אלכסנדר מילר

18 דצמ 20202 דקות

טיול חורפי בשמורת תל דן - להרגיש חו"ל בארץ

עודכן ב: 17 מאי 2021

מסלול הליכה בנחל תל דן - עתיקות, מעיינות וסלמנדרה

מתי כדאי לבקר בשמורה

תקופת החורף מציגה לנו מקומות מוכרים באור טיפה שונה, החורף חושף אותנו לניחוחות, צבעים ומראות אחרים המאפיינים את התקופה. ביקור בשמורת תל דן בתוקפה זו הינו מתאים ביותר, במיוחד עכשיו בעת התפרצות הקורונה. לצד מסלול העובר בין עצי אלון ודולב באוויר חורפי הצח והפתוח, תיהנו משלווה שמציע הפארק שלא עמוס במבקרים כעת לעומת תקופת הקיץ. נכון שלא תוכלו להיכנס לבריכת שכשוך, אבל הנופים המרהיבים של שלכת ומראה חורפי שהפארק לבש יגרמו לכם להרגיש הכי חו"ל שיש. אגב, גם בקיץ המים לא מתחממים מספיק, אבל אפשר בהחלט להרטיב רגליים בחודשי הקיץ החמים.


מה תמצאו בשמורת תל דן

ממש בכניסה לשמורת תל דן קיים מקום נוח לפיקניק משפחתי ותוכלו להתמקם שם בטרם תחילת הטיול (או ממש בסופו - המסלול הנו מעגלי).

לחובבי ארכיאולוגיה, האתר מפורסם בעיקר לאור אתרים ההיסטוריים השוכנים בו. כאן נמצאה כתובת תל דן המפורסמת אשר מזכירה את שושלת בית דוד במקור חוץ מקראי נדיר. תוכלו לראות כאן גם את השער הקדום ביותר בעולם מהתקופה הכנענית, גילו המשוער כ - 4000 שנה. קיימים אתרים היסטוריים נוספים מתקופתו של שבט דן ששכן באזור.

בריכת שכשוך ועץ גדול וחלול (עץ פו הדב) יכולים להוות אטרקציה לילדים אשר יוכלו לחפש את תושבי השמורה השוכנים בסמוך למים. חפשו את הסלמנדרה הנוהגת להראות את עצמה במיוחד אחרי הגשמים. אם תסתכלו טוב מתחת לרגלכם בעת הסיור אולי תמצאו גם קוצי דורבן.

נחל דן ודגי פורל

את נקודת נביעת הנחל אשר נובע מבטן האדמה תוכלו לראות במהלך הטיול בשמורה, הנחל יוצר פלגי מים רבים הזורמים לאורך הפארק והם ילוו אתכם במהלך הטיול.

לאור טמפרטורת המים שנשמרת לאורך כל השנה נוצרו תנאים נוחים לגידול דגי פורל ולכן אם כבר באתם לאזור מומלץ לרכוש פורלים טריים (אפשר בחוות גידול פורלים בקיבוץ דן).

לסיכום

משך הפעילות הינו בין שעתיים לשלוש. קיימים 2 מסלולים, ארוך וקצר יותר.

המסלול קל ומתאים גם לילדים קטנים, אך לא מתאים לעגלות באורכו המלא, יש מקומות שבהם מתאפשרת גישה עם העגלות וניתן להגיע ממש עד לנחל דן עם עגלת תינוק.

זרימת המים נמשכת במהלך כל השנה ואינה תלויה בגשמי חורף.

הגעה - רושמים שמורת תל דן בוייז.

עוד פרט חשוב, שימו נעלי הליכה נוחות וסגורות!

טיול מהנה!

לכתבות וטיפים נוספים כנסו לבלוג.

#שמורת_תל_דן, #נחל_דן, #צפון, #טיול_משפחתי, #שמורת_טבע, #נחל, #פארק, #יער, #דגי_פורל, #טיול, #מסלול_הליכה

    740
    0