top of page

שלושה מקומות מומלצים לביקור בחודשי אביב

עודכן: 14 באפר׳ 2023


אביב הינו תקופה מצוינת לסיורים רגליים. מזג אוויר נוח, פריחה בעיצומה ולכן בזמן הפנוי אפשר לתכנן איזה טיול ולהנות מיופייו של השילוב הזה.

הינה מספר הצעות לסיורים משפחתיים וזוגיים:


 

מאנשי מחתרת לטעימות יין

יצאנו לסיור רגלי בזיכרון יעקוב, הסיור משלב סיפורים היסטוריים מרתקים ומלאי רגשות עם תפניות מפתיעות ולרוב אף טרגיות שהעלילה בהם יכולה בקלות לשמש כתסריט לסדרה או סרט שובר קופות.

במהלך סיור המודרך זכינו לשמוע את סיפורם של מייסדי המושבה, על שליחיו של הברון רוטשילד, על מסע הרבנים למושבות והסיפור הידוע על סירוב הרבנים (ביניהם הרב קוק) להתפלל בבית הכנסת אוהל יעקב המרכזי לאור מיקום במת בית הכנסת שלא במרכזו. וכמובן על אנשי מחתרת ניל"י שפעלה בארץ ישראל והתנהלה מתוך ביתו של ארון אהרונסון בשיתוף עם אבשלום פייינברג שנמצא בתוך הישוב. בהמשך ביקרנו גם בקרבת אחוזה סגורה שבה מתגוררים חבריה דוברי גרמנית של קהילת 'בית אל' הנוצרית .



הייחודיות של הסיור גלומה בכך שבכל מקום שבו עברנו דאג המדריך לפתוח 'פרקים' חדשים, לשזור בהם פרטים עסיסיים שלא הכרנו ולבסוף לסגור מעגל כך שנדמה שהיינו עדים לכל אותם האירועים בעצמנו.



הדובדבן שבקצפת, זהו כמובן ביקור ביקב ביתי (סומק) והשתתפות בסדנת יין מקצועית כולל טעימות מן התוצרת המקומית!



סיור מומלץ בחום, מתאים לזוגות. תבואו עם הרבה מצב רוח!

תודה לגבי שרלו על הדרכה מקצועית ומפורטת.


 

צבים, נזירים וטחנת קמח

החברה להגנת הטבע מזמינה אותכם לסיורים מודרכים ברחבי הארץ. אחד המסלולים המוצעים בצפון הינו נחל ציפורי וטחנת הנזירים. המסלול עובר בצמוד לנחל, הליכה קצרה על השביל תוביל אותכם לטחנת הנזירים - טחנת קמח עתיקה. נכון לאביב 2022, הטחנה נמצאת בשיפוץ, בקרוב היא תהפוך למרכז מבקרים ותספר את סיפור המלא של המקום.


טחנת קמח


לאורך הנחל הוקמה טיילת נגישה כך שתהנו מטיול נוח, קל ונעים. הנחל זורם כל ימות השנה. חפשו במהלך ההליכה את תושבי הנחל, הילדים יאהבו את זה...

תביאו נשנושים, מים, כובע, מחצלת ואת עצמכם. פרט חשוב שכדאי להכיר, מומלץ שלא להיכנס לנחל היות ולאורך השנים הוזרמו אליו שפכים מהישובים הסמוכים והמים בו טרם הספיקו להתנקות בצורה כזו שמאפשרת רחצה. מומלץ להתעדכן באתר הרשמי של החברה.

כניסה ללא תשלום.

המסלול הלוך וחזור, אורך כ 1.5 ק"מ לכיוון אחד. פעילות קלה לשעתיים בערך.

שימו בוייז - ראס עלי כניסה ותהנו.

טיפ נוסף: לאוהבי כנאפה, בצמוד למיקום תחילת המסלול יש בית קפה קטן.



 

עירו של המלך הורדוס או בין אנטוניוס לאוגוסטוס


פארק לאומי קיסריה הינו מקום יפה לבילוי בכל ימות השנה. בתקופת אביב אפשר כבר להביא בגד ים ולהיכנס קצת למים הקרירים, לשבת על המדשאות הירוקות, לטייל לאורך החוף או בין העתיקות הרבות וממצאים הארכאולוגיים.


אל תשכחו לבקר במרכז מבקרים החדש שנפתח בפארק ומספר את סיפורו של המלך הורדוס ואיך הצליח אחרי חילופי שלטון והבאת תמיכה גלויה לצד שהפסיד להוכיח את נאמנותו למשטר הרומי החדש על ידי הקמת פלא הנדסי - העיר קיסריה!


בקיצור תביאו מחצלת, נשנושים, כובע, מים ובגד ים!

כניסה חינם למנויי רשות הטבע והגנים, אחרת יש מחירון באתר שלהם.


בילוי נעים!



לעוד כתבות על סיורים וטיולים בארץ ובחו"ל כנסו ל:

https://www.buyguru.co.il/


95 צפיות0 תגובות
bottom of page