אלכסנדר מילר

17 מאי 20212 דקות

מפל הגבוה בארץ, נשרים ועץ מדבר.

עודכן ב: 22 ספט 2021

מסלול טיול משפחתי ברמת הגולן כולל בילוי לילי.

באתם לקמפינג לילי, צימר או סתם יצאתם ליום טיול ברמת הגולן ומחפשים מה עושים באזור, אז הינה הצעה לבילוי משפחתי אשר יחל במסלול קליל עם נופים מרהיבים בשמורת גמלא וימשך אל תוך הלילה לחוויה לילית הנקראת 'תופעת טבע' בפארק ירדן .

תוכן הכתבה:

  1. שביל הנשרים.

  2. שביל הדולמנים.

  3. תופעת טבע.

  4. מה להביא ואיך מגיעים.

שמורת טבע גמלא

בשמורה מספר מסלולי הליכה, אך בחרתי להתמקד בפופולריים שביניהם. שביל הנשרים העובר במצפורי ציפורים, נגיש לעגלות ושביל הדולמנים שמוביל למפל גמלא, המפל הגבוה בארץ (51 מטר), לא נגיש לעגלות. בטרם ההגעה אל תשכחו להירשם באתר רשות הטבע והגנים , גם אם לא נרשמתם והגעתם מוקדם, תוכלו להיכנס בלי בעיה אם עדין אין הרבה מבקרים בשמורה.


שביל הנשרים

נתחיל מנגישות, המסלול הינו מעגלי ונגיש לעגלות. המסלול המכונה 'שביל הנשרים' עובר בין שרידי העיר העתיקה דרך כנסיה הביזנטית, מצפור נשרים ומצפור גמלא. השביל מתחיל ממש בסמוך לחניה וחוזר אליה.

אורכו כ - 600 מ', ייקח לכם בערך חצי שעה לסיים אותו. בקרבת החנייה תמצאו שירותים, נקודת מים, מספר מקומות ישיבה וגם שביל קצר לרגליים יחפות עבור ילדים קטנים.

אם במהלך מסלול ההליכה לא הזדמן לכם לראות נשרים או שהם חגים גבוה מאוד בשמיים, תוכלו לראות אותם ממש מקרוב בשמורת חי בר בכרמל, פירוט על כך תוכלו למצוא כאן - סיור בחי בר כרמל.

שביל הדולמנים

שביל הדולמנים (שולחן-דול אבן-מן) נקרא על שם אבני קבורה עתיקות בני כ - 4000 שנה הפזורות לאורכו. השביל אינו נגיש לעגלות אך המסלול קל ומתאים גם לילדים קטנים (הבת הקטנה שלי הינה בת 5 ועשתה אותו ללא קושי) וברובו מישורי. לאורכו מספר מקומות להתרעננות כך שתוכלו לעצור בהם ולשבת קצת בצל על מנת לנוח ולצבור כוחות.

אורכו של השביל כ 1.5 ק"מ, אז ייקח לכם כשעה וחצי עד שעתיים להגיע למפל ולחזור.


תופעת טבע - פארק ירדן

חוויה לילית בפארק ירדן

אם שמעתם נחירות בדרך לנקודת המפגש אל תיבהלו, אתם בדרך הנכונה. לאורך המסלול תפגשו יצורים אגדיים המדברים בקולם של כוכבי 'ארץ נהדרת'. עץ שקמה העתיק המוצב בכניסה ידבר בקולו של טל פרידמן וינחר לכם באינטונציות מצחיקות.

הילדים ייהנו ממופע אור קולי, מדיאלוגים מצחיקים ומלמדים גם יחד ומדיסקוטק המחכה להם לקראת סוף המסלול. כמובן שיש עוד הפתעות אבל לא אהרוס לכם עם הספוילרים.

הסיור מתחיל עם רד החשיכה וחייבים להזמין אליו כרטיסים מראש. עדיף שתגיעו כמה דקות לפני שעה הנקובה בכרטיס.

המסלול הינו נגיש ונוח להליכה. משך הפעילות כשעה.


מה להביא ואיך מגיעים

מה להביא: קרם הגנה, כובע, נעלי הליכה נוחות, מוט סלפי, משהו לנשנש בדרך למפל או ממנו, אלתוש - ישמש אתכם בתופעת טבע בפארק ירדן, אין צורך בפנס לפעילות לילה.

דרכי הגעה לשמורה: כתבו בוויז - שמורת טבע גמלא.

דרכי הגעה לפארק: פארק ירדן בוייז ואז שואלים בכניסה איך מגיעים, הכיוון הוא עץ שקמה עתיק. תחנו בחניון המסומן וממנו תמשיכו ברגל, הליכה של כ-4 דקות. בתום הסיור תצאו בסמוך לחניון.

טיול מהנה!

לתחילת הכתבה

לכתבות וטיפים נוספים כנסו לבלוג וגלו איך לטייל בזול.

#טיול_משפחתי, #שמורת_גמלא, #מפל_גמלא, #תופעת_טבע, #פארק_ירדן, #רמת_הגולן, #נשרים, #מצפור

    830
    0