אלכסנדר מילר

16 אוק 20203 דקות

המדריך המלא להפיכת הבית שלכם לחכם ללא חורים או קידוח בקיר

עודכן ב: פבר 9

למה צריך בית חכם

תחשבו על יום חורפי קר כאשר גירדתם את עצמכם משמיכת הפוך החמה הייתם צריכים לחכות עוד כמה דקות עד שירתחו המים לקפה או תה. אחר כך ארגנתם את הילדים לבית הספר או גן וכבר בדרך איתם ברכב נזכרתם ששכחתם לכבות את המזגן בבית (לחזור הביתה ולאחר לדיון או שידלוק יום שלם?). במהלך היום לא זכרתם אם הורדתם תריס חשמלי ביציאה לגינה ומתוך דאגה שיפרצו לבית כל היום עבר לא כפי שתוכנן. בערב חזרתם מאוחר וגיליתם שהילדים כבר גמרו את כל המים החמים ועכשיו צריך לחמם את הדוד החשמלי עוד חצי שעה לפחות כדי להיכנס למקלחת אחרי יום מפרח ומעייף...

נשמע לכם מוכר? זה לא תסריט מאיזה סרט קומי אלא חיים של כולנו שמעלים הילוך מיום ליום וטסים ללא מעצורים.

מסתבר שקיימת אלטרנטיבה די פשוטה אשר תפתור לכם את רוב הבעיות שמניתי לעיל והיא בית חכם.

תתפלאו לשמוע, אך זה לא בשמיים להפוך את הבית שלכם לחכם.

בהמשך אסביר איך הופכים את הבית שלכם לחכם, כמה זה עולה, איפה קונים, מה קונים ומה כבר ניסיתי בעצמי. המשיכו לקרוא.

זה לא כזה מסובך, כך תעשו זאת בעצמכם

בניגוד למה שחושבים, הדבר אינו מסובך לביצוע ולא דורש שיפוץ יקר, חציבה בקירות, הרמת ריצפה ועוד כל מני פעילויות שאנו מעדיפים לחסוך מעצמינו.

זוכרים את מתג דוד החשמלי שהחלפנו במתג דוד חשמלי עם שעון שבת? זה בערך כל הסיבוך בעניין של הפיכת הבית שלכם לחכם. קונים מוצרים ברשת, מתקינים במקומם של מתגים הקיימים בבית ומסנכרנים אותם לראוטר שלכם. זהו, תתחדשו, יש לכם בית חכם!

כבר היום קיימים כמה מוצרים שאפשר לשלוט עליהם מהנייד שלכם במידה ותחברו רכיב מתאים בזמן התקנתם, למשל מזגנים מיני-מרכזיים. אבל מה לעשות אם יש לכם מזגן עלי רגיל שמחובר לשקע? מתקינים שקע חכם במקום הרגיל וזהו...

עלויות הצפויות

העלויות, במקרה שאתם מחליטים להפוך את ביתכם לחכם, תלויות בכמה מוצרים תרצו להשקיע.

מנורה חכמה יכולה לעלות באתרים סינים 25-30 ש"ח, מתג דוד חימום כ 70 ש"ח, מתג לסגירת תריס חשמלי כ 50 ש"ח, שקע חכם יעלה סביבות ה 70. אם תרצו לרכוש את הדברים שקיימים בארץ זה יכול לייקר טיפה את העסק. כמובן מי שאין לו מושג בחיבורי חשמל יצטרך להיעזר בשירותיו של חשמלאי מוסמך, אך בגדול זה כל העלויות הצפויות. כאן תמצאו רשימת מוצרים הנדרשים לתחילת התהליך.

עלות נוספת זה הזמן שתצטרכו להמתין עד שהמוצר יגיע מסין :-)


שליטה על בית חכם

שליטה ידנית

כמובן שנשמרת לכם שליטה ידנית בכל המתגים, נורות או שקעים שתתקינו. הרעיון של בית חכם אינו מבטל את הלחיצה הידנית על מתג לטובת כיבוי או הדלקה של מוצרי חשמל ותמיד תהיה לכם אפשרות להדליק או לכבות אותם ידנית.

שליטה מרחוק

שליטה מרחוק מחייבת הימצאות WI FI ביתי וגם לשם כך תצטרכו להתקין בנייד שלכם אפליקציית Tuya (לאנדרואיד, לאייפון). הישומון מאפשר סנכרון אוטומטי של אותו מתג חכם שאותו אתם רוצים לחבר לרשת ביתית. הפעולה פשוטה ונעשית ע"י כמה לחיצות על המתג החכם והטלפון הנייד שלכם. עם כל מתג חכם מגיע עלון הסבר בשפה האנגלית המפרט את תהליך החיבור.

שליטה מתוזמנת

רציתם שעון שבת? אין שום בעיה. כל מתג ניתן לתכנות נוח שיתאים להרגלים שלכם. רוצים לקום בבוקר וקומקום כבר רתח? קל! מגדירים דרך האפליקציה וזה קורה. חוזרים כל יום באותה שעה הביתה ומתאים לכם לתזמן חימום דוד מים, גם זה לא בעיה בכלל. מגדירים פעם אחד תכנית שבועית והיא מתבצעת באופן קבוע.

שליטה קולית

גם אם אין לכם רמקולן של אמזון (Alexa) או רמקולן של Google Home זה בכלל לא משנה. העוזר הקולי של גוגל ( Google assistant) שמובנה בנייד שלכם יכול בקלות להסתנכרן לאפליקציית שליטה שהתקנתם מקודם ותוכלו להפעיל את המכשירים שלכם גם ללא נגיעה בנייד.

יש להתקין בנוסף את Google Home. כאן זה אליה וקוץ בה, מצד אחד הפעלה קולית נוחה ופשוטה ומאפשר הפעלת אמצעים ללא מגע יד אדם, מצד שני אין בשלב זה אפשרות להפעיל את המוצרים בשפה עברית, אלא בשפות אחרות כגון אנגלית, רוסית, ספרדית, צרפתית ועוד. אז אם אתם שולטים באחד השפות האלה, תוכלו להסתדר נהדר עם שליטה קולית על הבית החכם שלכם דרך מתן פקודות לנייד שלכם.

מוצרים שונים לבית חכם

להלן כמה מוצרים שמנינו לעיל והדגמת השימוש בהם:

  1. מתג דודו חימום חכם - מאפשר שליטה מרחוק ותזמום חימום מים.

  2. מתג תריס חשמלי חכם - מאפשר פתיחה וסגירת תריסים באופן ידני, דרך אפלקציה וגם בתזמון מתאים.

  3. מנורה חכמה - אחלה פתרון למנורת לילה שתדלק ותכבה כל יום בשעה שתגדירו לה.

  4. שקע חכם - מאפשר שליטה על מוצר החשמלי שמחובר אליה.

  5. מתג אור חכם - מאפשר שליטה על כיבוי והדלקת אורות מרחוק.

  6. גדג'טים נוספים לבית חכם

לסיכום

לאחר שתזמינו, תתקינו ותגדירו את המתגים שמתאימים לכם, הפעלת מכשירים ביתיים תהיה נגישה וזמינה יותר גם כאשר אתם מחוץ לבית. כיבוי מזגן שנשאר דלוק, חימום מים למקלחת או סתם כיבוי אורות בסלון כבר לא יתרידו אותכם במהלך יום העבודה אם במטעות שכחתם משהו מזה דלוק.

ראו סרטון קצר המדגים את הדברים החכמים בפעולה

בהצלחה לכולם.

אם יש שאלות, אשמח לענות. לשם כך צרו קשר.

#בית_חכם, #מתג_חכם, #מתג_דוד_חשמלי_חכם, #שעון_שבת,

#smart_home, #smart_things

    2190
    1