top of page
תמונת הסופר/תאלכסנדר מילר

שישה כללים לאריזה נכונה של כבודת יד

עודכן: 22 ביוני

במציאות של היום כאשר מחירי טיסות, בחברות הלואו-קוסט נמוכים מפעם וקורצים לנו באופן עקבי מדפי אינטרנט של חברות התעופה, אתם צריכים לדעת לארוז את הטרולי ביעילות מרבית כדי שתוכלו לקחת לטיול את כל מה שנדרש וגם לא לעבור את המשקל המותר. טיסה עם כבודת יד היא לא רק זולה יותר, יש בזה חופש מסוים: אתה לא צריך לסחוב מזוודה כבדה, לבזבז זמן ברישום ואז לתפוס אותה בירידה מהמטוס. קיבלת את החותמת הנחשקת בדרכון - וקדימה להרפתקה.


במדריך הבא נלמד לארוז ביעילות את הטרולי לפני טיסה


רבים היו רוצים לנסוע רק עם טרולי, אך לא כולם יודעים להתאים לעצמם את מה שצריך בתיק אחת כך שלא יהיה חסר כלום. הכנתי עבורכם שש הוראות כיצד להרכיב כבודת יד באופן יעיל ובאותו הזמן להיראות הכי טוב שאפשר במהלך הטיול.

לפני האריזה, בחנו בזהירות את הכללים והתקנות לגבי הכבודה באתר חברת התעופה בה הזמנתם טיסה. בגדול מה שצריך לדעת זה הגדלים של כבודת היד המותרת וכדי להימנע מבעיות במהלך הבדיקה קראו את מה שאתם יכולים ולא יכולים לעלות למטוס.


 

כלל ראשון: קוסמטיקה מוקטנת


בואו נתחיל עם כללי הבטיחות: אפשר לשאת נוזלים, ג'לים ותרסיסים בכבודת יד במכלים עם נפח לא יותר מ 100 מ"ל, בסך הכל נפח כל מכלים לא צריך לעלות על 1 ליטר. יש לארוז היטב את כל הקוסמטיקה בשקית ניילון שקופה. לנוחיותכם מומלץ להשיג תיק קוסמטיקה מיוחד או להשתמש בשקית עם זיפלוק.


קוסמטיקה שונה לאיפור מפוזרת על השולחן

איפה ניתן להשיג קוסמטיקה בנפח כזה? יש שתי תשובות: לקנות או להתאים לגדול בעצמכם.

איפה לקנות: מותגים רבים משחררים מוצרים בפורמטי נסיעות. חפשו את מה שמתאים לכם.

התאמה לגודל: אם לא תוכלו למצוא את המוצר האהוב עליכם בפורמט מוקטן, תשיגו בקבוקים מיוחדים ופשוט שפכו את השמפו או הג’ל שלכם. ניתן לקנות בקבוק בכל חנות קוסמטיקה גדולה, באיקאה או באתר AliExpress. אם אינכם יכולים לדמיין טיול ללא הבושם האהוב עליכם, קנו עבורו מרסס קטן.


תכולת תיק קוסמטיקה חובה לכל טיול:

  1. שמפו, מרכך, ג'ל רחצה, משחת שיניים, סבון.

  2. קרם לחות ו/או קרם הגנה כדי להגן על העור.

  3. קרם גוף.

  4. דאודורנט.

  5. אמצעי שטיפה והסרת איפור.

  6. שפתון היגייני.

 

כלל שני: תכננו מה ללבוש לטיסה


כדי שיהיה לכם יותר מקום בטרולי, בחרו בגד רב שכבתי לטיסה שלכם. רצוי שיהיו בו הרבה כיסים - תוכלו לדחוף אליהם זוטות חשובות, שתמיד מצטברות בכמויות (עדיף לשים את הטלפון והמסמכים שלכם בתיק או בתיק גב!).

נסו לבחור דברים נוחים ואוניברסאליים: נוחים - כך שהטיסה לא תהפוך לעינויים, אוניברסליים - כך שהם ישתלבו בצורה מושלמת עם שאר הבגדים במטען שלכם. תתאימו לטיסה בגדים בסיסים שאתם לובשים ביום יום.



לבוש אוניברסלי לטיסה:

  1. מכנסי ג'ינס או מכנסיים נוחים שאינם מגבילים תנועה.

  2. חולצת כותנה קצרות או שרוול ארוך.

  3. סווטצ'ר או סווטצ'ר עם קפוצ'ון - גם אם חם בחוץ, אפשר גם לקשור אותו מסביב למותניים , אבל בטיסה הדברים האלה יחממו אותכם אם לא תקבל שמיכה, ותצא לכם כרית נהדרת מהקפוצ'ון (גם יעיל וגם שימושי).

  4. נעלי ספורט או ספורט-אלגנט (שימו עליכם את הזוג הגדול מבין אלה שתקחו לטיול).

 

כלל שלישי: קחו בגדים ונעליים אוניברסאליות


כשיש לך מגבלה על גודל המטען ומשקלו, אסור לקחת סגנונות בגדים ונעליים קפריזיים. כמו במקרה של תלבושת לטיסה, תנו עדיפות לדברים בסיסיים וחשבו מראש אילו סטים ניתן להכין מהם.


לדוגמה, לטיול בן חמישה ימים אפשר להכין מלתחת טיולים כזו.

  1. חמש סטים של הלבשה תחתונה: אם גרים בדירה או באכסניה, אפשר לקחת פחות - תמיד יש מכונות כביסה (רק בדקו זאת מראש).

  2. מכנסי ג'ינס / מכנסיים : הקריטריון העיקרי הוא הנוחות והתאמה לכל ה"טופים".

  3. שתי חולצות קצרות / שרוול ארוך - תלוי במזג האוויר.

  4. נעליים - הפריט שתופס הכי הרבה מקום. אם נעלתם זוג נעלי ספורט-אלגנט הוא יכול לשמש אותכם יפה לאורך הטיול. אך בהתאם לתוכנית הטיול ובמידת הצורך קחו עוד זוג ליציאה בערב.

  5. במיוחד לבנות: למזג אוויר קר - שמלת סוודר, למז"א חם - שמלת חולצה. ניתן ללבוש את שתי השמלות כפריטים עצמאיים. שמלה סרוגה יכולה להיות סוודר נהדר שהולך טוב עם ג'ינס. שמלת חולצה היא בכלל מציאה: זו שמלה, קרדיגן והחולצה עצמה. דבר אחד, והתלבושות איתה יכולות להיות לפחות שלוש.

  6. פיג'מה - בדים שקופים ורומנטיים יכולים להיראות פיקנטיים, אך כדאי לתת עדיפות לחולצת טריקו ומכנס (שימושי לרדת לארוחת בוקר).

 

כלל רביעי: קפלו את הדברים בצורה קומפקטית


ישנן דרכים רבות לארוז את הדברים בצורה קומפקטית.

  1. גלגלו בגדים לרולדה - הדברים יתפסו מעט מקום ולא יתקמטו.

  2. השתמש בשקיות דחיסה: קפל בהן בגדים, סחט ושחרר את כל האוויר.

  3. ארזו את המזוודות לפי העיקרון של בובות מקוננות (מטריושקה) - אל תשאירו חללים לא ממומשים. לדוגמה, ניתן לגלגל גרביים ולקפל אותם בתוך נעליים. בכיסי בגדים אפשר להניח הלבשה תחתונה.

  4. קפלו דברים במארגנים מיוחדים. זה נכון במיוחד לגבי ציוד וחוטים. מארגנים מיוחדים לא רק שיגנו על המכשירים מפני נזק, אלא גם יעזרו בארגון נכון של מקום במזוודות .



 

כלל חמישי: אל תשכח את ערכת העזרה הראשונה


דגמים רבים מהתרופות שאנו רגילים אליהם ניתן לקנות בבתי מרקחת זרים, אך על מנת להימנע מכוח עליון עדיף לאסוף מיני-ערכת עזרה ראשונה המורכבת מתרופות שאתם סומכים עליהן.

אז מה להביא?

  1. תרופות נגד כאבים - במקרה של כאב ראש או כאבי שרירים.

  2. תרופת אלרגיה - אוכל יוצא דופן יכול לעורר תגובה.

  3. כדורים לשיעול - למקרה שתלך רחוק מדי עם שתייה קרה.

  4. טבליות עיכול - במקרה חירום.

  5. אבקות שפעת - להתאוששות במהירות, אם אתה חולה.

  6. תרסיס אף - לכל מקרה.

  7. פלסטר - פתאום תצטרכו.

  8. תרופות שנקבעו על ידי הרופא - יש לבצע את הוראות הרופא 😊.



אל תיקחו חבילות שלמות, מספיק להגביל את עצמך עם דוגמיות. העיקר הוא ששמות התרופות עליהם גלויים שתבינו מה לקחתם (הוראות השימוש פשוט צילמו בסמארטפון שלכם). אם התרופה נמכרת בבקבוקון גדול, שפכו אותה למיכל קטן יותר. הכניסו את ערכת העזרה הראשונה לשקית עם רוכסן זיפלוק.

 

כלל שישי: אל תיקח הרבה מזומנים


כסף לא תופס הרבה מקום, אך הדאגות לביטחונם יוצרות הרבה בעיות מיותרות. אם אתם טסים עם תרמיל, אז לחשוב איפה לדחוף אותם כך שרק לכם תהיה גישה אליהם ולגנבים לא, יהפוך לדילמה קשה. מספיק לקחת מעט מזומן למזכרות ורזרבה קטנה למקרה חרום. השאר תשלמו מכרטיס אשראי (אפשר ויזה נטענת או גוגל פיי).

בנוסף, כרטיסים וכמות מזומנים קטנה מאפשרים להיפטר מארנקים מגושמים ולהשתמש במחזיקי כרטיסים או ארנקים קומפקטיים, קלים ודקים. הם יכנסו בקלות אפילו בכיס הג'ינס שלכם.



עכשיו אחרי שאתם מוכנים לארוז ביעילות, קדימה ליעד הבא שלכם!


מתכננים טיול לחו"ל? הינה כתבות שיכולות לעניין אותכם:


מחפשים מלון ברמה טובה ומחיר סביר או רוצים להשכיר רכב ?

להלן מספר המלצות למנועי לחיפוש מלונות:

תקשורת - ניתן להזמין דרים-סים אוניברסלי הביתה לפני הטיסה - כאן.

השכרת רכב - ניתן להזמין במחירים סבירים - כאן או כאן. אפשר לקבל קופון הנחה להשכרת רכב בחו"ל כאן.

התעכבה לכם הטיסה? תבדקו אם מגיע לכם פיצוי כספי. כתבתי כתבה בנושא כאן.



232 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page