top of page

נמאס לכם להוציא מלא כסף על שירותי טלוויזיה?

עודכן: 5 בפבר׳

אלטרנטיבה מצוינת לתוכן טלוויזיוני זול ומגוון - IPTV


אם נמאס לכם לשלם מאות שקלים על תוכן טלוויזיוני, אתם ממשיכים לשלם כסף רב ובפועל לא צופים ברוב הערוצים, מחפשים לקצץ בהוצאות על שירותי הטלוויזיה אך עדין רוצים לצפות בתוכן מגוון ואיכותי? אם עיניתם 'כן' לפחות על אחת מהשאלות האלה אז הגעתם לכתבה הנכונה. ב 2024 אין סיבה שתשלמו מאות שקלים על התוכן האהוב עליכם, תמשיכו לקרוא ותגלו כמה יעלו לכם שירותי IPTV דרך ספקי תוכן שונים, איך מתחברים אליהם, איזה ציוד דרוש ואיזה ספק שירות כדי לבחור .


 

איזה סטרימר לקנות


לפני כמה שנים נכנסו לחיינו TV BOX או סטרימרים. בהתחלה זה נראה די לא ברור מה ניתן לעשות עם הסטרימר ומה הפוטנציאל הטמון בו, אך זו בדיוק הקופסה שאתם צריכים כדי לצפות בIPTV. יש מגוון רחב של סטרימרים ואני אישית מעדיף כזה שמבוסס על אנדרואיד. למי שיש אנדרואיד TV בכלל לא חייב לקנות סטרימר שכזה. בקיצור, אחרי התלבטויות רבות והתייעצויות עם חברים בנושא, החלטתי לרכוש אחד (כזה: כאן או פשוט תבחרו אחד מאלה כאן) לטובת צבירת ניסיון לשימוש בו. השלט שמגיע עם הסטרימר די פשוט ופחות נוח לשימוש במיוחד כאשר מדובר על הזנת הגדרות, אז רכשתי גם שלט המאפשר הזנה נוחה ומהירה של טקסט. מסתבר שמי שקצת מבין בטכנולוגיה יכול להפוך את הסטרימר לא רק לספריית וידאו (מדריך כאן) אלא לטלוויזיה של ממש ולהפסיק לשלם סכומים גדולים לחברות תוכן.

אחרי הרצה של שנה (כן, כן שנה) רכשתי עוד 2 דגמים שונים (כאן תראו מבחר של סטרימרים טובים) לחדרי ילדים לטובת ניתוק מלא מחברת תוכן (הייתי 10 שנים ב"יס"!).

ההחלטה נבע מצמצום זמן מסך לילדים לטובת פינוי זמן לדברים חשובים יותר. בהתחלה כמובן הם "עיקמו פרצוף" בטענה שעכשיו לא יוכלו לראות את הסדרות האהובות עליהם אבל עם הזמן התרגלו.

נחשו מה, ב"קודי", המותקן בתוך הסטרימר, קיימת הרחבה עם כל הסדרות שרק אפשר לתאר ואחרי זמן קצר הם קיבלו את כל התוכן האהוב בחזרה. יכול לגלות לכם בסוד שעד היום הם לא חזרו לראות את הסדרות שזמינות עכשיו בלחיצת כפתור.

עוד נקודה חשובה, עדיף שסטרימר יתחבר לאינטרנט ישירות באמצעות כבל רשת לטובת חיבור יציב וקבוע ולא דרך ווי פיי, למרות שגם חיבור ווי פיי יכול בהחלט לספק צפייה חלקה בתכנים (הסלון אצלי מחובר בדרך הזו וההבדל לא מורגש).



 

דרכי התחברות


שלבי התחברות די פשוטים ונעשים בשיטה 'עשה זאת בעצמך'. לא אגזים אם אומר שצריך טיפה חוש טכני, אבל בהחלט זה לא משהו מסובך. אחרי שהסטרימר הגיע וחיברתם אותו לטלוויזיה, לרוב תצטרכו להוריד אפליקציה של אותו שירות IPTV שהתחברתם אליו ואז להזין את הפרטים שקיבלתם לאחר התשלום (פירוט בהמשך הכתבה).

שימו לב שברוב שירותי טלוויזיה קיימת אפשרות לצפות בתכנים חינם לפני ביצוע תשלום. תקופת ניסיון שכזו מהווה יתרון אדיר ויכולה בהחלט להוות לשון המאזניים לקראת החלטה הסופית בבחירה בין הספקים. לרוב צפייה בחינם ניתנת בין 24 עד 72 שעות.

 

ערוצים הפתוחים לצפייה


לפני ההתחברות תבדקו את רשימת הערוצים המוצעים. להלן דוגמאות משתי ספקי תוכן אשר מציגים את רשימת הערוצים באתרים שלהם:


צילום מסך עליון משקף חבילת ערוצים לדוגמה של cbilling, צילום מסך תחתון של ottclub

 

שירותי טלוויזיה ברשת - IPTV


בשביל ההתחלה אגיד שזה לא כזה נורא לחיות בלי חבילות תוכן שמציעים היום חברות הגדולות במשק במחירים מופקעים וניתן להסתפק בערוצי 'עידן+' הקיימים בקודי ועוד חבילות תוכן של IPTV ואותם באמת לא חסר במחירים סבירים. להלן כמה חברות הפועלים בארץ בשפות שונות: Kartina Tv, Ott Club, Cbilling tv , סלקום TV, ועוד . שתיים האחרונים (סלקום ו KARTINA) מציעים גם את הציוד הקצה שלהם ושירותי התקנה ותחזוקה וכמובן שעל כך תצטרכו לשלם קצת יותר (50-60 ש"ח לחודש).

כאן אפנה את תשומת ליבכם לספקי תוכן הראשונים המספקים מגוון רחב של ערוצים לרוב בשפה הרוסית, אך כפי שראיתם בצילומי מסך לעיל, גם בעברית. לצורך כך נערוך השווה:


 

כמה זה עולה לי לשנה?


אם מסתכלים על התשלום לספקים לעיל בפרספקטיבה שנתית, אז המחיר יהיה סביבות 60-70 דולר לשנה, שזה רק כ-220 ש"ח.

לאורך זמן שיטת צפייה זו בהחלטת משתלמת הרבה יותר משאר הספקים הקיימים בשוק.



אני אישית משתמש (כבר מעל ארבע שנים) בשירותי iptv של ottclub (קישור כאן). יש מלא ערוצים (סרטים, מוזיקה, ספורט, ילדים, היסטוריה ועוד), הרוב בשפה רוסית אבל יש גם את כל הערוצים של 'עידן+'. אפשר לשלם באופן חודשי כ-7 יורו או לעבור לתשלום תקופתי ולחסוך כמה יורו אם משלמים עבור תקופה ארוכה יותר. המחירים מצחיקים. בהתחלה יצא לי לשלם פחות מ-10$ למשך 3 חודשים. לאחרונה שינו את שיטת התשלום ומנוי שנתי הכי זול עולה 50-69 יורו.

גם ב cbilling קיימת אופציה לנסות את השירות שלהם בחינם וקיים מגוון רחב יותר של ערוצים בשפה העברית, אך אני אישית צריך את האפשרות לצפייה ב-3 מכשירים בו זמנית ולכן בחרתי בשירות הראשון.


לסיכום, מי שמחפש חלופה לא יקרה לשירותי טלוויזיה המקובלים והנפוצים, יכול בהחלט למצוא פתרון כאן בכתבה.


לחצו להזמנת חבילה דרך ottclub


לחצו להזמנת חבילה דרך cbilling


צרו קשר לשאלות (כאן).


קישורים להגדרות בסטרימר:


עידן+ לשידורים חיים (ערוצים 12,13,14 וכו') - כאן

סדרות.טי וי - נכון לתחילת 2024, האתר נמצא בתהליך סגירה והקישור אליו הוסר.

 

לעוד כתבו מעניינות בנושא הצרכנות לחץ כאן



8,535 צפיותתגובה 1
bottom of page