top of page

חווית טיול חורפי בפראג

עודכן: 25 בספט׳ 2023

ביקור בחודשי החורף בעיר הבירה הצ'כית אינו דומה לחוויה הקיצית. אין לתאר במילים את האווירה החגיגית בעיר. השווקים הפרוסים כמעט בכל כיכר, דוכנים עם היין החם ואוכל מהיר, 'טרדלניק' במגוון מילוים שנמכר בכל פינה, מגרשי החלקרח, קישוטי חג הרבים שמיפים כמעט כל עץ בשדרות המרכזיות ואיך לא, עצי אשוח הזוהרים, כל אלה ועוד הם המרכיבים הבולטים של הביקור החורפי בפראג.

איפה מזמינים טיסות לפראג, מה עושים בעיר? מה הם האטרקציות השוות? לאן הולכים לקניות? איך מתניידים? על כל זה בהמשך...



טיסות לפראג

חודש דצמבר הוא לא מהחודשים הזולים לטוס בו לחו"ל לרוב בגלל החגים ולכן אם אתם כבר יודעים מה יהיו התוכניות שלכם בחורף, כדאי להזמין טיסה לפראג כבר באביב (באפריל). טיסת אל על שתפסנו באפריל (מזוודה אחד לבטן המטוס ועוד טרולי) קפצה במחיר פי שתיים לקראת מועד ההמראה. בכל מקרה תעקבו אחרי מחירי הטיסות ותבצעו השוואה בין כמה מנועי חיפוש (הנה כמה מהם: momondo, omio, JetRadar Skyscanner ) ואל תשכחו לבקר גם באתרי הבית של חברות התעופה. הכרטיס באל על כולל מזוודה בשעות נוחות עלה לחודש דצמבר 286$.

בנוסף, תוכלו להיעזר בכתבה שימושית בנושא אריזת כבודת יד לטיול.


 

מלון בפראג

כידוע פראג מחולקת לאזורים ממוספרים. ככל שמספר האזור גבוהה יותר, כך הוא מרוחק יותר מהמרכז ומעיר העתיקה. מכל אזור ניתן להגיע למרכז בקלות ובזריזות מסוימת, אך הפעם (בניגוד לביקורנו הקודם בעיר שהמלון היה בפראג 6) החלטנו שיותר נוח יהיה לקחת מלון בפראג 1. מחירים בחורף נמוכים יחסית לתקופות הקיץ ולכן ניתן למצוא מלונות עם מיקום מצויין, אוכל טוב ושירות נדיב. בעונת החורף קרבה של המלון לאזור בילוי העיקרי יכולה להוות יתרון (הכל במרחק הליכה או גג 3 תחנות נסיעה).

פראג 1, זה המלון שהיינו בו. אם מסכמים את חווית המלון במילה אחד - מומלץ!




החלפת מטבע בפראג (מיורו או דולר לקרונה הצ'כית)

גם לחובבי שימוש בכרטיס אשראי כמונו, לפראג צריך להביא מזומנים. רוב מקומות הבילוי אומנם מצוידים במכשירי סליקה לכרטיסי אשראי, אבל בדוכנים ושווקים הפרוסים ברחובות אין אופציה אחרת מלשלם במזומן. התשלום בצ'כיה מבוצע בקרונות, אך הם מכבדים גם יורו.

עדיף להגיע לטיול עם דולרים או יורו ולהמיר לקרונה במקום. יש מלונות שמציעים המרת מטבע בדלפקי קבלה (כך היה אצלנו) ביחסי המרה די טובים. בכל מקרה יש בפראג מלא דוכנים להמרת המטבע שמוצבים ממש בכל מקום, לרוב כמה שיותר קרוב למרכז העיר, כך יחסי המרה הם לא לטובתכם.

אם נגמר לכם הכסף, יש בפראג הרבה מקומות בהם מוצבים כספומטים למשיכת המזומנים.


 



ניוד ברחבי פראג

מערך תחבורה הציבורית בפראג רחב ונוח מאוד. אפשר להגיע מכל מקום לכל מקום בקלות. כרטיסים לתחבורה ציבורית קיימים בשלל הווריאציות (חצי שעה, שעה וחצי, יממה ועוד) וניתנים לרכישה במלונות, בכניסה לתחנות מטרו, חנויות טבאק וגם בטראמים החשמליים עצמם (תשלום באשראי). עלויות הנסיעה זולות ומומלץ מאוד שלא להסתכן ולא לנסוע בלי כרטיס, היות ומסתובבים בתחב"ץ פקחי תחבורה סמויים והבדיקה עלולה להתרחש בכל רגע נתון - ראו הוזהרתם !

 

תקשורת סלולרית

אם אתם מסתמכים רק על ויי פיי במלון יהיה לכם די קשה. בדיקת מסלול הליכה, תכנון מסלול נסיעה, סתם קשר עם הבית הם מאוד חיוניים במהלך הטיול. לא בכל המקומות יהיה לכם ויי פיי נגיש ולכן מומלץ שלפחות אחד מבני הזוג או חברים (תלוי בהרכב שלכם) יעשה חבילת גלישה. כאן תוכלו למצוא יתרונות וחסרונות בעת הזמנת חבילות גלישה , כאן תמצאו פתרון לסים אוניברסלי שישמש אותכם גם לטיולים הבאים.

אם תרצו לקרוא הדרימסים בהרחבה, הינה הכתבה בנושא.




מקומות בילוי בפראג

יש מגוון רחב של פעילויות ובילוים בפראג (כאן תמצאו ריכוז פעילויות בעיר). בכל מקרה בבילוי תלת יומי בעיר תדרשו להחליט איפה להתמקד. אין ספק שגולת הכותרת בביקור חורפי בעיר זה אווירת החג שלבשו הכיכרות ורחובות העיר.

צאו לסיבוב רגלי באזור העיר העתיקה, תסתובבו בכיכר המרכזית בין הדוכנים המוצבים שם, תתערבבו עם הקהל, תטעמו מטעמים מקומיים ותזרמו עם ההמון לאן שבא לכם. קפאתם? לא נורא, כוס יין חם יחמם אותכם ביעילות ובזריזות, לאלה שלא מחבבים משקאות אלכוהול, כנסו לבית קפה או סתם חנות מזכרות להתחמם או תשתו סיידר תפוחים נטול אלכוהול.

בעונת החורף פותחים בעיר מגרשי החלקרח, בהחלט בילוי מבדר ומחמם גם יחד. לא יודעים לעמוד על מחליקים או לא זוכרים? עוד יותר כיף, אם באתם לבלות עם ראש פתוח אז תנעלו את המחליקים וקדימה.



במידה ואתם מתכננים פעילות ערב כגון הצגה, מופע, קונצרט או ביקור בטברנה המשלבת מופע של ימי ביניים בנוסח שיש בדטניצה מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש. כשניסינו להזמין מקומות (שבוע מראש) לטברנה U Krale Brabantskeho , כבר לא היו מקומות פנויים לתאריך שהתאים לנו.

לבסוף הזמנו מקומות בטברנה דומה שנקראת U Pavouka, במקרה שלנו התשלום בוצע במקום לאחר המופע עצמו ולא מראש בעת ההזמנה. אפשר להזמין גם מכאן למופע דומה ולהבטיח מקומות פנויים. מדובר על מסעדה המשלבת הופעה בסגנון עתיק. פיראטים שנלחמים אחד עם השני על חרבות ולפידי אש, רקדניות בטן, מוזיקה חיה. יש מופע בשעה 17.00 ויש ב20.00. כל הפעילות בערך עד שעתיים. מנות טעימות, יין ובירה ללא הגבלה (נטול אלכוהול). בקיצור למרות שזה טיפה יקר (כ-1200 קרונות לבן אדם) מדובר על בילוי נחמד במיוחד שהמקום נמצא לא רחוק מכיכר המרכזית ואין צורך לנסוע ל'דטניצה' בשביל זה.




הצעה לבילוי לילי נוסף הינה בילוי בתיאטרון השחור. הזמנו כרטיסים, כביכול אחרונים, דרך אתר לתיאטרון השחור (או תאטרון הצללים) הכל כך פופולרי בעיר ובהצגה התברר שהיו עוד מקומות פנויים לאותה השעה בשורות רחוקות יותר מהבמה (ישבנו בשורה הראשונה). קיים מגוון רחב של תיאטרונים שמציגים הצגות שונות, תבחרו כאהבת נפשכם. רכשנו כרטיס מכאן, זהו האתר שנוח לרכוש דרכו כרטיס להצגה. הכרטיס נוחת אצלכם בנייד ללא צורך בהדפסה. מחירים נעים בין 560-750 קרונות.


מה עוד עושים בעיר בחורף חוץ מביקור במסעדה או שתיית בירה? אפשר להתפנק בספא בירה המיוחד במינו. הבילוי די יקר ומתאים לחובבי העניין.



בא לכם להתפנק במסאג' תאילנדי? עשרות חדרי מסאג' פרוסים בעיר. המחירים לא כמו בתאילנד אך בכל זאת יותר זול מהארץ. אין צורך בהמתנה, פשוט משלמים, מורידים נעליים ומעיל ונרגעים אחרי יום קניות ארוך וקריר :-) . 45 דקות יעלו לכם סביבות 90 ש"ח (כ-600 קרונות).



מוזאונים וגלריות שונות ומגוונות יעבירו לכם בין שעה לשעתיים בכיף. לדעתי הבולטים שביניהם זה: מוזיאון מכונות המין (לא לילדים), מוזיאון הטכנולוגיה (של אפל), מוזיאון השוקולד ודמויות שעווה, מוזיאון החושים (מי שהיה במדעטק בחיפה, יכול בקלות לדלג עליו, כרטיסים כאן) וגלריה המציגה גיבורי סרטים שעשויים ממתכת ממוחזרת, מדובר על אחלה מקום לבילוי משפחתי ואף זוגי. אחד המקומות שאתה יכול לגעת במייצגים ללא חשש שיזרקו אותך החוצה. ממש נהננו מהביקור. המיצגים בוצעו באופן מקורי מחלקי מתכת משומשת. ניתן לראות שם גיבורי סרטים, לשבת במכוניות מרוץ, להחזיק את הפטיש של טור, להרגיש את כובדו של רובה לייזר של לוחמי מלחמת הכוכבים, להצטלם עם שרק ופיונה ועוד. ממש מומלץ!

כל המוזאונים והאטרקציות נמצאות במרכז העיר (פראג 1).



כמובן שסיור בעיר ובארמונות שלו בהחלט יעביר לכם כחצי יום (במיוחד לאלה שנמצאים בפראג בפעם הראשונה).


ביקור בקזינו למי שאוהב את הז'אנר...


 

קניות או לא להיות?

בעיר קיימים מספר רב של קניונים עם חנויות העונים על כלל הצרכים. אפשר כמובן לעבור בחנויות בשדרות הראשיות או לרכז את יום הקניות למקום סגור ומחומם שכולל בתוכו מגוון רשתות בהם תוכלו לשייט ללא הפסקה (אוף, זה החלק הכי מעייף בטיול בשבילי).

מתוך שלל קניונים הקיימים בעיר התמקדנו (ליתר דיוק, אישתי התמקדה :-) ) בקניון לטנאני, הנמצא במרחק נסיעה של כ-45 דקות ממרכז העיר אך יש קניונים גם במרכז ולכן תבחרו מה שבא לכם בהתאם לזמן שתרצו להשקיע בנושא. צריך להודות שיש בחנויות מבצעים ואפשר למצוא כל מה שתרצו במחירים סבירים ואף זולים יותר מאצלנו.


לסיכום, יש הרבה מה לעשות בעיר. אפשר להתמקד באטרקציות שונות או פשוט לשייט ברחובותיה המסתעפות ואינסופיות ולהתפלא מיופייה של הארכיטקטורה ותפאורה החגיגית שלובשת העיר בחורף. תחליטו בעצמכם! בילוי נעים!




עוד על טיול חורפי בפראג תוכלו לקרוא כאן.


מתכננים טיול לחו"ל ומחפשים מלון ברמה טובה ומחיר סביר או רוצים להשכיר רכב ?

להלן מספר המלצות למנועי לחיפוש מלונות:

תקשורת - ניתן להזמין דרים-סים אוניברסלי הביתה לפני הטיסה - כאן.

השכרת רכב - ניתן להזמין במחירים סבירים - כאן או כאן. אפשר לקבל קופון הנחה להשכרת רכב בחו"ל כאן.

התעכבה לכם הטיסה? תבדקו אם מגיע לכם פיצוי כספי. כתבתי כתבה בנושא כאן.



374 צפיות0 תגובות
bottom of page