרי יותר ובמחיר זול יותר. הקורטוש היה לא טרי, הגלידה לא טעימה. לא ממליץ לבקר כאן, תחפשו מקום שווה יותר ולא חסר. יש קורטוש מעולה באותו רחוב (ואצי) במחיר זול יותר.



 

תחבורה בבודפשט


תחבורה ציבורית בבודפשט

תחבורה ציבורית בבודפשט מפותחת ונוחה לשימוש. לא סתם קו המטרו השני בעולם (אחרי לונדון) נמצא מתחת לשדרות אנדראשי. קיימת אפשרות לרכוש כרטיס נסיעה יומי בעלות של 2,500 פורינט (24 שעות מרגע התיקוף) ותלת יומי בעלות של 5,500 פורינט (72 שעות). אך שימו לב, בהינתן והגעתם לשלושה ימים לא ממליץ לרכוש כרטיס תלת יומי, זה פשוט לא משתלם כי לא תבצעו כל כך הרבה נסיעות כדי להצדיק את עלותו. עלות נסיעה בודדת הינה 350 פורינט וזה אומר שכדי להצדיק את מחיר הכרטיס התלת יומי, תדרשו לבצע לפחות 15 נסיעות בשלושה ימים (5 נסיעות ביום) בתחב"ץ. בגלל שתחברוה הציבורית אינה אפשרות ההתניידות היחידה בעיר, לא תגיעו לכמות כזו של הנסיעות.

בנוסף, קיימת אפשרות להגיע משדה התעופה הבינלאומי פרנץ ליסט לעיר באוטובוסים (מס' 100E או 200E) אשר האוספים את הנוחתים ממש ביציאה מטרמינל 2B. נסיעה באוטובוס עולה 1,500 פורינט והכרטיס תלת יומי אינו תקף בו.

המלצתי להוריד מראש את אפליקציית BudapestGO ולרכוש דרך הנייד כרטיסי נסיעה בעת הצורך בתחב"ץ ובסמוך לנסיעה. לאחר הרכישה, הכרטיס נשמר באפליקציה, ובעת עליה לאמצעי התחבורה פשוט נדרש לתקף אותו על ידי סריקת קוד בכניסה לתחנת מטרו או באוטובוס עצמו.



מוניות בודפשט

מעת לעת כאשר יגמרו לכם כוחות או תרצו להתפנק בעת ניוד מנקודה לנקודה, תזמינו מונית. שימו לב, שמוניות מורשות בבודפשט מציגות בחלון אחורי מחירון נסיעה (מדבקה שקופה), אל תעלו על מונית ללא תעריף קבוע. הכי טוב והכי בטוח זה להוריד מראש אפליקציה מקומית Bolt ולהזמין דרכה מונית (בדומה ל Gett). השתמשנו מספר פעמים בשירות שלהם, המונית מגיע מהר, הנהג יודע כבר לאן אתם צריכים והתשלום מבוצע בתום הנסיעה באפליקציה. בטרם אישור ההזמנה, האפליקציה תציג לכם אומדן של המחיר שאתם צפויים לשלם. לרוב יצא לנו פחות מהרף העליון המוצג.


השכרת קורקינט חשמלי בבודפשט

יופיו של דרך זו להתנייד ברחבי העיר גלום בכך שאתם הבעלים של כלי התחבורה. הרכיבה היא באוויר הפתוח (לא מתאים בעת הגשם) ולא בכלי תחבורה סגור ולא מאוורר, ניתן לבקר איתו במקומות רבים בזמן קצר ולחסוך את ההליכה במיוחד כאשר נגמרים הכוחות וזה פשוט כיף לא נורמלי לרכב עליו ברחבי העיר. עלות שכירות לדקה הינה בערך 1 ש"ח. מהירות המרבית שכלי זה יכול לפתח הוא 25 קמ"ש.

כדי שתוכלו להשתמש בשירותי השכרה של הקורקינט תורידו מראש אפליקציה tier. האפליקציה תציג לכם על גבי המפה את המיקום של הקורקינטים הפנויים בסיבתכם כך שתוכלו לגשת אליהם בקלות. שימו לב, יש אזורים שלא ניתן לרכב דרכם, אך אל דאגה, גם אותם תראו באפליקציה.




 

קניות בבודפשט

אז איפה עושים קניות בבודפשט? יש מגוון אפשרויות, אך צריך להקדיש לזה מספיק זמן וביום-יומיים הראשונים להשוואת המחירים.

אחד האפשרויות היא לבצע קניות בקניונים הרבים שפרושים ברחבי העיר. אך גם בקניונים לא תמיד תמצאו את מה שחיפשתם במחירים זולים. למשל הסמארטפונים בבודפשט לא בהרבה יותר זולים מאשר אצלנו, אבל תוכלו לקבל עליהם החזר מס בשדה התעופה. בעיקרון כדי לקבל החזר מס, תצטרכו לקנות סחורה במקום מרוכז בסכום שעולה על 160 יורו.

לאחר השוואת המחירים, גילינו שניתן לקנות קפסולות קפה נספרסו שהרבה יותר זולות בבודפשט (כ 12 ש"ח לחבילה). רשת זארה טיפה זולה יותר וכדאי לבקר ברשת הלבשה הונגרית בשם DЯK . למי שמחפש לקנות סיגריות, פאקט וינסטון לייט בעיר יעלה כ 150 ש"ח. בדיוטי פרי המקומי אפשר למצוא סיגריות מתוצרת הונגריה בכ 147 ש"ח לפאקט.

קניונים המרכזיים הם:

Westend Shopping Center

Arena Mall

Corvin Plaza Mall

Campona Mall

Mammut Mall


עוד אפשרות היא לבצע קניות בחנויות הפרוסות ברחובות העיר, לעיתים המחירים שם יהיו זולים יותר. תעברו ברחוב קארולי, שדרות אנדראשי וכמובן ברחוב ואצי. בנוסף, יש בעיר מספר חנויות דקטלון, כדאי לבקר גם בהם בעת הצורך.

אפשרות נוספת היא לקנות בשוק הגדול. אך כמובן שבחירת בגדים כאן היא מצומצמת ואין מותגים מוכרים, אך בהחלט ניתן למצוא כאן דברים רבים אחרים.


אחד הכניסות לקניון ווסט אנד בבודפשט
קניות בבודפשט

קניית סים מקומי

אם לא התארגנתם מהארץ ולא רכשתם דרימסים (כרטיס סים אוניברסאלי) מראש. ניתן לרכוש בבודפשט כרטיס סים מקומי זול. עלות הסים יכולה לנוע בין 12-20 ש"ח לחבילה שעלולה להספיק לכם לשלושה ימים. אבל, מחירים בשדה התעופה גבוהים יותר ולכן תצטרכו להגיע לעיר לאחד הסניפים של חברת Vodafone או Telekom ולבזבז זמן בהגעה לשם במיוחד ובעמידה בתור וזמן זה משאב יקר מדי בטיול בן שלושה ימים. לכן תחסכו לעצמכם את הטרחה ותזמינו מראש את הדרימסים אשר ישרת אותכם גם בעתיד בכ-190 מדינות שונות.



 

מזומן או אשראי - המרת מט"ח

ישר בפתיח של הקטע אני חייב להגיד שהצטערתי שהתעסקתי בהמרת מטבע כאן בארץ (משקל ליורו) ובבודפשט המרתי סכום קטן מיורו פורינט. אין בכך כל צורך ! בכל מקום בבודפשט ניתן לשלם כיום בכרטיס אשרי. התשלום מבוצע בפורינט ועמלות המרה הינם מינוריות. גם כאשר אתם משלמים חשבון במסעדה הוא כולל את הטיפ (שירות) ומתבצע באשראי, גם בתחב"ץ ובמוניות כפי שאמרנו ניתן לשלם באפליקציה (כאן הסבר מפורט למי שפספס), גם בדוכנים בשוק הגדול מכבדים כרטיס אשראי, גם דוכנים המציעים לכם טיולים ברחבי העיר מקבלים אשראי, גם דוכני אוכל, גם ברים, גם פאבים, בקיצור נראה לי שהנקודה ברורה 😊.

אל תשכחו רק להכין את עצמכם ולהוריד את האפליקציות הנדרשות לתשלום בתחב"ץ, מונית וכד'.

למי שבכל מקרה רוצה להסתובב עם מזומנים בכיס, כדי למשל לנסות להתמקח בשוק על המחירים כי אז יצטרך לשלם במזומן, צריך להגיע עם יורו או דולר מישראל ולפרוט אותם במרכז העיר. לאחר ביצוע השוואה, זהו בהחלט ה- Change עם שערי המרה המשתלמים ביותר:


תנסו לא לשלם בחנויות במזומן ביורו כי שערי המרה של המוכרים יהיו לא לטובתכם בכלל.



טבלה המצגיה שערי המרה של מבטעות חוץ בבודפשט - יורו, דולר, פאוד ועוד
שערי המרה

רוצים לקבל בחינם תוכנית מפורטת לטיול זוגי בבודפשט למייל? לחצו על הכפתור למטה

 

לכתבות נוספות וטיפים לטיולים כנסו לכאן.





קישורים להזמנת מקומות אירוח:



1,227 צפיות0 תגובות
bottom of page