top of page
תמונת הסופר/תאלכסנדר מילר

גלו את היופי של אנדורה וסביבתה: מדריך למטייל

עודכן: 12 ביולי


אנדורה היא מדינה קטנה ויפה במערב אירופה, הידועה בטבעה הירוק ונופיה הטבעיים והמדהימים. למעשה, היא נמצאת בהרי הפירנאים, ממש על הגבול בין ספרד לצרפת. למדינה הקטנה הזו, שמחולקת לשבעה מחוזות, יש היסטוריה ארוכה וסבוכה. לאור כך שאנו בבלוג על תיירות ולא היסטוריה, נאמר רק שרק ב-1993 התקבלה חוקה במדינה ומאז היא הפכה לדמוקרטיה באופן רשמי. מאז ועד היום נשברו כמה שיאים במדינה, כולל זה שמבקרים בה מדי שנה כ-10 מיליון תיירים.

אז מה עושים שם? איפה כדאי לבקר? איך מתניידים? וכמובן, מה עם הקניות במדינה ללא מע"מ (או כמעט ללא מע"מ)? תמשיכו לקרוא ותגלו תשובות בהמשך הכתבה.


עיר בין הרים בעמק
אנדורה ממעוף הציפור

תוכן עניינים:

 

מקומות אירוח באנדורה


כפי שאמרנו, אנדורה אינה מדינה גדולה עם עיר הבירה אנדורה לה וולה שנמצאת ממש במרכזה. זה מאפשר לנו להתארח במקום מרכזי במדינה ומשם לצאת לטיול כוכב לאטרקציות שונות שנפרט עליהן בהמשך.

צורת הטיול שלנו מתאימה לכך שאנו נדרשים למלון עם ארוחת בוקר וערב, כי כל שאר הזמן נהיה מחוצה לו. התארחנו במלון Hotel Màgic Andorra שנמצא במרחק 3 דקות הליכה ממדרחוב של העיר אנדורה לה וולה. המלון עם חדרים גדולים, נקי עם אוכל טעים וצוות נחמד המתאים לצרכי הטיול. כמובן שתוכלו להחליט על סוג המלון בהתאם למטרת השהייה, למשל אחד המלונות היוקרתיים באזור הינו Andorra Park Hotel.

כאן תמצאו כתבה על איך לבחור מלון לחופשה.


שעון של סלבדוק דלי על רקע כיתוב אנדורה לה וולה
כניסה למדרחוב באנדורה לה וולה

אם בחרתם להשכיר דירה בלב העיר, ייתכן ששעות צ'ק אין ו/או צ'ק אאוט לא יתכנסו לכם עם שעות הטיסה ותדרשו למצוא פתרון לאחסון הכבודה לזמן שתרצו לטייל ברחובות אנדורה לה וולה. לשם כך קיימות חברות כמו Radical storage למשל שמאפשרות בכמה גרושים לשכור שירותי שמירת חפצים בחנויות הפרוסות ברחבי העיר. בהזמנה בקישור (כולל 5% הנחה), תקבלו קוד לנייד אותו תציגו בכתובת של בית העסק (קוד קופון לקבלת הנחה של 5% בעת הזמנת שירותי אחסון הכבודה - ALEXANDER_MILLER).




תחבורה וניוד באנדורה


אפשר להגיע לאנדורה מברצלונה באוטובוס קוי. הנסיעה תארך כ-3 שעות ומחירה יהיה סביבות 35 יורו, כאן אפשר להזמין כרטיסים מראש.

אם עצרתם באנדורה לה וולה ואינכם מתככנים לסייר בסביבה, אתם לא צריכים שום כלי תחבורה אחר מלבד זוג הרגליים שלכם ואולי כמה אוטובוסים קווים אם תרצו להגיע למקומות המרוחקים בעיר. אבל אם אתם מתכננים לטייל בסביבה, אז נדרש רכב שיהיה צמוד אליכם לאורך כל הטיול. בדרך כלל כשמזמינים רכב מראש, המחיר יהיה זול יותר כאשר אתם לוקחים אותו כבר בשדה התעופה בברצלונה.

בהמשך אפרט על תוכנית הטיול המחייבת אמצעי תחבורה זמין וצמוד אליכם, כאן או כאן תוכלו לבדוק ולהשוות מחירים של הסוכנויות להשכרת רכבים.



אטרקציות באנדורה


יום 1


אורדינו, כפר עם עצי דובדבן


מתחילים לחקור את אנדורה וביום הראשון אנו יוצאים למסע בכפר המקסים אורדינו, פנינה נסתרת השוכנת בין עצי דובדבן.  אם אתם מתארחים בבירת המדינה (אנדורה לה וולה), הנסיעה אליו קצרה, כ 15 דקות. ניתן לסייר ברחובות הכפר או לשבת באחד מבתי הקפה על משקה מקומי שנקרא "קורוחיון קון בייליס" או בשפתנו קפה עם אייריש קרים. אחרי הספתח הרגוע של היום הראשון, התכוננו לרכבת הרים של כיף וזיכרונות בלתי נשכחים!


נחל זורם, שלד בחלון ושער מעץ עם נוף על עצים ירוקים
הפינות הנסתרות באורדינו

זמן בילוי מומלץ: כ- 1.5 שעות.

מיקום הכפר : אורדינו



קדחת סקי בארקליס ומרדף אחרי השמש ב-Reloj Del Sol


ההרפתקה שלנו ממשיכה עם ביקור מרגש באתר סקי הנודע - ארקליס. אליו מגיעים אחרי נסיעה של כחצי שעה.

טוב, כמובן שבקיץ אתר הסקי מציע נופים שונים ומגוונים ולא רק שלג שמכסה את פסגות ההרים.

ממש בכניסה לרכבל תמצאו מסעדה ותוכלו לסעוד שם לפני העלייה או בתום הירידה. אנחנו נהגנו טיפה שונה במקרה זה, כבר אספר...

אנחנו עולים על הרכבל בהתלהבות, מרגישים את הרוח בשיער ואת האדרנלין זורם בוורידים. בתום ההגעה לתחנה הסופית (כ-22 דקות של הנאה צרופה) בגובה של כ-2770 מטר, נפתח נוף מדהים מרכס הרי הפירנאים על העמק שממנו עלינו ועל הרכס הבא. בכל מקום רואים רק הרים, הרוח מרעננת והאוויר צח וצלול. יש ספסלים בפסגה, ניתן לשבת עליהם ולהינות מהנוף המשגע הזה אינסוף זמן או, עבור הנועזים שבינינו, אפשר לעלות לנקודת התצפית עוצרת הנשימה, Reloj Del Sol, שעון השמש. העלייה לשעון היא ברגל כ-300 מטר. הנוף מכאן מהפנט לחלוטין ובהחלט ראוי לאלף תמונות סלפי כדי לנסות וללכוד את המהות של הרגע הקסום הזה (יש הטוענים ובצדק, שהוא לא ניתן ללכידה אלא כדאי לחיות את הרגע ולהנות ממנו). כאן ניתן לתפוס פינה בין הסלעים כדי להסתתר מהרוח ולשבת לפיקניק רומנטי לכמה זמן שתרצו.

אם באורדינו היו רק עצי דובדבן, אז אתר ארקליס ושעון השמש זה בהחלט הדובדבן שבקצפת!


הרי פירינאיים, אגמים ורכבל שעולה לגובה, מגש עם סושי על נוף מרהיב
פיקניק על גג העולם

מה להביא: כובע או חמצוואר (גם בקיץ!), מעיל גשם, נעלי הליכה נוחות, מים, נשנושים לפיקניק.

זמן בילוי מומלץ: כ- 3 שעות.

מיקום הרכבל : רכבל עליון

מחיר עליה ברכבל : כ- 20 יורו (אפשר לרכוש בכניסה לאתר).



תגיד צ'יז בלורטס


התחנה הבאה: הכפר הציורי לורטס. לא יכולנו להתאפק אלא לעשות עצירה בכפר קטן זה, החיוך שלנו בהיר כמו השמש האנדורנית שבירכה אותנו בקרניה ביום שמשי שכזה. המקום המושלם לצילום מהיר כדי להנציח את רצון הגחמני הזה! בדרך לכפר, תעצרו גם ליד הגשר העתיק שחוצה את הנהר, בהחלט שווה תמונה למזכרת.



גשר מאבן חוצה נהר זורם
הגשר העתיק

מיקום הגשר: כאן.

עיירת לורטס: כאן.



לוגמים מבירת 'בוריס'


אנו מרווים את צימאוננו ומתפנקים עם המומחיות המקומית, בירה 'בוריס'. זה לא רק משקה, זה טעימה מהלב והנשמה של הכפר, תענוג בטעמים שונים שמשאיר בנו חשק לעוד. בעלי המפעל מייצר הכל במקום, ניתן לראות את החביות מבעד לויטרינה השקופה, לשמוע את סיפוריו וגם לקנות בירה למזכרת. אגב, תשאלו אותו למה הבירה נקראת בוריס, תשמעו סיפור היסטורי הזוי בהחלט שלא הכרתם כנראה ושהאנדורנים היו מעדיפים לשכוח, אך יש מי שמנסה להנציח גם את החלק הזה בהיסטוריה שלהם. לחיי החוויות החדשות!


מלך יושב על קס המלכות
בירת בוריס

זמן בילוי מומלץ: כ- 45 דקות.

מיקום המפעל : בירה בוריס.


יום 2


סיור בעמק סרדניה - Cerdanya


ביום השני יצאנו מאנדורה, דרך עמק Cerdanya שבספרד לצרפת. נסיעה בעמק סרדניה פרסה בפנינו נופים קסומים. יופיו של הטבע מקיף אותנו. ההרים, העמקים והכפרים המקומיים המשתרעים עד לקו האופק יוצרים קנבס של רגיעה ושלווה. רגע של שלווה בתוך הכאוס של הרפתקאותינו. אנחנו בדרך לסיור ברכבת הצהובה.


כולם על הרכבת הצהובה ל-Villefranche de Conflent


צ'ו צ'ו! אנחנו קופצים על הרכבת הצהובה האייקונית לעיירה שובת הלב Villefranche de Conflent.

לאחר נסיעה של כשעתיים בעמק סרדניה, הגענו לתחנה - Mont-Louis - La Cabanasse של הרכבת הצהובה ונסענו עד התחנה הסופית בעיירה Villefranche de Conflent.


רכבת צהובה נוסעת
הרכבת הצהובה

משם, המסע שלנו מוביל אותנו לטיול בכפר הקטן עם מבצר פורט ליבריה המרשים שצופה על הכפר, מבצר עם היסטוריה שובת לב כמו גם הארכיטקטורה שלו. היזהרו מהצינוק של המכשפה!

בכפר יש הרבה תמונות ובובות של מכשפות על מקל מטאטא. כל זה קשור לאגדה מקומית שאומרת שמכשפות חיו בעבר במערות וילפרנש במהלך החורף. בתחילת האביב היו יוצאות מהמערות כדי לחגוג את האביב יחד עם תושבי הכפר. תושבי הכפר נתנו להן אוכל ומתנות והמכשפות העניקו לתושבי הכפר אושר, שגשוג ושמחה לאורך כל השנה.

טיילו ברחבי הכפר הקטן (סך הכל בעל 2 רחובות ראשיים), כנסו לחנויות, תטעמו מטעמים מקומיים ואם יש לכם זמן, תעלו גם למבצר (לא עלינו אליו).

למטיילים עם הרכב, אפשר לעשות מסלול הפוך, נוסעים לכפר Villefranche de Conflent עם הרכב, מטיילים ומשם נוסעים כמה דקות לתחנת הרכבת הצהובה כדי לחוש את החוויה של הנסיעה בין הנופים המרהיבים בקרונות הפתוחים או הסגורים. שימו לב, אין שירותים ברכבת ולא ניתן לעבור בין הקרונות במהלך הנסיעה, כך שתכננו מראש ותתחשבו במזג האוויר שיכול להיות הפכפך. נסיעה לוקחת כשעה ורבע.


בובות מכשפות, רחובות כפר וטירה על הר
מכשפות ברחובות הכפר

זמן בילוי מומלץ: כשעתיים (אם לא עולים למבצר).

מיקום הכפר : Villefranche de Conflent 

מחיר הכרטיס: כ- 25 יורו, ניתן להזמין כאן מראש.


נרגעים בספא Caldea


אחרי יום גדוש בהתרגשות, הגיע הזמן לפנק את עצמנו בספא CALDEA היוקרתי. המים החמים מצעירים את נשמותינו העייפות, ממיסים מתח ודאגות. מיטות המים יגרמו לכם לצוף ברוגע ולתת לשרירים שלכם להרפות אחרי יום טיול ארוך, כנסו לסאונה או בקרו בחדר קרח במתחם.

הכל התחיל בסוף שנות ה90 של המאה הקודמת, כאשר החליטה מועצת העיר להפיק את המירב מהמעיינות החמים הנובעים מהשבר הגדול בתת הקרקע שהיה במקום על ידי ניצול נכס טבעי זה כדי להשיק את פרויקט CALDEA. הפרויקט נועד לאפשר למבקרים לחוות מימד חדש של משאב טבע זה, וליצור חווית פנאי ורווחה עם פילוסופיה ייחודית וחדשנית שנפרדה מהרעיון של מרכזי ספא מסורתיים.

מאז מהווה הספא את אחד האטרקציות העיקריות באנדורה ומאוד פופולארי בקרב המקומיים והתיירים כאחד.


גשר צבעוני עם כיתוב קלדאה בכניסה לספא ובריכות טבעיות של הספא
ספא קלדאה

מיקום: ספא קלדאה.

זמן בילוי: עד 3 שעות (מספיק זמן כדי להתנסות בכל המתחמים והבריכות של הספא).

מה להביא: בגד ים ובגדי החלפה (מקבלים לוקר בכניסה למתחם), ניתן לקחת חלוק במקום במחיר של כ-5 יורו. נעלי בית ומגבת מקבלים בכניסה.

מחיר כניסה ל3 שעות: כ-30 יורו, תזמינו מקום מראש כאן.



יום 3


מיצרים חשמל בעזרת אגם Engolasters


אגם אנגולסטרס (Lake Engolasters) הוא אחד מהמקומות הטבעיים המרהיבים באנדורה. האגם ממוקם בהרי אנדורה הגבוהים, בגובה של כ-1,600 מטרים מעל פני הים, ונמצא במרחק של כ-2.5 קילומטרים מהעיר אנדורה לה וולה.

האגם עצמו הוא קטן וקסום, עם מים בהירים ושקטים המשקיפים על נופים מדהימים של הרי הפירנאים האנדוריים. מי האגם בצבע כחול עמוק והם מנוקזים באגן ניקוז שנוצר על ידי רכסי הרי הפירנאים. העמק שנוצר על ידי הנהרות המנקזים את הנחל מספק נוף קסום עם כרי דשא ירוקים ויער עשיר של עצי אורן. המים שנאגרים במאגר, נשלטים על ידי סכר ומנוצלים להפקת חשמל הידרואלקטרי בתחנת הכוח הממוקמת בסמוך לאגם (ביציאה מעיר אנדורה לה וולה).

למי שרוצה לשקוע בהיסטוריה, יכול לבקר במוזאון של תחנת הכוח עצמה. כל תערוכה מספרת סיפור, טווה שטיח מהעבר הלוכד את הדמיון והסקרנות שלנו.

לאלה הבאים עם הילדים ומחשפים אטרקציות, ביער הסמוך לאגם קיימת אטרקציה של יער חבלים וניתן להעביר שם בכיף כשעתיים נוספות.


יער ואגם
אגם אנגולסטרס

מיקום חניון באגם אנגולסטרס.

מוזאון החשמל: כאן.

זמן בילוי: כשעתיים באגם, כחצי שעה במוזאון.

מחיר: חינם לטייל באזור, אטרקציה של יער חבלים תעלה לכם כ-22 יורו, מחיר מוזאון החשמל - 5 יורו.


חשיפת סודות במוזיאון הפרלמנט


בחזרה לעיר ואחרון חביב לפני שנצא לסיור קניות, אנו פותרים את המסתורין של מוזיאון הפרלמנט, מתעמקים בלב הפוליטי של המדינה. מסע בזמן, חושף את מהות הממשל והמורשת של אנדורה. הביקור יחשוף אתכם להתנהלות של הממשל המקומי, לאופן בו התקבלו החלטות במדינה ולכך שהמדינה הפכה לדמוקרטית באופן רשמי רק בשנות התשעים.

המוזאון שוכן במבנה עתיק - קאסה דה לה ואל, זו היא אחוזה היסטורית הממוקמת בעיר הבירה של אנדורה, אנדורה לה וולה. יש לה חשיבות תרבותית ופוליטית משמעותית שכן היא שימשה כמפקדה של המועצה הכללית של אנדורה, הפרלמנט של המדינה. בסך הכל, קאסה דה לה ואל משלב משמעות היסטורית עם חשיבות פוליטית עכשווית, מה שהופך אותה לנקודת ציון תרבותית ומנהלית בולטת באנדורה.


כספת, בית הפלמנט באנדורה ופסל הזוג שרוקד
סודות הפרלמנט האנדורני

מיקום המוזיאון : קאסה דה לה ואל.

זמן בילוי מומלץ: כחצי שעה.

מחיר: 5 יורו.


החוויה הקולינרית במסעדת מישלן - Kökosnøt


ציפייה דרוכה מילאה את האוויר כשהתיישבנו במסעדת השף המיוחלת. עיצוב חלל המסעדה היה נקי ומודרני, מוזיקה שהתנגנה אווירה רגועה. התפריט הציג יצירות קולינריות ייחודיות, עד כדי כך שהיה קשה לבחור משהו תוך כדי ידעה שאתה מוותר על מנה אחרת.

הזמנו מנות פתיחה, עיקריות וקינוח בהמלצת הבעלים של המסעדה שגם התגלה כסומלייה מנוסה וגם מלצר טוב.

המנות היו טעימות ומיוחדות. בין המנות הפתיעו אותנו עם מנות ביניים על חשבון המסעדה ותוך כדי התבקשנו לגלות ממה הן היו מורכבות, כמובן שכשלנו רוב הזמן. למרות לרוב המרכיבים היו פשוטים, השילוב שלהם הפך את המנה לטעמים שונים שלא ניתן לנחש.

לאורך כל הארוחה נהנינו משירות מעולה, כל מנה הוגשה בצורה אסתטית ומעוררת התפעלות, והטעם... פשוט מדהים!

הביקור במסעדת 'קוקוס' היה חוויה קולינרית בלתי נשכחת, מסע מרתק בין טעמים ומרקמים, יצירות אמנות קולינריות שהותירו טעם של עוד.


מנות המוגשות במסעדת קוקוס באנדורה
מסעדת מישלן - קוקוס

 

קניות באנדורה


רוב הסיכויים שאם הגעתם לפרק הזה, אז שמעת על קניות באנדורה ויש לכך סיבה, שכן אנדורה מציעה אפשרויות נהדרות רבות שיספקו בקלות כל רצונות של חובבי קניות.

הכמות הגדולה של אפשרויות הקניות הזמינות מושכת תיירים רבים בעיקר לאור בהטבות המס ומגוון הסחורות וחנויות הבוטיק הזמינות. בניגוד למה שמקובל לחשוב, באנדורה כבר משלמים מע"מ אך הוא נמוך יחסית לשער המדינות המתועשות (4.5%). אם קניתם בסכום מכובד, תתעקשו על חשבונית לטובת זיכוי המע"מ בשדה בדלפקים של Global Blue.

ריכזתי במדריך את מה שאתם צריכים לדעת בשביל הקניות הטובות ביותר באנדורה.


קניות במדרחוב


אנדורה לה וולה מציעה כמה ממוקדי הקניות, כאשר הפעילות המסחרית העיקרית מתרכזת סביב שדרת Meritxell של אנדורה לה וולה (האזור מכונה גם The Shopping Mile) שעוברת לשדרת Carlemany בהמשך. יחד הם מהווים מקום מדהים עבור חובבי קניות להתפנק במגוון החנויות האהובות עליהם. עם מבחר גדול של חנויות המכסות אופנה, אביזרים, מוצרי אלקטרוניקה, גאדג'טים, בישום, ציוד ספורט, ומגוון גדול של מעדנים קולינריים, יש לכם שפע של אפשרויות לבחירה לקניות במקום זה.


כדורים צבעוניים תלויים בחרוב הקניות באנדורה
The Shopping Mile

קניונים ומרכזי קניו

מלבד הקניות בחנויות הפזורות לאורך המדרחוב, קיימים מספר מרכזי קניות המציעים חווית קניות שונה מזו שתיארנו לעיל.


קניון Pyrénées

אם סיימתם את היום השלישי שלכם במוזאון הפרלמנט או באזור קרוב אליו, קניון Pyrénées ממש קרוב אליכם. הקניון מציע מגוון גדול של חנויות, החל מחנויות במחירים סבירים ועד לחנויות יוקרה כולל מותגים פופולריים רבים. תוכלו למצוא כאן חנויות אלקטרוניקה וגאדג'טים, מסעדות וסופרמרקט. לפעמים ניתן לקבל במלון או אצל מדריך טיולים שלכם כרטיס עם 10% על קניות במקום זה.

מיקום: כאן


קניון Illa Carlemany

הקניון מציע מגוון רחב של מותגים פופולריים כמו זארה, לוי'ס ואדידס, חנויות 'אאוטלט' ולחובבי הקפה יש גם סטארבקס. הקניון גם מארגן באופן קבוע פעילויות כמו תערוכות ומצאנו אותו זול יותר מהמתחרה לעיל.

מיקום: כאן


מקומות לקניות נוספות


סופרמרקט - E.Leclerc Hyper

בחנות הזו תמצאו הכל החל מאוכל דרך משקאות וסיגריות ועד לפרטי ליבוש במחירים זולים יותר מפריימרק.

מיקום: כאן


סופרמרקט - Super U

סופרמרקט ומאפייה, תוכלו לקנות אוכל מוכן, פרודוקטים, סיגריות ועוד.

מיקום: כאן


 

שונות וסיכום


קישוריות ושמירה על קשר עם הבית - SIM או eSIM


יש כל מיני דרכים להישאר בקשר עם הקרובים בבית. אחת מהם זה כמובן לגלוש דרך WIFI במלון או באחד ממרכזי הקניות, לרוב יש גישה חופשית במקומות אלה. דרך זו טובה ומתאימה רק כאשר אתם נמצאים בעיר ולא מחוצה לו. למי שצריך להישאר מחובר 24/7 יש מספר פתרונות:

  1. לטלפונים שתומכים בסים פיזי - ממליץ להצטייד מראש בסים נטען ולשמור אותו בארנק לכל טיול שתצאו אליו בעתיד, אין לו תוקף והוא לא תופס מקום. כאן תמצאו כתבה על דרימסים שבדיוק עונה על הצורך הזה. קחו בחשבון שהזמנת הסים והגעתו לארץ עלולים לקחת זמן, אז הזמינו אותו מראש. קישור להזמנה ישירה כאן.

  2. לטלפונים שתומכים ב eSIM, הפתרון פשוט יותר. בוחרים אחד החברות שמספקות שירות זה, מפעילים את השירות והופ, יש לכם גלישה בחו"ל. הינה כמה מהספקים האלה:

  • חברת Saily - תספק לכם חבילת גלישה של 1 ג'יגה בפחות מ 4$.

  • חברת Maya - כאן תקבלו כבר 3 ג'יגה ב 5$.

  • חברת Airalo - מציעה חבילה של 1 ג'יגה ב4.5$.

שורה תחתונה, יש מלא ספקים כאלה, הכל עניין של פשטות הפעלה. לחברת Saily יש אפליקציה נוחה שמאפשרת הפעלת השירות בקליק, אז הייתי ממליץ עליהם, אבל תבחרו מה שבא לכם. באתר שלהם תוכלו גם לבדוק התאמת מכשירכם לשירות זה. כתבה המשווה בין ספקי eSIM, תמצאו כאן.


בית עיריה באנדורה לה וולה, כיכר מוארת עם 6 משוררים, פרה עומדת על סקי
אנדורה לה וולה

סיכום

הרי הפירנאים, רכס הרים עוצמתי המפריד בין צרפת וספרד, מציעים חווית טיול בלתי נשכחת לכל חובב טבע. הנופים המרהיבים, האוויר הצלול והפעילויות הרבות הופכים את האזור ליעד מושלם לחופשה.

מזג האוויר בהרים משתנה תכופות, ולכן חשוב להצטייד במעיל ומטרייה בכל עת. ייתכן שתיתקלו בגשם או ערפל סמיך, אך אל תתנו לכך להרתיע אתכם – אלו חלק מהקסם הייחודי של המקום.

טיול מאורגן או מודרך הוא דרך מצוינת לחוות את הפירנאים במלואם. מדריך מקומי מנוסה יוכל להוביל אתכם אל המסלולים היפים ביותר, לחשוף בפניכם את ההיסטוריה והתרבות של האזור ולספק לכם מידע מרתק שרק הוא מכיר.

במהלך טיולנו, נהנינו מהדרכתה המקצועית והסוחפת של רימה, תושבת אנדורה. רימה לא רק הובילה אותנו אל פינות חמד נסתרות, אלא גם שילבה בסיפורה עובדות היסטוריות, אגדות אורבניות ופולקלור מקומי. בזכותה, הצלחנו להרכיב תמונה מרתקת של חיי היום-יום באזור, להבין את הדמוגרפיה הייחודית ולגלות את מנהגי התושבים המקומיים.

לסיכום, טיול בהרי הפירנאים הוא חוויה מיוחדת במינה שתשאיר לכם טעם של עוד. נופים מרהיבים, פעילויות מגוונות, מזג אוויר משתנה ותרבות עשירה – כל אלה מחכים לכם בהרי הפירנאים. אל תשכחו להצטייד במעיל ומטרייה, וצאו לדרך עם מדריך מקצועי שיהפוך את הטיול שלכם לחוויה בלתי נשכחת.


צפו בסרטון קצר להמחשה:



קישורים להזמנת מקומות אירוח:




לעוד כתבות עם פירוט מסלולי טיול כנסו לכאן


לחיפוש טיסות זולות נוספות כנסו לכאן 


התעכבה לכם הטיסה - לבדיקת זכאות וקבלת פיצוי לחצו כאן 


רכישת כרטיסי כניסה לאתרים מגוונים ברחבי אירופה - כאן


תקשורת - ניתן להזמין דרים-סים אוניברסלי הביתה לפני הטיסה - כאן


השכרת רכב - ניתן להזמין במחירים סבירים - כאן או כאן. אפשר לקבל קופון הנחה להשכרת רכב בחו"ל כאן




#משפחה, #טיול_זוגי, יול_עם_נופים, עדים_באירופה, יול_בקיץ, #אנדורה, #אנדורה_לה_וולה, רפת, #ספרד, #קטלוניה, #הרים_פירינאיים, #קניות_זולות

155 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page